ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

التهاب پوست دست در اثر تماس حرارتی محیطی اختلاف درجه گرما و سرما

موومان

پنجشنبه 21 دی 1391 ساعت 1:52 PM
استاد عزیز

کدام فانتزی؟! مگر شما از نحوه ی کار شوفاژها اطلاع ندارید؟ آیا برای اینکه یک شوفاژ، حرارت آب داغ درون خود را، از طریق پره های فلزی به هوای اتاق برساند نیازمند توقف جریان آب درونش است؟؟ و یا اینکه جریان مستمر آب داغ درونی، حرارت خود را به طور مداوم به پره های فلزی انتشار میدهد؟ مکانیزم عمل انتقال حرارت از خون جاری در رگهای بدن انسان به محیط خارج نیز دقیقا به همین گونه است. یعنی سیستم قلبی-عروقی بدن به مثابه ی یک سیستم جمع آوری و پخش حرارت در تمام بدن عمل میکند، و عملیات تبادل حرارتی میان خون جاری و اندامهای مختلف بطور مداوم انجام میگیرد.

در مورد چربی موجود در جداره ی رگها، باید عرض کنم که این رگها به طور طبیعی از چند لایه تشکیل شده اند که لایه ی عایق چربی، یکی از لایه های «بیرونی» آنهاست. تصویر دقیق آناتومیک این لایه ی چربی را می توانید در کتابهای مرجع آناتومی بدن انسان مشاهده نمایید. نکته ی مهم این است که این لایه ی چربی در تماس با خون نیست! در نتیجه، خطر انسداد عروق را ایجاد نمیکند و بحث آن به کلی متفاوت از چربی های معلق در جریان خون است که به تدریج و با افزایش سن در دیواره ی «داخلی» رگها رسوب میکنند و باعث تصلب شرائین و در نهایت سکته میشوند.

به همین ترتیب، لایه ی محافظ چربی موجود در زیر پوست زنده ی انسان نیز جزئی از مشخصات طبیعی و ذاتی پوست است. این لایه در انسان و تمام حیوانات دیگر به صورت یک لایه ی عایق عمل میکند که بدن را از رطوبت محیط و همچنین تغییرات شدید دمای محیط مصون نگه میدارد.

توجه داشته باشیم که اصولا چربی ها یکی از ارکان مهم حیات در تمام موجودات زنده از انسان تا باکتری هستند و در صورت نقصان آنها مرگ جانور حتمی است. حتی غشای تمام سلولهای زنده از یک بافت چربی دو لایه تشکیل شده است که به آن bilayer میگویند. بدون وجود چربی هیچ سلولی قادر به ادامه ی حیات نیست.

اما وقتی که صحبت از خطر انسداد عروق در اثر نشست چربی در دیواره ی داخلی رگهای بدن میشود، مقصود سخن این است که درصد ذرات چربی معلق در جریان خون از محدوده ی مجاز بیشتر شده است، و به مرور زمان این ذرات چربی روی دیواره ی رگها نشست کرده اند، تا آنجا که خطر بسته شدن دیواره ی رگها با لایه های چربی و انسداد کامل جریان خون، شخص مورد نظر را تهدید میکند. انسداد جریان خون موجب بروز سکته ی قلبی یا مغزی میگردد.

ارادتمند شما
پاسخ:
در آخرین آزمایش تجربی و پیشنهادی من حرارت ده درجه کم تر پوست به 1/5 درجه تبدیا شد. حالا چرا پوستی که 35/5 درجه حرارت دارد در گرمای 30 درجه بیرونی دچار التهاب می شود همان صورت مسئله ی بی جواب مانده پیشین است.  
 
 
 
 
 
آمون : نداوم اثر :  
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد