ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

نحوه انتقال حرارت از بدن و دریافت گرمای محیط در هوای سرد بیرونی

علیرضاـ۱

سه شنبه 19 دی 1391 ساعت 11:02 PM
پاسخ:
این همان صغرا کبرای متداول است زیرا تا زمانی که حرارت دوش آب به 37 درجه نرسد از گرفتن آن احساس سرما و چندش می کنید. امتحان اش بی ضرر است تا معلوم شود که ادعای ده درجه خنک تر بودن پوست بدن ابلهانه است. اگر لازم بدانید حرارت سنجی را میان دو انگشت خود نگهدارید تا معلوم شود که 37 درجه است. معلوم است که این وجیزه ها جواب سئوال نیست
............................................

استاد نمیدونم مشکل چیست؟ .این احساس سرما و لرزش که شما میفرمایید به دلیل انتقال حرارت از عمق بدن به سطح ان است و برای جبران و هدر رفت افت دمای متاثر از اب خنک تر است .
بالاخره اب سرد قسمتی از گرمای بدن را میگیرد .

 احساس سرما و چندش طبیعی است . این که مشکلی ندارد ؟
شما بدن را یک منبع حرارت کلی را در نظر بگیرید که حرارت در اندام های حیاتی ان نباید از ۳۷ کم شود .اگر حرارت توسط پوست دفع شود بدن مجبور به جبران آن میشود  .لرزش در بدن نیز یک نوع ایجاد حرارت و تعادل حرارتی است .
نمیدونم شاید منظور شما را متوجه نمیشم .
پاسخ:
ان چه متوجه نمی شوید این است که ساز و کار گردش خون در بدن حتی در نازک ترین موی رگ ها در شرایط ۳۷ درجه ممکن و  متعادل است و اگر  حرارت پوست بدن کم تر از ۳۷ درجه باشد، گردش خون در زیر پوست متوقف می شود. وانگهی این اطلاق پوست ۲۷ درجه چه گونه شامل بدن انسان می شود که برای سنجش حرارت، میله اندازه گیری را زیر بغل خود قرار می دهد. مگر زیر بغل پوست بدن نیست. من هم متوجه نشدم منظور از انتقال حرارت از عمق بدن به سطخ ان دیگر چه صیغه ای است ؟ در این صورت هنگامی که دست های مان را کنار اتش می گیریم حرارت را از عمق پوست به داخل بدن می فرستیم؟!!
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد