ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

امکان چاپ عکس/نقاشی در روزنامه های اروپایی،سفر ناصرالدین شاه قجر

سینا

جمعه 15 دی 1391 ساعت 10:22 PM
استاد عزیز قلابی بودن متن خاطرات همفر مورد تایید همه مورخان بوده و هست و مطلب تازه ای نیست. اینکه بازهم تجدید چاپ میشه تقصیر مورخان نیست تقصیر ناشران حقه بازی است که مثل همان پزشکان بجای کارفرهنگی، کار تجاری می کنند

ضمنا برداشت و قضاوت شما درباره سفر ناصرالدین شاه به فرنگ اشتباه و کلا نادرست است. در روزنامه های انگلستان اخبار سفر ناصرالدین شاه به انگلستان و اروپا انعکاس گسترده ای داره. اما چون از نظر فنی روزنامه های آن دوره نمی توانستند عکس چاپ کنند، هیچ کدام از اخبار ذکر شده در روزنامه ها با عکس نمی باشند و بجای آن از نقاشی استفاده کردند. این در مورد تمام وقایع و حوادث صادق است و خاص ناصرالدین شاه نمی باشد. بعد از اینکه امکان چاپ عکس در روزنامه هافراهم شد، عمر نقاشی کشیدن هم به پایان رسید. این استدلال شما متاسفانه صحیح نیست. البته اتکای شما به قلابی بودن عکسهای ناصرالدین شاه در فرنگ همچنان به قوت خود باقی هست.
پاسخ:
از این که خود را می فریبی چه نصیب خواهی برد؟ این که چاپ عکس در روزنامه های ۱۲۰ سال پیش اروپا از نظر فنی میسر نبوده برای من که تمام عمر در کار چاپ مقام و جایگاه مشخصی داشته ام، موجب تفریح خاطر است چرا که می بینم عرضه حقیقت به واماندگان روشن فکر نما انان را به چه درد سرهایی دچار کرده است. فرض کنیم که چاپ عکس در روزنامه های اروپا میسر نبوده ایا اصولا در این ۳ سفر هیچ عکسی برنداشته اند  که نسخه ای از ان به ایران رسیده باشد؟ بد نیست به آن نوشته ای هم اشاره کنید که خاطرات همفر را قلابی معرفی کرده و روزنامه ای که از ورود ناصرالدین شاه به لندن خبر داده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد