ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تفاوت معنایی بنیاد اندیشی و بنیان اندیشی در ادبیات الکن فارسی

مهناز

دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 00:37 AM
سلام آقای بی نام
آقای بی نام یادمه در جدل کوتاهی که بین شما و آقای ساده دل صورت گرفت به او ایراد گرفتید که بجای "بنیاد اندیشی" بگوید: بنیان اندیشی. میشه بگید چه فرقی بین کلمه "بنیاد" با "بنیان" وجود داره که این اقاهه ساده دل که هیچ خیلی از نویسنده ها و اساتید دانشگاه هم فرقی در استفاده کردن از این کلمات نمی بینن؟! قربانت پدر جان  
 
 
 
 
 
بی نام
دوشنبه 17 مهر 1391 ساعت 10:56 AM
خانم مهناز با سلام
بنده واقعا" برای شما و آن اساتیدی که فرقی بین معنای مصطلح نهاده (بنیاد)با بن واساس(بنیان) را تشخیص نمی دهند واقعا" متاسفم.البته برای اولین بار نیست که افراد صاحب ادعایی  نیز چون رفرف هم فرق معنایی این دو واژه را تشخیص نمی داده.
شایداین عدم درک روح واژه ها  بر هیچ کس اشکالی وارد نیاورد چون این نا مفهومی در در یافت  روح معنایی واژه ها بازگشت به ناکارآمدی زبان فارسی داشته و فقر مفاهیم ارتباطی نقلی وعقلی، این زبان را وادار به چند معنایی در یک واژه نموده به طوری که حتی در فرهنگ لغات مختلف برای جبران نقص درک معنایی متوصل به کلمات هم طیف شده اند وموجب اغتشاش در برداشت مفاهیم ذهنی واژه ها شده است.



 
 
 
 
آمون : وسط گپ دوستانه، یکی از دوستام با اشاره به من، به اون یکی گفت این هم گربه سیاه منه! من هم چون معنی گربه سیاه رو نمی دونستم، فکر کردم حین شوخی، داره به من فحش میده! گفتم تو هم توله سگ سفید منی! الان که یادم میاد، غش غش می خندم!
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد