ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

قتل معمر قذافی توسط جاسوس سازمان اطلاعات فرانسه و بشار اسد،سوریه

محمدرضا نیسی

یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 1:12 PM
سلام‌علیکم

نقش دولت بشار اسد در شناسایی مخیفیگاه معمر قذافی و همکاری با سازمان اطلاعات فرانسه

"  بشار اسد شماره تلفن قذافی را در زمانی به اطلاع پاریس رساند که توجه جامعه بین المللی از لیبی بر خشونت در سوریه متمرکز شد. روزنامه کوریره دلا سرا به اظهارات رامی العبیدی عضو شورای سابق ملی لیبی استناد کرده است که به موجب آن قذافی تلاش کرده بود با نزدیکترین افراد خود که با همکاری رژیم سوریه به این کشور پناهنده شده بودند تماس برقرار کند.

وی پس از برقراری تماس، شماره تلفن همراه قذافی را به سرویس امنیت فرانسه داد و در مقابل پاریس تعهد داد از فشارهای بین المللی علیه سوریه بکاهد.

رسانه های وابسته به جمهوری اسلامی پیشتر اعلام کرده بودند که "دستگاه اطلاعاتی الجزایر مخفیگاه قذافی را پس از مکالمات تلفنی وی شناسایی کرد و معلوم شد که قذافی در منطقه بنی ولید در ۱۰۰ کیلومتری جنوب غرب طرابلس است."

سایت ویکی‌لیکس اما در خبری ادعا کرده بود که معمر قذافی، رهبر مخلوع لیبی پیش از آنکه به دست انقلابیون کشته شود، در تلاش بوده تا بتواند موافقت مسئولان الجزایر را برای پناهندگی در این کشور جلب کند.

پیش از این نیز روزنامه ایتالیایی کوریره دلاسرا از قول رامی العبیدی فاش کرده بود گلوله‌ای که معمر قذافی را در روز ۲۰ اکتبر ۲۰۱۱ کشت از سوی یک عضو سازمان اطلاعات فرانسه شلیک شده است که در تیپ انقلابی نفوذ کرده بود.

محمود جبرئیل، نخست وزیر سابق دولت انتقالی شورای ملی انتقالی لیبی در مصاحبه با تلویزیون رویای مصر، مستقر در قاهره گفته بود: "یک عامل خارجی برای کشتن قذافی در تیپ انقلابی نفوذ کرده بود."

ا
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد