ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

جمال شورجه،کارگردان،بازیگر،تهیه کننده فیلمهای دفاع مقدس و جنگی

فتح

پنجشنبه 10 اسفند 1391 ساعت 9:25 PM
این دیگه نوبرش است.

نگاه تحسین برانگیز جمال شورجه کارگردان محترم سینمایی

http://www.iranjewish.com/Essay/Essay115_27_3.htm
پاسخ:
دیدار از همدینان او را سر ذوق آورده و احتمالا مشغول مقدمه چینی برای فیلم بعدی است که کشتار یهودیان از فلسطینی ها را تقدیس کند. روشن فکران ابکی ما همگی از همین قماش اند: شام و نهار و جای دراز کشیدن دل چسبی به ان ها تعارف کنید باور پیشین خود را  هم به حراج خواهند گذارد.  





 
 
 
 
 
آمون : البته در سال ۱۳۸۴ منتشر شده است. احتمالا !! در ماه شهریور! و باقی غلطها !  
جالب ترین بخش مطلب ، این جمله است:  
 
آقای جمال شورجه کارگردان محترم سینمایی...! باور می‏کنیم...! چون ما هم یهودی هستیم.  
این هم کل متن: 
 
نگاه تحسین برانگیز جمال شورجه کارگردان محترم سینمایی     
شهرویر 84
آقای جمال شورجه کارگردان محترم سینمایی...! باور می‏کنیم...! چون ما هم یهودی هستیم.
از انصاف و لطف شما سپاسگزاریم.
***
جمال شورجه فیلم‏ساز باسابقه ایرانی که بیشتر در زمینه ساخت فیلم‏های دفاع مقدس شهرت و تجربه دارد اخیراً سریالی تلویزیونی به نام «پرده عشق» ساخته است که در حال پخش در شبکه 2 سیمای جمهوری اسلامی ایران است، یادآور می‏شویم که قبلا فیلم سینمیی نود دقیقه‏ی از همین سریال با همین نام «پرده عشق» در سینماهی تهران نمیش داده شده است.
در این فیلم «شخصیت منفی» یک دلال عتیقه‏فروش در انگلستان است که بدون هیچ استدلالی یهودی معرفی شده است و ما در شماره 25 نشریه بینا به انتخاب این شخصیت در فیلم «پرده عشق» اعتراض نمودیم.
خوشبختانه آقی شورجه در لندن برای ساختن همین فیلم با یک خانواده ایرانی یهودی آشنا شده‏ اند که شاید نگاه ایشان را تغییر داده باشد، ب این که ایشان شخصیت مربوط را با صفت صهیونیستی توصیف نموده‏ اند ولی برداشت تماشاچیان فیلم مسلماً با توضیح آقی شورجه یکسان نخواهد بود.
با تشکر از انصاف و معرفت آقی شورجه، این توضیح یشان را از روزنامه سینمایی بانی فیلم مورخ یکشنبه 20 شهریور 1384 نقل می‏کنیم.
***
«شاید برایتان باورکردنی نباشد یا کسانی که با من آشنا هستند این حرف من بریشان ثقیل باشد». در هر دین و مسلک و دستها‏ی، هم آدم خوب داریم و هم بد در طول این کار با انسان‏هی شریفی آشنا شدم که خانوادها‏ی یهودی و ایرانی بودند ولُوکیشنی را در اختیارمان قرار دادند. با توجه به اهداف ضد صهیونیستی که در فیلمنامه موجود بود، و آنان ایرانیانی بودند که دینشان یهودی بود از ما به گرمی استقبال کردند، از ما که در آن جا به عنوان کلاه مشکی‏ های طالبان مسلک به ما نگاه می‏کردند، این خانواده به گرمی از ما استقبال کردند. این همکاری به قدری نزدیک بود که در طول یکی، دو ساعت که با آنان برخورد داشتیم، کلیه خانه‏ بزرگ و مجلل را به ما دادند و خودشان شب را بیرون از خانه سپری کردند.
حتی برای نماز اتاقی را در اختیارمان گذاشتند که پاک بود و گفتند «ما می‏دانیم که شم برای عبادت به محلی پاک نیاز دارید. این اتاق‏ها پاک و مطابق با شریط محل عبادت شماست». خانواده‏ای یهودی که هم به لحاظ ایرانی بودن به ما کمک کردند و هیچ ترسی را از بابت این همکاری به خود راه ندادند.
ترس از این که مبادا در مظان اتهام قرار گیرند. در همین جا از آنان تشکر می‏کنم و به نوعی متنبه شدم که زود از روی ظاهر انسان‏ها قضاوت نکنیم.
 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد