ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

زیگورات ایلامی کشف شده در جیرفت و آثار باستانی تزئینی جدید جیرفت

صالح

چهارشنبه 24 آبان 1391 ساعت 11:00 PM
با عرض سلام

آقای سنجری لطفا به اشیاء کشف شده جیرفت در آدرس زیر توجه کنید و خواهید دید که همه آنها از نظر طراحی در یک چیز مشترکند: "فقط ظروف و اشیاء با ظاهری تزییناتی و دیگر هیچ"! و همین دیگرهیچ سوال برانگیز است تا به قدمت و صحت این اشیاء شک کنیم !؟:
http://www.omidvar.net/photography/jiroft-civilization/index.htm#63

این هم نظر موسکارلا کارشناس این امور در مورد اکتشافات جیرفت:
«وقتی مجید‌زاده در سال 1382 کتاب جیرفت؛ کهن‌ترین تمدن شرق را منتشر ساخت، کارشناسی به نام اسکار وایت موسکارلا نقد تند و تیزی بر کتاب او نوشت و بسیاری از آثار معرفی شده در اثر مجیدزاده را جعلی و تقلبی خواند. او که مدعی بود مجید‌زاده دلیلی بر اصالت آثار ارائه نداده است، آثار را با دلایلی چون به من اطلاع داده‌اند ؛ به ‌نظر من و با دقت می‌توان فهمید جعلی خواند. حتی وقتی مجید‌زاده در سال 1383 طی فصل دوم کاوش و در حضور هالی پیتمن، آثاری از خط، روی تکه‌ای از آجر بدست آورد، عده‌ای او را آشکارا جاعل خواندند و خطوط باستانی را دست نوشته خودش پنداشتند و....»
http://www.hamshahrionline.ir/news-53663.aspx

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مسعود سنجری

پنجشنبه 25 آبان 1391 ساعت 09:25 AM
آقای صالح

نه فقط موسکارلا بلکه بعضی در داخل کشور هم همین اتهامات را متوجه مجیدزاده می دانستند چراکه حجم کشفیات و ماهیت آنها تمام داده های تبلیغ شده قبلی را فاقد هرگونه اعتبار می کرد لذا طبق معمول در چنین حالاتی بجای تصحیح معلومات اشتباه خود به تهمت و افترا زدن رومی آورند. کاری بدترین شکلش را با استاد گرامی انجام می دهند. اما بحث بعد از کشف زیگورات (کنار سندل) جیرفت شکل دیگری پیدا کرده است و اتهام زنندگان را به سکوتی عمیق فرو برده است. شما از آثار دستی می فرمائید ولی در باره زیگورات عظیم کشف شده چه نظری دارید؟ این که اثری تزئینی بشمار نمی رود.  
 
 
  
 
 
 
 
 
 
صالح
پنجشنبه 25 آبان 1391 ساعت 12:56 PM
با عرض سلام

آقای سنجری عزیز حرف شما در مورد زیگورات قابل قبول است و کاش در کنار این زیگورات به غیر از این جعلیات دست ساز تزیینی، آثار و بقایایی از یک تجمع متمدن شهر نشینی کشف شود زیرا که در کنار این چنین زیگوراتی حتما و یقینا باید یک تجمع بشری شهر نشینی با تمام امکانات معیشتی آن زمان وجود داشته باشد، یعنی آثار بقایا و ویرانه هایی که درست در "2500سال قبل تمدن این منطقه را متوقف کرده باشد" ؟!
آقای سنجری شناخت صحیح و درست اکتشافات و به دور از هر گونه احساسات و تعصبات و بخصوص تعیین تاریخ ویرانی و توقف ناگهانی سیر تمدنی بشر در آن زمان، ما را نه فقط به واقعه پلید پوریم هر چه بیشتر و بیشتر نزدیکتر می کند بلکه به اختلاف بر سر وسعت و گستردگی جغرافیای مناطق پوریم زده آشناتر می کند.
شاید اختلاف من و شما فقط در این باشد که بنده بین النهرین را مرکزیت فاجعه پوریم می دانم ولی جنابعالی سرزمین ایران را.
موفق باشد
 
 
 
 
آمون : احتمالا اشاره به این نوشته باشد: 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد