محمد اوجال
چهارشنبه 5 مهر 1391 ساعت 02:00 AM
(کامنت زیر را اشتباها در ذیل یادداشت هوارخوری 11 گذاشته بودم که بهتر دیدم اینجا هم، همراه پاسخ جناب استاد پورپیرار، تکرار شود)
با سلام
جناب پورپیرار، ظاهرا این اسکار موسکارلا هم چندان قابل اعتماد نیست! هر چند این موضوع تاثیری در نتیجه ای که از کتاب وی گرفته می شود، ندارد. وی در مصاحبه ای با شبکه NTVmsnbc ترکیه در اوایل سال 2009 میلادی گفته است که:
"در موزه های دنیا آثار جعلی زیادی وجود دارد، اما در موزه های ترکیه اثر جعلی موجود نیست"!!!
"...Dünya müzelerinde birçok sahte eser var. Ancak Türkiye’deki müzelerde sahte eser bulunmuyor."
http://arsiv.ntvmsnbc.com/news/98929.asp
این در حالی است که در خبری جدیدتر (مربوط به اواسط سال 2011) در روزنامه رادیکال ترکیه می خوانیم که:
"...گفته می شود در موزه های ترکیه نزدیک به 3000 اثر جعلی وجود دارد."!!!!!
http://www.radikal.com.tr/Radikal.aspx?aType=RadikalDetayV3&ArticleID=1053328&CategoryID=77
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
پاسخ:
آقای اوجال.هیچ تاریخ نگاری برای شرق میانه بدون اعتنا به ماجرای پوریم از نظر فنی هیچ بخشی از پروسه تاریخ سازیش اعتنا ندارد و بدون منظور کردن پوریم برای این یا آن گزوه از بار انداختگان مهاجر و معاصر بی توسل به قصص دست ساز کنیسه و کلیسا ممکن نبوده و نیست. حالا می توان روش تاریخ نویسی متشنج برای شرق میانه، یعنی دنبال کردن به قصد نقد آن جریان باز نویسی تاریخ پس از پوریم شرق میانه موجه می شود، زیرا مورخ هم رد پای تاریخی برای منطقه پوریم زده حتی تا زمان ناصرالدین شاه را ندارد. این متد بنیان اندیشانه می تواند روش تحقیق تاریخی در هر دوره و برای هر مدیریت رسمی و غیر رسمی قرار گیرد. حالا همه کس به جعلی بودن انبار موزه های شان اقرار می کنند که ده سال پیش مقدس بودند و کسی شهامت نزدیک شدن به آن را نداشت.
پاسخ:
اقای اوجال. هیچ بررسی عمده تاریخی بدون منظور کردن پوریم و عواقب ناشی از آن اعتبار ندارد. زیرا کنیسه برای امکان حذف پوریم ناچار به تولید چنگیز و بنی عباس و بنی امیه و جنگ های صلیبی و قتل و غارت های صدر اسلام و هزاران دروغ ریز و درشت دیگر متوسل شده است. بنیان اندیشان اینک فضای لازم برای مقابله با این گونه افسانه های مخلوق یهودیان را در اختیار دارند و امیدوارند که نه چندان دیر و دور، نهضت باز نویسی و تخلیه تاریخ بشر از فضولات و افزوده های مورخین یهود اغاز کند. ملاحظه می فرمایید که چه گونه پس از نصب هر یادداشت به قصد بی اثز کردن آموزه های آن، رسانه های یهودی جا خوش کرده در میان مسلمانان به تکاپو می افتند؟!
آمون : مطلب قبلی همین است :
http://purpirar.blogsky.com/1391/07/04/post-2732/
با چنین متنی:
آقای اوجال.هیچ تاریخ نگاری برای شرق میانه بدون اعتنا به ماجرای پوریم از نظر فنی هیچ بخشی از پروسه تاریخ سازیش اعتنا ندارد و بدون منظور کردن پوریم برای این یا آن گزوه از بار انداختگان مهاجر و معاصر بی توسل به قصص دست ساز کنیسه و کلیسا ممکن نبوده و نیست. حالا می توان روش تاریخ نویسی متشنج برای شرق میانه، یعنی دنبال کردن به قصد نقد آن جریان باز نویسی تاریخ پس از پوریم شرق میانه موجه می شود، زیرا مورخ هم رد پای تاریخی برای منطقه پوریم زده حتی تا زمان ناصرالدین شاه را ندارد. این متد بنیان اندیشانه می تواند روش تحقیق تاریخی در هر دوره و برای هر مدیریت رسمی و غیر رسمی قرار گیرد. حالا همه کس به جعلی بودن انبار موزه های شان اقرار می کنند که ده سال پیش مقدس بودند و کسی شهامت نزدیک شدن به آن را نداشت.
چهارشنبه 5 مهر 1391 ساعت 11:13 ق.ظ