ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

جمع آوری و انتشار تصاویر و عکسهای یافته های باستانی جیرفت کرمان

صالح

جمعه 26 آبان 1391 ساعت 01:48 AM
با عرض سلام

آقای سنجری مشکل همین جا است که در این چند دهه گذشته چه در زمان حکومت شاه و چه در حال حاضر، گویا همیشه این کلمه " غارت" و داستان های بی اساس پیرامون آن در هر کاوش و حفاری نقش اساسی داشته و هر وقت در منطقه ای همانند تخت جمشید با کمبود آثار باستانی بر خورد می کنند مسئله غارت را یا به دست عربها و یا به دست دیگران پیش می کشند! و جیرفت هم از این قاعده مستثناء نیست.
برای آشکار شدن حقیقت غارت آثار جیرفت توسط مردم بومی آنجا و فروش کامیون کامیون این آثار به قاچاقچیان بین المللی، فقط کافی است ببینیم که مردم بومی آنجا از سهم فروش این عتیقه جات ثروتمند شده اند یا خیر؟ به همین سادگی!
و هیچ احتیاجی نیست به دنبال کامیون ها و قاچاقچیان بین المللی روانه شویم، زیرا وقتی که غارت و فروشی در کار نبوده پس کامیون و قاچاقچی بین المللی هم یک داستان سرایی بیش نیست.
پاسخ:
آقای صالح. شیخی ظاهرا از مرکز بسیج کرمان نمونه های یافت شده در جیرفت را با حضور و زور اسلحه از خانه های جیرفت جمع آوری و چاپ کرده که شرح ماجرا را در مقدمه کتاب اورده است. نمونه های عرضه شده در کتاب او مسلما واقعی است. کتاب موسکارلا در مورد جیرفت هم نوعی دفاع از نوشته های پیشین او است که اطلاعی از ماجرای پوریم ندارد. قرار تاریخی قضیه چنین است.
۱. یافته های ماقبل پوریم به شرط ارائه دلایل اکتشاف قابل اعتنا و تاریخی است.
۲. یافته های پس از پوریم تا ناصرالدین شاه، بدون استثنا قلابی و جعل است.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
مسعود سنجری
جمعه 26 آبان 1391 ساعت 1:36 PM
آقای صالح
داستان سرایی با کدام هدف؟ ابتدا وقتی خود مجید زاده بعضی از کشفیات را نشان داد و در خصوص غارت آثار اخطار داد و از مسئولین و مردم برای جلوگیری از سرقت این آثار کمک خواست بجای پاسخ و رسیدگی او را متهم کردند که این آثار را جعل کرده تا بنیان تاریخ ایران را زیر سئوال ببرد!!! اما بعد از کشف زیگورات عظیم در آن منطقه همگی سکوت کردند. شما انگار نمی خواهید متوجه شوید که وجود این زیگورات چه معنایی دارد؟ خود این بنا نشان از وجود عده بزرگی از مردم است. نشان از پیشرفته بودن معماری است. در باقی مانده این بنا چیزی در حدود 6 ملیون خشت بکار رفته اما شما انگار اصلا توجه نمی کنید؟
غیر از این در مناطق دیگر هم غارت رخ داده می دهد. در همین خوزستان در محله ما اهواز قدیم (عامری) در سالهای قبل از انقلاب عده ای از اهالی از راه فروش این آثار امرار معاش می کردند فقط چون قیمت و ارزش واقعی آن اشیاء را نمی دانستند به ثروت و مکنت نرسیدند جز یکبار که یک تمثال پرنده طلایی یافت شد و یابنده آن به وضع بسیار مناسبی رسید. خریداران هم همواره عده ای دستفروش دوره گرد یهودی بودند. این قضیه را حتی تا آنجا که شخصا پی گیری کردم در شهرهای بهبهان و رامهرمز در خوزستان عینا تکرار شده است. حالا دم خروسی راکه شاهد بوده ام باید بپذیرم یا قسم حضرت عباس شما را؟  
 
  
 
 
 
 
 
 
آمون : for more 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد