ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

فروش سلاح اسرائیل به ایران وIran Contra affairدر 8 سال دفاع مقدس

محمد اوجال

یکشنبه 16 مهر 1391 ساعت 03:29 AM
با سلام

استاد، در کتابی با عنوان "در تار عنکبوب (نهادهای) مدنی" (Sivil Örümceğin Ağında) از نویسنده ای ترکیه ای خوانده بودم که گویا در حوالی سال 62 یا 63، ایران با واسطه هایی از اسرائیل موشک خریداری کرده بوده. چنین ادعائی می تواند صحت داشته باشد؟ ممنون.
پاسخ:
آقای اوجال. هر ادعایی در هر موضوعی نیازمند اسناد تایید کننده است، که در این مورد باید کلید انبارهای نظامی ایران و اسراییل در جیب مان باشد و فرصتی فراهم کنیم که موشک های این انبارها را بشمریم تا مطمئن شویم. ممنون  
 
 
 
آمون : این هم فرمایشات حضرت اجل ویکی پدیا (ویکی فدیا!): 
 
ماجرای ایران–کنترا (به انگلیسی: Iran Contra affair) که به ماجرای مک‌فارلین و ماجرای ایران گیت نیز معروف است، به معامله تسلیحاتی ایران با ایالات متحده آمریکا و اسرائیل از ۲۰ اوت ۱۹۸۵ تا ۴ مارس ۱۹۸۷ (۲۹ مرداد ۱۳۶۴ – ۱۳ اسفند ۱۳۶۵) بازمی‌گردد. در این ماجرا آمریکا از طریق نفوذ ایران سعی در آزادسازی گروگان‌های آمریکایی در لبنان کرد و در ازای آن برخی قطعات ادوات جنگی و نظامی را که به واسطه تحریم امکان فروش آنها به ایران نبود، در اختیار ایران قرار داد. پول فروش این تسلیحات به طور پنهانی به ضد انقلابیون نیکاراگوئه موسوم به کنترا داده می‌شد. اسرائیل نیز بخشی از معامله فروش تسلیحات به ایران را در دست گرفت و از این طریق سعی در شکست‌نخوردن ایران در مقابل جبهه متحد عربی مخالف اسرائیل داشت.
ماجرای ایران–کنترا بعد از رسوایی واترگیت بزرگ‌ترین رسوایی سیاسی آمریکا لقب گرفت.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد