ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

عملیات رخنه موشه دایان در مصر و آزادی کانال سوئز و صحرای سینا

محمد نیسی

جمعه 17 آذر 1391 ساعت 8:58 PM
فتنه درگیری شیعه – سنی را دریابیم

عمرو موسی : پس از جنگ امریکا و عراق در سال 2003 در کوزه ها را باز کردند و جن ها بیرون آمدند

من از توطئه حرف نمی زنم، من از واقعیت می گویم. این واقعیتی است که با آن زندگی کرده ایم، در لبنان وجود داشته است و پس از آن به جرات بگویم به موجودی در این کشور تبدیل شده است. پس از آن به عراق و اکنون به سوریه آمده است، و اکنون صحبت از مصر و کشورهای خلیج ]فارس[ تا مغرب می کنند. اینها مسائل واقعا خطرناکی است، ما از توطئه صحبت نمی کنیم بلکه از واقعیتی که وجود دارد، حرف می زنیم. این خطری برای جوامع ما است و هر کسی که ما را به سمت این درگیری سوق می دهد نیت های بدی دارد.

خاورمیانه واقعا با اندیشه های اسلامی تغییر خواهد کرد. آیا این خاورمیانه واقعا رنگ و روی اسلامی خواهد داشت؟ شاید رنگ های مختلف و پیچیده ای داشته باشد اما قطعا روکیرد اسلامی در خاورمیانه جدید بر هر چیزی غلبه خواهد داشت.

موضوع تغییر در جهان عرب موضوعی واقعا جدی است و ما جزئی از این جهان عرب محسوب می شویم. ما سه دستور العمل در موضوع های اصلی در این حجم داریم:

1-      تغییر در جهان، تغییری است که شامل همه می شود، انقلاب تونس در روستایی آغاز شد که اکثر اهالی تونس هم آن را نمی شناسند. ما نمی توانیم منکر این موضوع شویم.  آغ

2-      آینده ای گسترده تر وجود دارد و این که ما چگونه می توانیم از الآن به سمت آن که دائما در حال تصاعد است، متمایل شویم.

3-      موضوع شیعه و سنی و سم مهلکی که در منطقه کاشته شده است، یا می رود تا دوباره کاشته شود، پس از جنگ امریکا و عراق در سال 2003 در کوزه ها را باز کردند و جن ها بیرون آمدند: درگیری شیعی – سنی، این موضوع از موضوع اشغال و مسائل دیگر هم خطرناک تر است، واقعا خطری جدی است.

http://www.irdiplomacy.ir/fa/page/1910041/%D9%81%D8%AA%D9%86%D9%87+%D8%AF%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C+%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87+%E2%80%93+%D8%B3%D9%86%DB%8C+%D8%B1%D8%A7+%D8%AF%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D8%A8%DB%8C%D9%85.html
پاسخ:
به گمانم در سال ۱۹۶۶ بود که مهندسان ارتش مصر توانستند با استفاده از فشار اب سنگرهای یهودیان در ساحل مقابل گذرگاه سوئز را تخریب کنند و به صحرای سینا هجوم برند. اسراییل در کم تر از ۴۸ ساعت به مرزهای خود عقب نشست و چون غافلگیر شده بود گمان ورود ارتش مصر به سرزمین های اشغالی محتمل بود. موشه دایان که گمانم در ان زمان وزیر جنگ اسراییل بود با استفاده از هلی بورد نیروی زبده ای را در نزدیکی قاهره پیاده کرد و جبهه ای جدید به نام عملیات رخنه در درون خاک مصر گشود که به سرعت پیشروی کردند و در نتیجه ارتش مصر متوقف شد و به عقب بازگشت.
آن چه امروز در مصر و سوریه می گذرد عملیات رخنه جدیدی است که در برابر پیشرفت های مردمی در سرزمین های اسامی و عرب میگذرد.  
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد