ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

یهود،زرتشتیان پارسی هند،جمشید جی نوسروانجی تاتا،زوبین مهتا،گاندی

naina pagwan

سه شنبه 2 آبان 1391 ساعت 4:11 PM
پارسی ها در تعداد کم اما در سهم سازندگی ماورای مقایسه اند.
                                                             (مهاتما گاندی)

در جستجوی یافتن رد پای حضور یهود در هند هر بار به دیوار زرتشتیان برخورد می کنم.بنیان اندیش می داند که قدمت حضور موجودی به نام زرتشت در فرهنگ شرق حدود ۱۵۰ سال است.بنابراین کدام پیشینه فرهنگ و تربیتی این زرتشتیان نوظهور را ترغیب می کرد که پا به پای یهود در حیات صد سال اخیر هند در همه عرصه ها حضور فعال داشته باشند.
آنها ادعا می کنند که در زمان حمله اعراب به ایران برای نجات جان خود و روشن نگه داشتن آتش معابدشان به هند گریختند.اگر فرض کنیم در آن زمان تنها ده زرتشتی موفق به فرار و استقرار در  آن سرزمین شده باشد براساس رشد دو درصد و دو برابر شدن جمعیت در هر ۳۳ سال الان باید با جمعیت میلیونی زرتشتی مواجه باشیم.اما آمارهای رسمی تنها از حضور ۶۹۰۰۰ نفری آنها در هندوستان خبر میدهد.
زرتشتیان  یا همان پارسیها در جامعه آزاد هند هرگز با سیاست های تبعیض نژادی یا  فشارهای اقلیت مواجه نبودند.بنابراین مجبور نبودند دائم انرژی و سرمایه خود را صرف جدال با اهریمن کنند.
آنها بر اساس دکترین زرتشتی در  فعالیت های بشردوستانه و کارهای خیریه بسیاری شرکت می کنند.اما سوال اینجاست که این گروه اقلیت نوظهور اینهمه ثروت و سرمایه را اولین بار چگونه بدست آورده اند و فقر این سوغات تحمیلی ارتش انگلیس چرا هرگز دامن این گروه اقلیت را نگرفته؟
آیا حضرت زرتشت نیز به مانند یهوه پیروان خود را به مال اندوزی هر چه بیشتر تشویق می کند یا مسئله چیز دیگری است.

همه می دانند که پروژه ساختن شهر بمبئی به صورت شهری صنعتی و تجاری که امروزه می بینیم پروژه ای انگلیسی بود و جالب اینجاست که در کتب تاریخی نوشته شده انگلیسی ها برای ساختن برج و باروی شهر از نیروهای کار ارمنی ؟؟؟ استفاده کرده اند.بلافاصله بعد از ساخت و ساز اولین  مهاجرانی که در بمبئی مستقر شده و آرام آرام تمام فرصت های شغلی را به نفع خود مصادره میکنند همین زرتشتیان هستند.

جمشید جی نوسروانجی تاتا (وفات ۱۹۰۴) لقب بنیانگذار و پدر صنعت هندوستان را دارد.کمپانی تاتا(Tata group)بنیانگذار صنعت فولاد و آهن و تولید برق آبی در هند است و اولین کارخانه تولید فولاد آسیا که در زمره 5 کارخانه بزرگ فولاد دنیاست توسط آنها ساخته شده.به علاوه کارخانه نخ ریسی و تولید پارچه در هند.هتل معروف " تاج محل" در بمبئی که شهرتی خاص دارد توسط جمشید جی تاتا ساخته شده.جانشین او جهانگیر راتنجی تاتا صنعت هواپیمایی هند را تاسیس کرد که امروز با عنوان Air-India در دنیا شناخته شده است.با بودجه او موسسه تحقیقاتی برنامه های انرژی اتمی تاسیس شد و اولین بیمارستان برای بیماران سرطانی در آسیا را او در بمبئی بنا کرد.
گاهی فکر میکنم نام پرآوازه " تاتا " در هند با این اسم   " تات " که ما در فارسی می شناسیم نسبت و قرابتی می تواند داشته باشد یا نباید دنبال این شباهت های اسمی رفت.
اولین روزنامه منتشر شده در هند و اولین بانک خصوصی متعلق به پارسیهاست.
homi bhabha در سازمان ملل در بخش مربوط به استفاده صلح آمیز از انرژی اتمی و واحد تحقیقات فیزیک محض و کاربردی و برنامه ها و کنفرانس های آن حرف اول را میزد.
کریکت ورزش اول هندوستان بانام زرتشتیان بمبئی گره خورده و اولین باشگاه های آن توسط آنها تاسیس شده و تالیار خان بزرگترین گزارشگر ورزشی هند یک زرتشتی بود.
علاقمندان به موسیقی حتما با نام زوبین مهتا Zubin Mehta  یکی از بزرگترین رهبران ارکستر دنیا آشنا هستند.او از 1981 اولین و تنها رهبر ارکستر فیلارمونیک سرزمین اسرائیل است. برای من جالب است با توجه به اینکه یهودیان خود سرآمد و پیشتاز موسیقی در دنیا هستند رهبری ارکستر کشورشان را به یک زرتشتی هندی سپرده اند.شاید جهودان زرتشتیان هند را عموزاده های خود تصور می کنند.پدر زوبین مهتا اولین گروه ارکستر هند را تاسیس کرد.
در اوایل قرن 19 مدرسه ای با عنوان " جامعه تعلیمات ملی" در بمبئی توسط انگلیسی ها درست شد تا به طور سیستماتیک علم ادبیات و فلسفه اروپا را به بومیان هند منتقل کند. هدف از تاسیس این مدرسه:
(تربیت افرادی که مترجم ما(غرب) و میلیون ها هندئی باشند که ما بر آنها حکومت می کنیم.افرادی که در خون و رنگ و نژاد هندی اما در اخلاق سلیقه شعور و عقیده انگلیسی باشند.)و البته اولین گروهی که جذب این مدرسه شدند بچه های زرتشتی بودند.

در منابع تاریخی آمده محمد علی جناح قائد اعظم پاکستان در خانواده ای از فرقه اسماعیلیه (اسماعیلی خوجا) به دنیا آمد که بعدها به مذهب شیعه دوازده امامی پیوست اما اسنادی موجود است که وابستگی او را به تسنن نشان می دهد.پرونده ای که هنوز برای پاکستانی ها بسته نشده و هنوز کسی مطمئن نیست جناح چه مذهبی داشته .هر چه هست با وجود تعصبی که ظاهرا به دین اسلام نشان میداد ناگهان خبر ازدواج او  با یک دختر زرتشتی (راتان بای پتی) نوه دینشاه مکنجی از سرمایه داران هند شنیده میشود.حاصل ازدواج آنها دختری به نام " دینا " است که او هم بعد ها علی رغم مخالفت جناح با یک میلیونر زرتشتی neville wadia ازدواج کرد.خانواده وادیا امروز صاحب یکی از بزرگترین کمپانی های تولید پارچه در جهان هستند  که هدایت آن اکنون به دست nusli wadia پسر دینا و نوه محمد علی جناح است.

جواهرلال نهرو نیز دختر خود ایندیرا را به عقد ازدواج یک روزنامه نگار زرتشتی بنام فیروز گاندی در آورد.ایندیرا گاندی بعد از مرگ پدر صندلی پردهان منتری(نخست وزیری)هند را اشغال کرد که بعد از او دو پسرش و بعد عروس ایتالیائی اش سونیا گاندی برآن جایگاه تکیه زدند و به این ترتیب نخست وزیری هند مانند عنوانی موروثی در خانواده زرتشتیان هند دست به دست میشد.
علی رغم این همه دستاورد و ثروت و موفقیت این زرتشتیان امروز با چالشهایی در درون مواجه اند.سوالات مذهبی و هویتی و نژادی بسیاری ذهن جوانان و نوجوانان آنها را پرکرده که اوستا جوابی برای آن ندارد..مسئله دیگر رشد منفی جمعیت آنها به دلیل بالابودن سن ازدواج و محدود بودن انتخابهایشان است .و بیماری های ارثی به دلیل ازدواج های درون گروهی.و
تضادهای فرهنگی و اعتقادی با دنیای رو به پیشرفت امروز و...
اینها همه برکت هایی است که مذهب در کاسه زندگی آنها گذاشته و جوانان آنها را هر روز بیشتر از قبل به سمت خارج شدن از دایره سنت های تحمیلی و دست و پاگیر و بی منطق مذهبی و ندیده انگاشتن فتواهای روحانیانشان متمایل میشوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد