ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

اختلاف معنای لغوی نبی و رسول در قرآن،رسالت مدعیان پیامبری نوظهور

منصور

سه شنبه 12 دی 1391 ساعت 05:24 AM
دوست عزیز جناب علی
درستش این است: هر رسول نبی است ولی هر نبی رسول نیست.
لزوما هر نبی شریعت جدید نمی آورد. اتفاقا این رسول است که شریعت جدید می اورد و کتاب دارد. خداوند در (3:81) موضوعی را برای پیامبر اسلام شرح می دهد پس منظور از نبیین و کتب در این آیه همه ی پیامبران و کتب قبل از پیامبر و قرآن است. نمی توانیم این ایه را به پیامبر و قرآن هم تسری دهیم. این کلمات (همه ی کتابهای آسمانی موجود) از هیچ جای آیه برداشت نمی شود؟ او این کلمات را از خود برآیات افزوده است. منظور از (کتب و حکمه) کتب و حکمت تا زمان همان نبی است نه کتب و حکمه آینده که آن نبی از آنها خبر ندارد. چون زیربنای استدلالشان همین آیه است پس نیازی به بحث درباره ی بقیه مطالبشان نیست.
بعد از هر آیه که آورده گفته: " پس در کل میتوان گفت که هر نبیی رسول است اما هر رسولی نبی نیست." ولی در هیچکدام چنین نتیجه ای نمی توان گرفت.
ایشان سعی می کند با عبارات "پس نتیجه می گیریم که..." یا "پس در کل...." به دنبال هر آیه از قرآن به مخاطب بقبولانید که مبتدای مقاله را بپذیرد. اگر محتوای آبکی نبود این همه نیازمند به تاکید و بکار بردن این عبارات نبود و اجازه می داد مخاطب خودش تصمیم و نتیجه بگیرد. بجای اینهمه بازی با کلمات یک آیه از قرآن نیاورده که رسالت پس از پیامبر ادامه خواهد یافت. از سراسر مقاله تنها می توان برداشت کرد که نبی و رسول فرق دارد که این هم همه می دانند و حرف جدیدی نیست.
تاریخ استفاده از آهن هم مشخص است. تمام اعصار زندگی بشر از آثار بدست آمده مشخص است. دوران زندگی بشر به دوران پارینه سنگی, نوسنگی , عصر آهن, عصر مفرغ و ... تقسیم می شود. اینطور نیست که انسانها در عصر حجر پیامبر نداشته اند چون آهن نداشته اند! خداوند در (61:4) از سرب هم نام برده, آیا باید راجع به این فلز هم یک تز تاریخی جدید بدهیم! ما داریم راجع به انسان حرف می زنیم نه فرشتگان یا جمادات. بجای اینهمه صغرا کبرا کردن یک دلیل واضح بیاورد که مثلا یک انسان رسول خدا بوده ولی نبی نبوده.
این افاضات فقط جاده صاف کردن برای کسانی است که بیایند و ادعای رسالت کنند یا بگویند ما امام زمان (همان رسول که فقط اسمش شده امام) هستیم. در حالیکه: خداوند در (4:165) حجت را بر همه تمام کرده است: «رسلا مبشرین ومنذرین لیلا یکون للناس علی الله حجه بعد الرسل وکان الله عزیزا حکیما» و هیچ رسولی بعد از پیامبر نخواهد آمد که کسی هم اینکه بهانه ای داشته باشد.
 
 
 
آمون : جمع مطالب از این قرار است: 
 
  
 
  
 
بحث دارد از خط خارج می شود.
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد