ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تفاوت رسول و نبی در قرآن کریم، خاتمیت رسالت و نبوت و پیامبر جدید

منصور

جمعه 8 دی 1391 ساعت 07:21 AM
جناب هرچی.
در آیه (3:81) خداوند از نبیین عهد میگیرد که هر گاه دارای کتاب و حکمت بودند, اگراز جانب خدا رسولی آمد او را یاری کنند. در (33:7) خداوند غیر از این عهد, عهدی سنگینتر را بر عهده نوح ابراهیم موسی عیسی و محمد قرار می دهد, هیچ اشاره ای نیست که این ’میثاق غلیظ’ را آمدن پیامبری بعد از محمد بدانیم. چرا ’عهد’ در این دو آیه را یکی می دانی تا بتوانی پیامبری پس از محمد بتراشی؟ خداوند از بنی اسرائیل هم عهد گرفته, هر گردی که گردو نیست. در مورد انجیل و تورات هم با شما بحث نمی کنم چون خداوند در قرآن پیروان (این تورات و انجیل) ها را نجس شمرده است.
می گویی: بر طبق قرآن هر "نبى" رسول است، اما هر رسولى "نبى" نیست.
اشتباه می کنی. نبی یعنی خبر دهنده. اخباری از جانب خدا. پس چطور ممکن است "رسول" که می گویی مامور خدا است از خدا بی خبر باشد و نبی نباشد؟ اگر این نبی حامل ماموریتی بزرگترهم باشد آنگاه رسول هم هست. پس جاشون رو عوض کن, یعنی هر رسول نبی است اما هر نبی رسول نیست. ممکنه پنجاه شصت تا نبی در یک زمان باشند هر گاه رسولی آمد باید او را یاری کنند. چون از خودشون بالاتره و مامورتش خطیرتر.
"ما کان محمد ابا احد من رجالکم ولکن رسول الله وخاتم النبیین"(33:40). چون محمد آخرین نبی است پس آخرین رسول هم هست.
می گویی رسول کتاب جدیدی نمی آورد. به آیات قرآن توجه کن:
"مسیح ابن مریم کسی نبود جز رسولی که قبل از او رسولان دیگری رفتند"(5:75)
’محمد جز رسولی که قبل از او هم رسولانی رفتند نبود’ (3:144)
’ پس به سوى فرعون بروید و بگویید ما رسول پروردگار جهانیانیم’ (26:30)
بنا به ادعای شما پس موسی تورات نداشته عیسی انجیل نداشته محمد هم قرآن نداشته. چون رسول بودند.
اگر فقط نبی کتاب داشته پس چرا می گویی:’هارون نبی’؟ خودت هم آیه می آوری که هارون کتاب نداشته. در اینجا هم اثبات می شود چون موسی علاوه بر نبوت رسالت هم داشته مقامی بالاتر از برادرش هارون که فقط نبی بوده داشته است. در قرآن هم بارها به مقام والای موسی اشاره شده است.
این کدهای ریاضی و عدد 19 و مزخرفات دیگه رو هم تحویل همون ابلهی بده که کعبه رو مرکز زمین دونسته بود. چون مردم برای فهم قرآن هیچگاه به این اراجیف نیازمند نبوده اند. اینها به کسانی میمانند که دور و بر یک انار می چرخد و سعی می کنند انحناها و رنگ و شکل آن را با روابط هندسی تجزیه و تحلیل کنند ولی هیچگاه آن را نمی شکافند که ببینند چه دانه های خوشمزه ای دارد.
می گویی:’ مأموریت رسول میثاق خدا تصدیق کتابهاى موجود، پاک کردن، و متحد کردن آنها در یک پیغام الهى است تا مؤمنان پرهیزکار- یهودیان، مسیحیان، مسلمانان، بوداییان، سیک ها، هندوها، و دیگران- را از تاریکى به نور هدایت کند’
یعنی می فرمایی گاوپرستان و موش پرستان و آلت تناسلی پرستان و...و... کتابهاشون مورد تصدیقه فقط یه ذره انحراف داره که پیامبر ادعایی می آد و اصلاحش می کنه!!!
خودت میگی: ’ قرآن میگوید که وظیقه این رسول (رسول ادعایی شما یا همان رسول میثاق خدا) پاک کردن پیغام خدا بحالت اولیه اش است،’
در واقع میگی قرآن خودش بر ناپاکی خودش گواهی می ده و میگه زمانی رسولی می آید و این ناپاکی را برطرف می کند.
در حالیکه قرآن می فرماید: ذالک الکتاب لاریب فیه هدی للمتقین. در (17:9) می فرماید: این قرآن به قویترین راه هدایت می کند. و در (36:22) به پیامبر می فرماید: قظعا تو در صراط مستقیم هستی. در(59:21) می فرماید: اگر این قرآن را بر کوه نازل کنیم یقینا می دیدی که از ترس خدا فروتنانه متلاشی می شد. خوب, کجای قرآن رو اون پیامبر ادعایی شما قرار پاک کنه؟ پس جناب هرچی, ما مسلمانان به همین اسلام می مانیم حتی اگر رسول ادعایی شما همین الآن هم ظهور کند محل سگ به او نمی گذاریم.
در پایان به این آیه توجه کن:
’ قالت الاعراب آمنا قل لم تومنوا ولکن قولوا اسلمنا ولما یدخل الایمان فی قلوبکم وان تطیعوا الله ورسوله لا یلتکم من اعمالکم شییا ان الله غفور رحیم(49:14)’ اعراب گفتند ایمان آوردیم بگو ایمان نیاورده‏اید لیکن بگویید اسلام آوردیم و در دلهاى شما ایمان داخل نشده است و اگر خدا و پیامبر او را فرمان برید از اعمالتان نمی کاهد خدا آمرزنده مهربان است.
اگر به ادعای شما ’ اسلام اسم نیست ؛ بلکه توجیه تسلیم کامل شخص است به تنها خدا’ پس چه نیازی است که خداوند به اعراب می گوید بگویید اسلام آورده ایم نه ایمان.
پس تعریف شما از اسلام هم غلط است.
شما می خواهید بگویید که تمام دینهای موجود از جمله اسلام نارسا و ناکافی هستند و رسول ادعایی شما خواهد آمد و از مجموع این ها یه چیز شسته رفته و کامل تقدیم بشر خواهد کرد. پس این اسلامی که در قرآن بارها از آن یاد شده چیست؟ چرا خداوند اینهمه بر توحید و اخلاص در دین اسلام تاکید کرده است. اگر همان اسلام ادعایی شما است که رسولش هنوز نیامده چه نیازی بوده که در قرآن مطرح شود. اگر هم همین اسلامی است که محمد پیامبر آن است پس آن رسول ادعایی شما می خواهد چه چیزی بر این اسلام بیفزاید که شما خبر دارید ولی خدا حواسش نبوده در قرآن قید کند!
به این آیه توجه کن:
’ قل انی نهیت ان اعبد الذین تدعون من دون الله لما جاءنی البینات من ربی وامرت ان اسلم لرب العالمین’ بگو من نهى شده‏ام از اینکه جز خدا کسانى را که مى‏خوانید پرستش کنم هنگامى که از جانب پروردگارم مرا دلایل روشن رسیده باشد و مامورم که تسلیم پروردگار جهانیان باشم.(40:66)
پس این اسلام همان اسلامی است که بمعنای تسلیم محض در برابر پروردگار یکتاست. می شه شما بفرمایید خداوند در اینجا پیامبر رو به چه اسلامی امر کرده؟ این اسلام ناقص (به قول شما) یا اون اسلامی که پیامبر ادعایی شما قرار بیاره!
 
 
 
 
 
 
آمون : ریشه این بحث، اینجاست: 
 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد