ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

فرار جهاد المقدیسی و افسردگی بشار الاسد بر اثر بحران نظامی سوریه

محمد نیسی

جمعه 24 آذر 1391 ساعت 01:12 AM
دیدار ولیعهد قطر با معاون نخست وزیر اسرائیل بر سر ایران و سوریه

شالوم در این دیدار همچنین تاکید کرد که تلاویو از تمامی تلاش های بین المللی برای سقوط حکومت اسد حمایت می کند، تغییر نظام در سوریه به نفع اسرائیل است و باعث می شود تا ارتباطات نزدیک سوریه با ایران، حزب الله و فلسطین گسسته شود و اسرائیل آمادگی دارد با حکومت جدیدی که به جای اسد به قدرت برسد به تفاهم رسیده و در تمامی زمینه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی همکاری کند.

************************************

فرار رهبر القاعده در عراق به کمک اینترپل

تا کنون جزئیاتی از چگونگی فرار وی منتشر نشده است ولی دولت عراق از این که پلیس بین الملل در نگهداری او سهل انگاری کرده و او توانسته است از عراق بگریزد، به شدت خشمگین است.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1910297/%D8%A7%D8%B2+%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D8%B1+%D8%B6%D8%AF%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C+%D9%82%D8%B7%D8%B1%DB%8C+%D9%87%D8%A7+%D8%A8%D8%A7+%D8%B5%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA+%D9%87%D8%A7+%D8%AA%D8%A7+%D8%A7%D9%81%D8%B3%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C+%D8%A7%D8%B3%D8%AF.html

 

 

 

 

 

آمون : این هم چند خبر مهم از این صفحه که البته آرشیو خصوصی محسوب می شود برای روزی که به کار آید: 

 

 


بنا به این گزارش ولیعهد قطر نیز پیامی را از سوی پدرش، امیر قطر تسلیم طرف اسرائیلی کرد که مضمون آن نزدیک به این عبارت است که پس از سقوط حکومت اسد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به طور رسمی و قانونی اسرائیل را به رسمیت خواهند شناخت، 

 

 
گفته می شود ایران مسئولیت تامین امنیت احمد جبریل را بر عهده گرفته و به او اطمینان داده است که اجازه نمی دهد گزندی به سلامتی او وارد شود. وی حامل اسرار بسیاری است که حفظ این اسرار برای بسیاری از جمله ایرانی ها بسیار مهم است. 

 

  

وساطت ایران برای انتقال فلسطینی ها به عراق
روزنامه القدس العربی، چاپ لندن گزارش داد که تهران در حال میانجی گیری میان نوری مالکی با رهبران فلسطینی برای انتقال صدها مبارز فلسطینی از سوریه به عراق است.
خبری درباره این که آیا دولت عراق حاضر به پذیرفتن فلسطینی ها شده یا خیر منتشر نشده است.
این در حالی است که دولت مالکی در حال رایزنی با حکومت خودگردان فلسطینی برای خارج ساختن پناهندگان فلسطینی مستقر در عراق که از زمان صدام حسین، رئیس جمهوری مخلوع در این کشور بوده اند به کشوری دیگر است.
 


خانه جهاد المقدس در آتش سوخت
گفته می شود، تنها سه ساعت پس از آن که گفته شد جهاد المقدسی، سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه از این کشور خارج شده است، افراد ناشناس که گفته می شوند افراد موسوم به شبیحه هستند، به خانه وی یورش برده و آن جا را به آتش کشیدند.
این در حالی است که دولت سوریه این اظهارات را رد کرده و گفته است که مقدسی ضمن برکناری از سخنگویی وزارت امور خارجه به دلیل اظهارات غیرمسئولانه و هماهنگ نشده بر سر برخی پرونده ها، مرخصی سه ماهه گرفته است.
به گزارش روزنامه القدس العربی، خانه المقدسی در منطقه حی المزه که منزل اکثر مقام های دولتی و دیپلمات ها در آن منطقه واقع شده، است.
 

المقدسی در واشنگتن
روزنامه گاردین، چاپ لندن نوشت که جهاد المقدسی، سخنگوی برکنار شده وزارت امور خارجه سوریه ضمن خروج از سوریه به واشنگتن رفته است.
گفته می شود که مقام های امریکایی تصمیم دارند که مقدسی را مورد بازجویی قرار داده و از او اطلاعاتی را به خصوص درباره سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی موجود در سوریه که برای امریکایی ها بسیار مهم است، به دست آورند.
دولت سوریه جدایی المقدسی را کاملا رد کرده است.


اسد افسرده است
فئودور لوکریانوف، دبیر تحریریه یکی از مجله های سیاسی در مسکو نوشت که نزدیک به سه هفته پیش هیئتی روس به دمشق رفت و با بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه دیدار کرد. آنها در این دیدار اسد را از لحاظ روانی بسیار افسرده دیدند.
به نوشته روزنامه الحیات، چاپ لندن، این روزنامه نگار روس همچنین می نویسد که بشار اسد به شدت به فکر راه حلی برای پایان دادن به درگیری ها است و می گوید اگر ببیند که راه حل بهتری در صورتی که وی از قدرت کنار برود، وجود دارد، اصراری به حفظ کرسی ریاست جمهوری ندارد.

 

 

دیدار گروگان سابق با رهبران حزب الله
تری وایت، گروگان سابق انگلیسی اخیرا در سفری به بیروت با برخی از رهبران حزب الله دیدار کرده است.
به گزارش روزنامه ساندی تایمز، وی 25 سال پیش در لبنان توسط گروه های شبه نظامی به گروگان گرفته شده بود.
وی برای کسب اطلاعات از وضعیت مسیحیان لبنانی به این کشور سفر کرده بود که در جریان آن با رهبران حزب الله و کسی که او را به مدت 5 سال گروگان گرفته بوده نیز دیدار کرده است.

 

اوباما بدون هماهنگی با تلاویو با ایران مذاکره می کند
منابع آگاه اسرائیلی گفته اند که باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا تصمیم دارد بدون هیچ گونه هماهنگی یا مشاوره با اسرائیل بریا 4 تا 5 ماه با ایران به طور مستقیم مذاکره کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، احتمالا اگر در این مذاکرات موفقیتی حاصل نشود؛ ایالات متحده به سوی استفاده از گزینه نظامی پیش برود.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد