ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

انقلاب مردم سوریه بر علیه بشار اسد؛القاعده و اخوان المسلمین سوری

احد

شنبه 14 بهمن 1391 ساعت 07:24 AM
استاد پورپیرار عزیز:  با اینکه   با اکثریت قریب  یافته و اندیشه هایتان موافقم  اما در مورد  اوضاع سوریه با شما مخالف هستم ولی با اینهمه باز هم  نمی خواستم وارد  بحث های سیاسی شوم اما از آنجائیکه نقطه هایی را بیان کرده اید هم برای روشن شدن ذهن خود و  همچنین اذهان دوستان بنیان اندیش خواستم سئوالم را مطرح کنم. شما فرموده اید که  سوریه یک  کشوراسلامی است. ایا منطورتان حکومتش اسلامی است یا اینکه مردمش مسلمانند.؟ اگر معتقد هستید که  حکومت بشار اسد اسلامی است من  بحثی ندارم اما اگر قضد تان  مردم سوریه است باید  بگویم که ایا آن  بخش بزرگی که با حکومت مخالف هستند مسلمان نیستند.؟ اگر مسلمان نیستند اینها از کجا آمده اند.؟.  و کی هستند.؟
در مورد تورکیه و موضع گیری هایش هم باید اضافه کنم که حتما بیاد دارید که وقتی آمریکا می خواست به عراق حمله کند ترکیه با اینکه به  میلیارد ها دلار آمریکایی احتیاج شدید داشت اما اجازه استفاده از پایگاه های آمریکایی  در خاک ترکیه را به امریکا نداد در حالیکه  آمریکا با چندر غازی  حکومت پاکستان را بطرف خود کشید.  اگر ترکیه فقط به فکر منافع خود بود پس چرا در آن زمان با آمریکا همکاری نکرد.؟
قبلا از  صرف وقت تان  سپاسگزارم.
پاسخ:
مسائل سیاسی - اجتماعی در هر مجتمع زیستی تابع قوانین نوشته و نانوشته مشخصی است. مثلا مخالفت باشرایط زیستی در هر کشوری، از تشکیل احزاب، انتشار روزنامه، برگزاری متینگ و سرانجام در صورتی که توافق برای تغییرات ممکن نشد، نیروی اپوزسیون احتمالا به فاز نظامی منتقل می شود و اندک اندک زراد خانه لازم را فراهم می کند. اما اگر این روند در سوریه، همسایه اسزاییل و عضوی از نهضت مقاومت، ناگهان با هجوم مزد بگیرانی مسلح به آخرین تجهیزات نظامی معکوس عمل کرد، پس این ماجرا یک جنبش ملی نیست. اما در موضوع مسلمانی و غیر آن، اگر ملت های مسلمان علیه دولت های مسلمان خود اقدام می  کنند و چشم به راه تغییرات اند،ٍ پس معتقد به اسلام آن ها نیستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد