ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

فرق رسول و نبی در قرآن و خاتمیت رسالت و نبوت، مدعیان جدید رسالت

علی

دوشنبه 11 دی 1391 ساعت 10:20 PM
با سلام
آقای بی اسم ، خوب بود نام خودرامیگفتید چون این هم،به نوبه خود،دروغ است چراکه شمابی اسم نیستید.

متاسفانه، اگر کسی در مقام تزریق معنای خاص خود به متنی باشد، راه برایش باز است. مثلاً اگر در ایه خاتم  به جای خاتم النبین، خاتم الرسل ذکر می شد، مخالف خاتمیت مدعی می شد که ایه در مقام بیان خاتمیت پیامبر رسول برامده و لذا ظهور پیامبر تبلیغی بدون شریعت مستقل ممکن است.

جناب بی اسم، این ادرسی که ان را ذکر نمودید، اگرکسی باعلوم دینی آشنائی نداشته باشدشایدخواهدگفت: که ایشان چه خوب باکلمات وآن هم بااحساس!همراه باتعصب بازی کرده ودرآخر باکبری وصغرا های متعدد،خودرابه هدف رسانده است.
اما ایشان خواستند این را ثابت کنند که هر نبیی رسول است اما هر رسولی نبی نیست. و در جواب شماره5 گفته اند که : ( نبی کسی است که به او چیزی (مثل قانونی جدید) داده میشود به همین خاطر خدای مهربان در قرآن برای نبی  "مااوتی " را به کار برده است.[2:136]  قولوا ءامنا بالله وما انزل الینا وما انزل الى ابرهم واسمعیل واسحق ویعقوب والاسباط وما اوتی موسى وعیسى وما اوتی النبیون من ربهم لا نفرق بین احد منهم ونحن له مسلمون). خب اگر استدلال ایشان درست باشد، در این صورت جواب ایشان برای ایه154سوره انعام چیست؟(وَ إِذَا جَاءَتْهُمْ ءَایَةٌ قَالُوا لَن نُّؤْمِنَ حَتى نُؤْتى مِثْلَ مَا أُوتىَ رُسلُ اللَّهِ اللَّهُ أَعْلَمُ حَیْث یجْعَلُ رِسالَتَهُ سیُصِیب الَّذِینَ أَجْرَمُوا صغَارٌ عِندَ اللَّهِ وَ عَذَابٌ شدِیدُ بِمَا کانُوا یَمْکُرُونَ‏. در ایه هم برای رسول ما اوتی نیز بکار برده است.
اما در مورد جواب شماره 6ایشان باید گفت که آمدن یا نیامدن چیزی در قرآن یا مهم و مهم نبودن آن ربطی به ما ندارد بلکه خداوند است که تصمیم می گیرد چه چیزی را در قرآن ذکر کند. به عنوان مثال خداوند در مورد پیامبر اسلام با محوریت واژه رسول می فرماید که : ( إِنَّمَا کانَ قَوْلَ الْمُؤْمِنِینَ إِذَا دُعُوا إِلى اللَّهِ وَ رَسولِهِ لِیَحْکمَ بَیْنَهُمْ أَن یَقُولُوا سمِعْنَا وَ أَطعْنَاوَ أُولَئک هُمُ الْمُفْلِحُونَ‏)(وَ مَا کانَ لِمُؤْمِنٍ وَ لا مُؤْمِنَةٍ إِذَا قَضى اللَّهُ وَ رَسولُهُ أَمْراً أَن یَکُونَ لهَُمُ الخِْیرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْوَ مَن یَعْصِ اللَّهَ وَ رَسولَهُ فَقَدْ ضلَّ ضلَلاً مُّبِیناً)، یا در ایاتی خداوند ، در نوع کمالات ثبوتی نظیر ایمان و اطاعتو ... نام مبارک رسول خدا را در کنار نام شریف خود ذکر می کند. مثل:( امنوا بالله و رسوله--- من یطع الله و الرسول---- اطیعوا الله و اطیعوا الرسول---- یا ایها الذین امنوا استجیبو لله و للرسول---و ینصرون الله و رسوله--- من یتول الله و رسوله--- اذا نصحوا لله و رسوله--- و لله العزة و لرسوله) ، همچنین در اوصاف سلبی نیز خداوند واژه رسول را کنار خود می اورد:( براة من الله و رسوله الی الذین عاهدتم من المشرکین--- فاذنوا بحرب من الله و رسوله--- ان الذین یوذون الله و رسوله ..)، جناب بی اسم چرا در این ایات شخصیت رسول مطرح است؟
اما در جواب شماره7ایشان گفته اند که : نبی در خیلی از قوانین با دیگران فرق میکند. مثلا زنانش مادران مومنان هستند. مجاز به اختیار تعداد زنان بیشتری است و ...
جناب بی اسم، اولاً این ایات فقط مختص به پیامبر اسلام می باشد نه پیامبران دیگر ؛ و اگر مختص به پیامبران دیگر بود، باید می فرمود : الانبیا اولى بالمؤمنین من انفسهم ،چون اگر مقصود تعلیق حکم بر وصف نبوت بود ، باید می گفت : الانبیاء اولی بالمومنین من أنفسهم و نه النبی اولی ؛  . همچنین طبق ایه 21سوره احزاب پیامبر اسلام الگو حسنه هستند، پس چطور می شود که نبی در خیلی از قوانینش با دیگران فرق میکند.
اما دلیل هشتم ان قدر مضحک هست که فکر کنم نیازی به جواب نیست.مثلاً ابشان ایه 2سوره جمعه را چه جوری می خواهد جواب بدهد:(هُوَ الَّذِى بَعَث فى الأُمِّیِّینَ رَسولاً مِّنهُمْ یَتْلُوا عَلَیهِمْ ءَایَتِهِ وَ یُزَکِّیهِمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الْکِتَب وَ الحِْکْمَةَ وَ إِن کانُوا مِن قَبْلُ لَفِى ضلَلٍ مُّبِینٍ‏).

اما ایشان برای اثبات نظر خود (یعنی هر نبی ای رسول هست ولی هر رسولی نبی نیست)به ایه81سوره ال عمران استدلال نموده است و گفته است که :در آیه بالایی خدای مهربان میفرماید بعد از اینکه همه کتابهای آسمانی و حمکت را به نبیها دادم رسولی خواهد آمد که آن را تصدیق خواهد کرد.پس مشخص شد که نبی شریعت جدید میاورد و یا شریعت جدید پیاده سازی میکند اما رسول آن را تصدیق میکند.
جناب بی اسم ایشان کافی بود که ادامه ایه را بخوانند و جواب خود را بگیرند. مگر در نظر ایشان نبی برتر از رسول نیست؟ پس چرا باید نبی به رسول ایمان بیاورد؟ چون ایه می فرماید که : میثاق و عهدی از جمیع انبیا گرفته شده که تا نسبت به رسولی که بعد می اید و تصدیق کننده رسالت انها می باشند، دو وظیفه دارند:1) به ایشان ایمان بیاورند:( لتومن به) و ایشان را یاری کنند( لتنصرنه)، اگر ایشان به جمله خود پایبند هستند، چرا باید نبی که از نظر ایشان رتبه اش از رسول بالاتر است ، به رسول ایمان بیاورد. مثلاً در قران هست که لوط به ابراهیم ایمان اورد، نه اینکه ابراهیم به لوط ایمان بیاورد.
اما ایشان دقت نمی کند که در قران گاهی نبی به صورت مطلق استعمال می شود، که در این صورت النبی مطلق بوده و شامل هر پیامبری اعم از صاحب شریعت یا فاقد ان می شود، این معنا در ایات متعدد نیز استعمال شده است: حضرت عیسی در ایه 30سوره مریم فرمود:( و جعلنی نبیا).
در ضمن کسی ادعا نکرد که واژه نبی با رسول تفاوت ندارد، بلکه اگر واژه النبی و الرسول با هم و در کنار یکدیگر ذکر شوند مثل ایه 52سوره حج انوقت با هم تفاوت معنایی دارند ، ولی ان برداشت ایشان اشتباه است. یعنی برداشت درست این است که هر رسولی ، نبی هم هست، ولی چنین نیست که همه انبیا رسول نیز باشند، بر این اساس، این سخن که پس از پیامبر اسلام،هیچ نبی ای نخواهد امد، شامل رسول نیز می شود و لذا لازمه ختم نبوت، ختم رسالت می باشد، چون نفی عام ، مستلزم نفی خاص است.
اما خنده دارترین سخنان ایشان این است که گفته اند که :  برای اینکه ثابت شود هر نبیی رسول هم هست به آیات زیر نگاه کنید که خدای مهربان نبی را بشارت دهنده و نذارت کننده توصیف کرده است.[2:213]  کان الناس امة وحدة فبعث الله النبین مبشرین ومنذرین وانزل معهم الکتب بالحق لیحکم بین الناس فیما اختلفوا فیه---یایها النبی انا ارسلنک شهدا ومبشرا ونذیراو ....
خب ایشان نمی داند که لازمه هر پیامبری این است که مبشر و منذر باشد یعنی در برابر فضایل و نیکی‌ها به بهشت بشارت بدهد و در برابر رذایل از جهنم بترساند, لذا فرمود: ﴿فَبَعَثَ اللّهُ النَّبِیِّینَ مُبَشِّرِینَ وَمُنْذِرِینَ﴾ چه اینکه در بخشهای دیگر هم فرمود: ﴿وَمَا نُرْسِلُ الْمُرْسَلِینَ إِلَّا مُبَشِّرِینَ وَمُنذِرِینَ﴾ ما مرسلینی را اعزام نمی‌کنیم مگر اینکه با تبشیر و انذار همراه‌اند; یا در ایه 164سوره نسا می فرماید که : رُّسلاً مُّبَشرِینَ وَ مُنذِرِینَ لِئَلا یَکُونَ لِلنَّاسِ عَلى اللَّهِ حُجَّةُ بَعْدَ الرُّسلِوَ کانَ اللَّهُ عَزِیزاً حَکِیم، که در این ایات خداوند واژه رسل را بکار برده است. ایا با این ایات از نظر ایشان رسول نیز منذر و مبشر نیست؟
از نظر من رسول ما فوق نبی و دارای رسالت و ماموریت تبلیغ عمومی ایین الهی یا شریعت پیشین است. و تعداد رسولان نسبت به انبیا کم می باشد. و اما اوالعزم ما فوق رسول و دارای شریعت الهی هستند و تعداد انان 5تن می باشد.
به نظر من سخنان بی ارزشی بود.  
 
 
 
 
 
 
آمون : این بحث مفصل، دارد خیلی طولانی می شود. شخصا حس می کنم نبی باید از رسول بالاتر باشد. 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد