با سلام جناب علی(اصلی)
شما کافی است فقط یکبار ترجمه ایه3سوره مائده را با تدبر بخوانی همه چیز حل است. قران کریم با عنایت خاص به عقل و اعتماد به ان در چندین ایه در ارج گذاری بر مقام عقل تاکید کرده و مردم را به خرد ورزی و تفکر دعوت کرده است. مثل ایه 100سوره یونس و 22سوره انفال و ...
شما اگر ایه را دقت کنی ، خداوند ابتدا در مورد تحریم گوشتهای حرام صحبت می کند سپس می گوید دین را به اکمال رساندم و تمامی کفار اعم از مشرکین بت پرست و یهود و نصارا و .. از دین شما نا امید شدند و سپس دوباره می فرماید که در شرایط اضطرار مانعی ندارد.
از عقلت استفاده کن، چرا کفار با بعثت پیامبر یا فتح مکه یا هجرت پیامبر از مکه به مدینه نا امید نشدند و برای ضربه زدن به اسلام هر کاری از دست شان بر می امد انجام دادند که به یاری خدا همه شان شکست خوردند ، ولی با تحریم گوشتهای ممنوع کفار از دین اسلام نا امید شدند!!!!!
جناب علی(اصلی) باز هم اگر از عقلتان استفاده کنید می بینید که: خداوند در بخشی از آیة 33 سورة احزاب میفرماید: «خداوند فقط میخواهد پلیدی و گناه را از شما اهلبیت دور کند و کاملاً شما را پاک سازد.»( این آیه هر چند در ردیف و میان آیاتی ذکر شده که در ارتباط با زنان پیامبر(ص)است ولی قطعاً ارتباطی به آنها ندارد و مربوط به گروه دیگری است. شاهدش این است که ضمایر استعمال شده در مورد زنان همه به صورت مؤنث (بُیوتکن ـ اطعن...) آمده است ولی ضمایر در ذیل آیه، همه به صورت مذکر (عنکم، یطهّرکم) به کار رفته است.
جناب علی در خود آیه قرینه ای است که همسران پیامبر (ص) داخل آیه تطهیر نیستند.
مساله ضمیر جمع مذکر مخاطب است که در آیه دو بار ذکر شده است، توضیح اینکه درست است، که این آیه در لابلای آیات مربوط به همسران پیامبر (ص) است ولی آیه تطهیر لحن جداگانه ای دارد و هدف دیگری را دنبال می کند زیرا که آیات قبل و بعد همه با ضمیرهای جمع مؤنث است ولی آیه مورد بحث با ضمائر جمع مذکر آمده است و این بهترین شاهد و قرینه است که آیه تطهیر ناظر به همسران پیامبر (ص) نمی باشد و کسانی که این قسمت از آیه را ناظر به آنها دانسته اند سخنی بر خلاف ظاهر آیه و قرینه موجود در آن یعنی تفاوت ضمیرها گفته اند. خصوصاً با توجه به اینکه لحن آیاتی که متوجه زنان پیامبر (ص) است با لحنی که در این آیه تطهیر است در مقابل هم قرار دارند.در آیات سورة احزاب که به زنان پیامبراکرم (ص) خطاب شده هستند، ضمیرها همه مؤنث است مثل: یا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ إِنْ کُنْتُنَّ تُرِدْنَ الْحَیاةَ الدُّنْیا وَ زِینَتَها فَتَعالَیْنَ أُمَتِّعْکُنَّ وَ أُسَرِّحْکُنَّ سَراحاً جَمِیلامعلوم است که مخاطب زنهای پیامبرند و بعد از چند آیه یک مرتبه ضمیر مذکر میشود که : ...إِنَّما یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیرا در این جا کلمه اهل بیت آورده است، ولی قبلا «نساء النبی» دارد( یا می توانست کلمه اهل البیوت را بیاورد نه اهل البیت و همچنین در اول همین ایه 33سوره احزاب کلمه بیوتکن را اورده که اشاره به زنان پیامبر دارد ولی در قسمتی که به ایه تطهیر مشهور است کلمه اهل البیت اورده است )، در آیات قبل همه تکلیف و خوف و رجا بود و در آیه تطهیر بالاتر از مدح است و میخواهد مسألة تنزیه آنها از گناه و معصیت را بگوید. ( در مورد ایه تطهیر همین مقدار کافی است).
اما در مورد اینکه ولایت علی اصل دین هست یانه؟
در نظر شخص خود من، امامت نه از اصول دین بلکه از اصول مذهب تشیع و منکر ان نه از دین بلکه از تشیع خارج می شود. و اگر خواستی ولایت امام علی را با ایاتی مثل ایه 55سوره مائده و ایه 59سوره نسا و ... برایت ثابت می کنم.