ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

گستره محدوده جغرافیایی اجرای پروژه پوریم یهودیان در زمان هخامنشی

صالح

سه شنبه 23 آبان 1391 ساعت 8:45 PM
با عرض سلام

استاد گرامی در مورد قبول وسعت جغرافیایی قتل عام پوریم ، همانطور که مستحضر هستید یکی از اصلی ترین دلایل اجرای پوریم در آن زمان، "وجود تجمع متمدنانه بشری است" که رخ داد پوریم توقف ناگهانی این تمدن ها را در حدود 2500 سال قبل باعث گردیده است.

«لوو ( ص 37 به بعد) شواهد ظروف به دست آمده از حفاری های مارلیک و کلورز و کلاردشت و حسنلو را بررسی کرد و دریافت که از مجموعه ظروف فلزی که به عنوان آثار مارلیک و یا شمال غرب ایران معرفی شده، تنها ده درصد محصول حفاری بوده و مابقی (نود درصد) از انبار و مغازه عتیقه فروش ها بیرون آمده اند. طبق تخمین او حد اقل نیمی از این نود درصد، محصولاتی جعلی و ساخت امروزند؛ نیم دیگر نیز هویتی مشکوک دارند. تحقیقات اینجانب نیز نتایج او که بعضا درمتون حاضر آورده شده را تأیید می کند.....»
استاد این متن قسمتی از تحقیقات موسکارلا است که در همین مقاله نصب کرده اید بازگو کننده مقدار صحت و درستی اشیاء کشف در برخی از مناطق سرزمین ایران می باشد که همین امر تا حدودی واضح کننده وسعت جغرافیایی مناطقی خواهد بود که قتل عام پوریم در آنجا اجرا شده است.
اگر اکثر اشیاء کشف شده در مناطقی مانند مارلیک و حسنلو و.... که به آنها قدمت تاریخی هفت هزار سال را داده اند! جعل می باشند پس تجمع متمدنانه بشری در سرزمین وسیع ایران آن زمان در کار نبوده و طبیعی است که تهاجم و قتل عامی هم به وسیله بازوی نظامی در این اماکن صورت نگرفته است. زمانی می توانیم ادعا کنیم که در منطقه ای رخ داد پوریم به وقوع پیوسته است که نشانه ها و بازمانده هایی از یک تمدن بشری را شاهد باشیم.

استاد گرامی شکی نیست که قتل عام پوریم به وقوع پیوسته، اما مرکزیت این قتل عام نه سرزمین ایران بلکه بین النهرین و امتداد آن شوش می باشد. زیرا که در اکثریت سرزمین وسیع ایران آن زمان شاهد تجمع متمدنانه بشری نیستیم و این امر تمدن بیشتر در سرزمین بین النهرین مشهود است بین النهرینی که کلیه مسایل پیرامون آن زمان قوم یهود از قبیل اسارت و انتقام جویی و همچنین ظهور هخامنشیان و بخصوص توقف ناگهانی استمرار حیات متمدنانه بشری در آنجا به وقوع پیوسته است.
پاسخ:
جز این توصیه که مطالب ارائه شده را چند باره بخوانیدُ مطلب دیگری ندارم. این جا موسکارلا برداشت های کسی به نام لوو را منتقل و نقد می کند و میزان جعل اشیاء را بالاتر از لوو می برد. توجه کنید که اگر از روی اصل نمونه ای جعل صورت بگیرد به این معنا نیست که اصل شیء هم جعل شده است. قانون عمومی اکتشافات در شرق میانه و حوزه اجرای پوریم چنین است.
۱. در اصالت و صحت هر نمونه ماقبل پوریم در هر قسمتی از شرق میانه که واقعا در حفاری به دست آمده باشد جای تردید نیست.
۲. هر نمونه دست ساخت و ذکر نام هر انسانی در  فاصله پوریم تا دوران قجرها که انبوهی مهاجر به این سرزمین کوچ داده اند، بی کم ترین اما و اگری جعل محرز و مسلم است. فاتحه
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد