ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

قدیمی ترین عکسهای ارنست هرتسفلد از کتیبه بیستون بدون حجاری آن

پنجشنبه 19 بهمن 1391 ساعت 2:46 PM
سلام استاد. عکسی که هرتسفلد در ۱۹۱۳ میلادی از بیستون برداشته،که در آن داریوش و بادیگاردهایش نیست. در عکس  بعدی که آنهم از هرتسفلد است، داریوش و ضمائم دیگر به کتیبه اضافه شده است. اگر توجه کنیم می بینیم که سال عکس برداری از این دو عکس همان سال 1913 است. در حالیکه شما در مقدمه 39، گفتید که حدود 10 الی 15 سال طول کشیده است تا این کتیبه ها جعل شوند. عکس های بیستون در قبل و بعد از جعل در آدرس زیر از هرتسفلد موجود است.
http://collections.si.edu/search/results.htm?view=&dsort=&date.slider=&q=bisutun
پاسخ:
کیفیت عکس دوم و به خصوص رنگی بودن آن تاریخ برداشتن عکس را لااقل تا سال 1940 جلو می کشد. چرا که برداشتن  عکس رنگی در سال های میانی جنگ جهانی دوم میسر شد.  
 
 
 
 
آمون : این هم کتیبه :  
 

 

کتیبه بیستون  یا PDF  

 

 
نظرات 1 + ارسال نظر
تا دوشنبه 10 خرداد 1395 ساعت 02:37 ب.ظ

چقدر ساده لوح هستید هرچه این سایت گفت باور کنید فقط افراد ساده لوح و بی سواد که حتی یک بار هم از اثار هخامنشی بازدید نکرده ان حرفهای بیهوده و بی اساساین سایت و سایتهای مشابه را میپذیرند وگرنه اگر کمی اندیشه کنید حتی کودکان هم میدانند که تراشیدن این کتیبه کار مردمان معاصر نیست مطالب این درگاه هم جز دروغپردازی نیست کسی که با یک عکس نیم سوز هشتاد سال قبل مردم را میفریبد وتاریخ هزاران ساله را زیر سوال میبرد قطعا ایرانی نیست و پذیرندگان این دروغپردازیها نیز به این گونه ولی در برابر هر وبلاگ اینچنینی ومخرب تاریخ عمیقایران صدها سایت است که این نیرنگها راخنثی میکند عمر خود را صرف خدمت به رهروان اسندر مقدونی نکنید که سرنوشتی جز فنا ندارید

تخت جمشید نیمه کاره است. عکس و فیلم و خود بقایای نیمه کاره موجود است و شما هنوز از هخامنشیان دم می زنید. خودتان را به حماقت زده اید وگرنه همگان می دانند و فقط آهسته می خندند که بیشتر احمق تان کنند.

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد