ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

مرزهای جغرافیایی انجام نسل کشی و قتل عام ایرانیان در عید پوریم

صالح

چهارشنبه 24 آبان 1391 ساعت 00:14 AM
با عرض سلام

استاد یکی از اساسی ترین دلایل در قبول اجرای قتل عام پوریم در سرزمین پهناور و وسیع ایران این است که باید از روی کشفیات اساسی و در خور توجه، شاهد حضور و تجمع «متمدنانه» بشری در آن زمان باشیم و نه استناد به آثار متعلق به مناطقی که در صحت و سلامتی آنها شک و شبهه نمایان است و جالب این که وجه مشترک اکثر اشیاء کشف شده این مناطق بیشتر «جنبه تزیین» را دارند تا اینکه نشان دهنده حضور تاریخی و تمدنی یک ملت و قومی باشند (مانند آثار تزیینی جیرفت)!!!

« زمانی می‌توانیم از کشف یک تمدن صحبت کنیم که به مجموعه‌ای از شاخصه‌ها همچون معماری، صنعت، حکومت، مذهب، هنر، تجارت و خط و زبان دست یابیم. تمدن به مجموعه‌ای اطلاق می‌شود که ترکیب پیچیده‌ای از همه این عناصر است. »
استاد این عناصر و عوامل در منطقه متمدن شرق میانه آن زمان، فقط در سرزمین بین النهرین و امتداد آن یعنی شوش نمایان است که در حدود 2500سال قبل سکوت فاجعه پوریم بر این مناطق حکمفرما شده است. بنابر این قتل عام پوریم سرزمین پهناور ایران آن زمان را شامل نمی شده است زیرا نمی توانیم با چند شئ تزیینی و مشکوک در صحت آنها که متعلق به مناطقی مانند جیرفت و حسنلو و مارلیک و.... می باشند، سخن از حضور یک تجمع متمدنانه بشری در این مناطق باشیم.
آفت پوریم فراگیرنده تجمع متمدنانه بشری در آن زمان است، یعنی سرزمین بین النهرین و شوش، و نه مناطقی که عناصر و نشانه های تمدنی در آن بسیار ضعیف است.
استاد اگر این دلایل را قبول کنیم نتیجه می گیریم که اجرای قتل عام پوریم سرزمین وسیع و پهناور ایران را شامل نمی شده و همین امر باعث خواهد شد که وسعت جغرافیایی قتل عام پوریم قابل قبول تر باشد یعنی سرزمین بین النهرین و امتداد آن شوش.
پاسخ:
آقای صالح. زمانی بود که برخی می کوشیدند خود را در صف اقوامی با شناسه های  هرچه دیرینه تر درآورند و حالا با نمونه شما به موردی بر می خوریم که می کوشد خود را در فهرست پوریم زده و نابود شدگان ثبت کند؟!  
 
 
 
 
 
 
آمون : اشاره ای است به: 
 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد