ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

ترام گذاری و سایه اندازی با ترام و چاپ سایه و نقاشی در روزنامه

سینا

دوشنبه 18 دی 1391 ساعت 07:50 AM
آقای اوجال فرمایش شما کاملا صحیح و مورد تایید بنده نیز هست. همانطور که گفتم متاسفانه هر چه بگویم این سفرها به دلیل ساختگی بودن عکسهای مربوط مورد تایید بنده هم نیست، به خرج کسی نمی رود و دوستان همچنان اصرار دارند بگویند : « اما ظاهرا قضیه برای شما به این صورت است که اصل بر انجام شدن آن مسافرت هاست، مگر اینکه غیر آن اثبات شود! » خوب این هم لابد از ویژگیهای مباحثه در وبلاگ حق و صبر است!

بنده فقط نکته ای دارای تناقض بنظرم رسید که مطرح نمودم و تا اینجای کار استدلال استاد پورپیرار در حل این تناقض صحیح بنظر می رسد. ضمنا مطلب استاد پورپیرار را خود من هم مطرح کردم که تنها فرض ممکن مجعول دانستن اخبار مطروحه در روزنامه های اروپایی آن زمان می باشد. اما عدم چاپ عکس در روزنامه های اروپایی تا زمانی مشخص امری مسلم و عادی است، زیرا در هیچ کدام از آن روزنامه ها با هزاران هزار صفحه آرشیو حتی یک عکس هم چاپ نشده است چون امکان آن وجود نداشته !
پاسخ:
برطبق شواهد مقبول و مورد ادعا حتی هنگام سفر نخست قبله عالم به اروپا کاربرد ترام در چاپ عکس معمول بوده است. ترام گذاری شیوه ای برای نمایش سایه هایی است که در نقاشی وجود ندارد و گرنه هر عکسی را می توان به صورت کلیشه و بدون ترام و سایه چاپ کرد. کاری که هم امروز نیز در آتلیه ها رایج است.  
 
 
 
 
آمون : راجع :  
 
   
و 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد