سلام من قصد اخلال وایجادهیاهو دراینجاندارم بنابراین اگر صلاحدید شما اقتضا کرد این کامنت رانصب کنید .(همانااز نظرماامت اسلام از تفرقه هیچ نفع اقتصادی، فرهنگی، سیاسی ، مذهبی ، نخواهندبرد.) هیچ یک از علمای شیعه برادران اهل سنت را کافر نمی دانند بالعکس ما انهارا مسلمان دانسته و ارتباط با ایشان را به عنوان مسلمان لازم می دانیم .و به همین سبب اعتقاد داریم که بسیاری از انهابه بهشت می روند اما نکته اینجاست که اعتقاد قلبی عموم اهل سنت با اعتقادات بزرگان ایشان منافات دارد چون وقتی شخصی حقیقت را دانست و فهمید که بین خلفا و اهل بیت پیامبر (ص) در گیری بوده است دیگر نمی تواند به هردو علاقه داشته باشد .
جناب. آرش - فتوای ابن تیمیه چه ربطی به بی گناهی مامون وعالم دربار عباسی دارد ؟ما یحیى بن أکثم وخلفای شمارا را در ظرف تاریخی خودش و از زبان هم نوعانش سنجیدیم نه نه فراتر از آن -
تمام مطالبی که درمقاله گذشته نقل شد همگی ازکتب معتبر اهل سنت وراویان وعالمان بزرگ معتبر نقل شدند .
اگه اشکالی هست مربوط به کتب خودتان است .
درموردیهودی بودن باید عرض کنم طبق گفته علمای اهل سنت قوم یهود با عمرارتباط مستحکم داشتند وبرای ایشان القاب وفضیلتهای دروغین جعل می کردند.
علمای اهل سنت صریحا گفتهاند که یهود یان عمر را فاروق نامیدند ! و نه پیامبر!
قال بن شهاب بلغنا أن أهل الکتاب کانوا أول من قال لعمر الفاروق وکان المسلمون یأثرون ذلک من قولهم ولم یبلغنا أن رسول الله صلى الله علیه وسلم ذکر من ذلک شیئا .
ابن شهاب گوید : این گونه به ما رسیده است که اهل کتاب نخستین کسانی بودند که به عمر لقب فاروق دادند و مسلمانان از سخن آنها متأثر شدند و این لقب را در باره عمر استعمال کردند و از پیامبر اسلام صلی الله علیه وآله وسلم هیچ مطلبی در این باره به ما نرسیده است .
الطبقات الکبرى - محمد بن سعد - ج 3 - ص 270 و تاریخ مدینة دمشق - ابن عساکر - ج 44 - ص 51 و تاریخ الطبری - الطبری - ج 3 - ص 267 و أسد الغابة - ابن الأثیر - ج 4 - ص 57 .