ساده دل
سه شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 01:51 AM
سلام بر استاد عزیز و همراهان بنیان اندیش
دوستان
تا دیر نشده لااقل مطلب زیر را از دست ندهید و آن را در جایی ذخیره کنید،البته خوب احتیاط کنید که در دام فرافکنی و انحراف ذهنی که سایتهای یهودی دنبال میکنند،نیفتید
پژوهشی پیرامون پیامبران یهود و زبان نمادین شمس
www.iranjewish.com/Essay/Essay49.htm
آفرینندگان فارسیهود
www.iranjewish.com/Essay/Essay119_27_7.htm
قسمتی جالب از متن لینک بالا:
سفر یصیرا (آفرینش نامه) طخق ائاقر و سفر باهیرا طخق رزراق (روشنیینامه) در شکلگیری قبالا ثزنر اثر بسیار داشت. قبالا در جنوب اسپانیا شکل گرفت و در فلسطین رشد کرد. اما نفوذ افکار نوافلاطونی و تصوف اسلامی در تار و پود تصوف یهود در خاورمیانه بسیار عمیق و قابل دیدن است و علاقه به اشعار عرفانی ایران چون عطار و مولوی موید این امر است. سرمد کاشانی صوفی و ایرانی یهودی است. او در خانوادهی متدین به شریعت یهود در کاشان در عصر صفویه متولد شد و بالید. افکار و اندیشههی صوفیانه ایرانی بر او تأثیر بسیار نهاد. وی به هند رفت (1654) و به فرقه دراویش درآمد و به دربار مغولان هند راه یافت، از او اشعاری به جا مانده است. دیگر از شاران صوفیه یهود ایران عمرانی، راغب، یوسف یهودی سیمانطوب ملمد هستند. (امنون نتصر، همانجا)
مهدی - مهدی
سه شنبه 25 بهمن 1390 ساعت 06:18 AM
جناب آقای پورپیرار،
محقق آزاد اندیش، آنطور که به یاد دارم آن مطلب در آبان ماه سال 86 در نشست بزرگداشت مولانا در کنیسه یوسف آباد ارائه شد. عنوان نشست هم "موسویت در عرفان مولانا" بود.
ظاهراً فراموش کرده انده این قسمت را حذف کنند:
http://www.iranjewish.com/News_F/news_33_molana.htm
ارادتمند
مهدی
با احترام
مهدی
پاسخ:
آقای مهدی - مهدی. با تشکر به دنبال مقاله مذکور در یادداشت ها و نشریات یهودی خواهم گشت.
سهشنبه 25 بهمن 1390 ساعت 12:38 ب.ظ