ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

خاندان اهل بیت و آل محمد(ص) در قرآن و حدیث و روایات اسلامی و کتب

بنیان اندیش

شنبه 26 اسفند 1391 ساعت 00:20 AM
سلام

استاد حق با شماست و در مورد عدم اشاره قرآن به آل محمد در معنای (ذریه) و مصطفی بودن ایشان موافقم. ولی از منظری دیگر اگر واژه آل را طبق آیاتی دیگر معادل (پیرو و اتباع) بگیریم مثل آل فرعون که یادم نیست کدام آیه قرآن است و اشاره به لشکریان فرعون دارد و شما هم در یکی از شماره های اسلام و شمشیر به این معنی آل اشاره کرده اید (شاید هم در گذشته در پاسخ به یک کامنت که در مورد معنی آل پرسیده بود) آنگاه می توان آل محمد را اشاره و ستایش از تمام پیروان محمد و مسلمانان دانست و نه خانواده ایشان که در این صورت چنین صلواتی اشکال ندارد.

در مورد در کوب هم باید گفت هیچ شباهتی با نمایه های اسلامی ندارد و اگر اشتباه نکنم آن فرم مشت گره کرده درکوب یک فرم کاملا یهودی است .
پاسخ:
باریک بینی در قرآن را با تبعیت کامل از متن و بدون پرسش و پرت اندیشی، از جمله می توان در تذکر و تنبیه سنی ها به کار برد که رسول پرستی را در جای خدا پرستی و احادیث را در جای آیات قرآنی می نشانند. مثلا کافی است به آیه 43 سوره مبارکه احزاب رجوع کنید که اعلام می شود: او و فرشتگان اش از سر مهر بر مومنان خارج شده  از ظلمات صلوات می فرستند. این مضمون همان پیامی است که در آیه 56 همان سوره خطاب به پیامبر فرستاده شده است: خداوند و فرشتگان اش بر پیامبر صلوات می فرستند. اگر خداوند در بیش از صد آیه از عمل کرد رسول اش ناراضی است و هشدار و تذکر می دهد که یکی مانند دیگران است، چرا نمی توان  نزول آیه صلوات بر پیامبر را به زمانی برد که او به طور کامل از ظلمات و ضعف اجرایی خارج شده است؟ حالا خودتان تکلیف احادیث را روشن بفرمایید که در زمان فقدان خط کاربردی عرب از آن ها مجلدات قطور و مکتوب ساخته اند.  
 
 
 
 
 
آمون : پیش از این :  
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد