ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

موسکارلا، یوسف مجیدزاده و جعلیات آثار باستانی کاوشهای سایت جیرفت

صالح

چهارشنبه 17 آبان 1391 ساعت 10:32 PM
با سلام

«.... هدف از این نمایش شوق انگیز آن بود تا بیننده با کشاورزان ساده دلی آشنا شود که طبق گفته عتیقه فروش و موزه دار هنگام شخم زمین و یا ساخت خانه موفق به کشف آثار باستانی شده بودند (unbekannt ص 13و45 اثر فوندورت) »

گویا نحوه کشف آثار جیرفت هم دست کمی از داستان فوق ندارد که اینبار یوسف مجیدزاده راوی آن است:
«رود هلیل که از غرب تپه می‏گذشت، بعد از هزاره‏ی سوم جایش عوض شد. رود از وسط قبرستانی می‏گذشت که کسی از آن اطلاعی نداشت، ولی یک‌سال در اثر سیل زیاد، یکی از قبرها شکافته می‏شود و ظرفی از آن بیرون می‏افتد. آن‏طور که برای ما گفته‏اند، یک جوان روستایی این ظرف را در آب می‏بیند، با خود می‏برد و می‏گوید: «گنج پیدا کرده‏ام» منطقه هفت‌هشت سالی می‏شد که با خشک‏سالی روبه‌رو بود و مردم دچار فقر مطلق و گرسنگی شده بودند. در نتیجه‏ می‏ریزند دیگر. حتی شنیدم (در روزنامه‏ها نوشته بودند) که فردی مرده بود و کسی حاضر نبود برود او را به خاک بسپارد. همه ریخته بودند و داشتند اشیای یافته شده را با خود می‏بردند... این را همه در آن‏جا می‏دانند که در عرض آن یک‌سال و اندی با وانت به داخل روستا می‏آمدند و خانه به خانه این اشیا را خریداری می‏کردند و کامیون کامیون آن‏ها را از مرز خارج می‏کردند.»(!!!)

http://irajadibzadeh.org/?p=129


استاد گرامی تا چه اندازه ای آثار کشف شده در جیرفت قدمت تاریخی داشته و جعلی نیستند زیرا اسکار وایت  معتقد است که اشیاء به دست آمده در جیرفت جعلی و تقلبی می باشند:

«وقتی مجید‌زاده در سال 1382 کتاب جیرفت ؛ کهن‌ترین تمدن شرق را منتشر ساخت، کارشناسی به نام اسکار وایت موسکارلا نقد تند و تیزی بر کتاب او نوشت و بسیاری از آثار معرفی شده در اثر مجیدزاده را جعلی و تقلبی خواند. او که مدعی بود مجید‌زاده دلیلی بر اصالت آثار ارائه نداده است، آثار را با دلایلی چون به من اطلاع داده‌اند ؛ به ‌نظر من و با دقت می‌توان فهمید جعلی خواند. حتی وقتی مجید‌زاده در سال 1383 طی فصل دوم کاوش و در حضور هالی پیتمن، آثاری از خط، روی تکه‌ای از آجر بدست آورد، عده‌ای او را آشکارا جاعل خواندند و خطوط باستانی را دست نوشته خودش پنداشتند و....»

http://www.hamshahrionline.ir/news-53663.aspx
پاسخ:
دشواری درک پراکنده محققانی چون موسکارلا و نظایر او در این است که نتوانسته اند تاثیر قتل عام پوریم و عواقب آن را در مطالعات خود وارد کنند. بنیان اندیشان با نمایش بیگانگی سرکردگان دوران تاریخی پس از پوریم، بدون مکث اعلام می کنند که از پس اقدام پوریم تا اواخر دوران قاجارها هیچ دست مایه ای تولید نشده که موسکارلا یکی را اصل و دیگری را جاعلانه بگوید. چنان که عتیقه های متعلق به اجتماعات انسانی ماقبل پوریم از حسنلو تا جیرفت از هر نوع که باشد، اگر یافته ای رسمی و  با نظارت  هیئت حفاری شناسا باشد، بی شک از دست مایه های مردم حوزه مورد مطالعه است. این که کسانی نمونه ای از گنجینه مثلا جیرفت را باز افرینی جاعلانه کنند، از نظر متخصص به سادگی قابل تشخیص است.  
نظرات 1 + ارسال نظر
رسول سروش منش دوشنبه 15 آذر 1395 ساعت 07:06 ب.ظ

به نظر من آثار جیرفت ارتباط با تمدن سومر دارد و آرتا بوسیله ی سومری ها تسخیر شده است .

سومر و آرتا کی هستند؟! اینها همه دروغهای شاخداری هستند که ساخته شده اند تا داستانهای تورات درست از آب دربیایند./ آمون

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد