ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

توقف تولید فلسفه و منطق در جهان امروزین و جایگزینی آن با ماشینها

کامبیز از شیراز

پنجشنبه 23 شهریور 1391 ساعت 11:18 AM
پنجشنبه 16 شهریور1385 ساعت: 21:42 توسط:ناصر پورپیرار

آقای مهدی. گرچه دلایل قابل اعتنایی در حیات و حضور افلاطون و ارسطو و سقراط در دست داریم، که به گمان من، چنان که در مدخل "آکادمی" نوشته ام، در زمره ی گریختگان از بین النهرین بوده اند، اما انتساب کتاب به آن ها و معلمی فلسفه شوخی جهودانه با فرهنگ جهان است. فلسفه هرگز حرفی برای گفتن نداشته، دردی را از بشر دوا نکرده و رتبه ای در اندیشمندی شناخته نمی شود. غالب فیلسوفان از اسپینوزا تا هگل، درست مانند صوفیان بزرگ، محصول کنیسه و مشغول ایجاد اغتشاش و نا آرامی در ذهنیت بشرند. انسان به محض رسیدن به بلوغ نسبی و دسترسی به سنجش عقلی دکان فلسفه را تخته کرد و از پی سارتر و راسل جانشینی برای آن ها معرفی نشده است. اینک فلسفه ها را ماشین های مرورگر می بافند.


در مورد مطالب بالا میشه بیشتر توضیح دهید.با تشکر
پاسخ:
تاریخ آغاز آگاهی های گوناگون انسان شناسه ای 400 ساله دارد. یعنی 400 سال است که آدمی سعی دارد که خود و زمینی که بر آن قرار دارد را شناسایی کند. و بالطبع ماورای این زمان با جهلی سراسری مواجهیم. آیا ممکن است به زمانی چنین نزدیک انسان تازه زبان گشوده از خیالات افلاطون در دو هزاره ماقبل خبر دهد؟!  
 
 
 
 
 
آمون : البته مقاله اولتراامپریالیسم نیز در این مورد مطلب جالبی دارد که وبلاگی نیز شامل متن کامل آن وجود دارد. حوصله گذاشتن لینکش را ندارم! شرمنده، ببخشید!
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد