ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

زبانهای فارسی،ترکی،لری،کردی،گیلکی،طبری،تالشی،طالشی،زبان های یدیش

حسن طالب زاده

شنبه 11 خرداد 1392 ساعت 09:18 AM
آقای پورپیرار سلام و خسته نباشید عرض می کنم به خاطر زحمتهای زیادی که کشیده اید. من در مورد زبانهای جاری و قدیم ایران کار می کنم و با معرفی دوستی به کتابها و وبلاگ شما رجوع کردم و در عرض چند ماه اخیر واقعا مشغول مطالعه آنها بودم . انصافا مطالبی درخور شگفت و کاملا نو ارائه نموده اید و در حقیقت انقلابی در تاریخ این کشور ایجاد کرده اید.در مورد زبانهای حاضر در ایران با توجه به مطالب خوانده شده ام چنین دریافتم که می فرمائید اقوام حاضر در دوران قاجار به این منطقه کوچانده شده(ازکجا را تاکنون نگفته اید)و به زبان فارسی نوساز مسلح شده اند و بعد عده ای را هم به زبانهای ترکی و کردی و ...(که همگی از زبان فارسی استخراج شده اند) آموزش داده و کشوری چند قومی ساخته اند. و البته مذاهب هم چنین است و شیعه و سنی و ... هم در همین قرن اخیر تولید شده است. حالا سوالی که ذهن مرا مشغول کرده است این است که باتوجه به اینکه مردمی از دوران قاجار تا دوران پهلوی هویت اصلی خود را از دست داده و هویت جدیدی یافته اند(70 سال فاصله ناصرالدین و رضا شاه است) چگونه ممکن است با اینهمه تلاش در 90 سال اخیر در مدارس و دانشگاه ها و حوزه علمیه و همه ارکان دولتها برای تغییر زبان مردم و به فارسی و مذهبشان به شیعه مقاومت نشان بدهند؟
پاسخ:
زبانی با نام های فارسی و ترکی و کردی و لری یدیش های این منطقه اند. به یادداشت های : "در باب منابع زبان فارسی" رجوع کنید.  
 
 
 
 
 
 
آمون : مقاله از طریق وبلاگ اولترا امپریالیسم قابل دانلود خواهد بود. لینک در گروه اینترنتی که خبرنامه عضویتش، کنار صفحه موجود است.  
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد