ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

ظلم و ستم پزشکان و مراجع آکادمیک در حق مردم دردمند و سالخورده

موومان

سه شنبه 31 مرداد 1391 ساعت 11:40 AM
دوستان محترم

به عینه شاهدید که هم استاد عزیز و هم بقیه از سیستم پزشکی امروز جهان شکایت دارند. یقین دارم که هریک از ما نیز لااقل در برهه ای از زندگی متأسفانه کارمان به این سیستم معیوب گیر می کند. البته امیدوارم که از اینگونه اتفاقات هرچه کمتر در زندگی مان باشد!

میخواهم بگویم که بررسی بنیادین پزشکی آکادمیک و سیستم پزشکی امروز جهان، یکی دیگر از مداخل مهم و قدرتمند برای آسیب شناسی بدنه ی علوم امروز است. این کار هم فایده ی نظری دارد و هم فایده های فراوان عملی در زندگی روزمره ی ما.

اما بدیهی است که مثل هر تحقیق جدی دیگری، این بررسی نیز محتاج اشراف بر فضای مطلب و اتکا به اسناد متقن و استفاده از روشهای تحقیق علمی است؛ و گرنه صرفا با چند ادعای فاقد پشتوانه نمی توان چنین ساختار عظیمی را به چالش کشید. دعاوی ما علیه سیستم پزشکی امروز باید آنچنان پخته باشند که در هر دانشگاه و دادگاهی قابل ارائه ی رسمی بوده، و برای عموم قضاوت کنندگان صاحب تخصصهای گوناگون قانع کننده باشند. مسلم است که رسیدن به این مرحله از پختگی زمان خواهد برد.

بنابراین کاری که ما باید به تدریج و در چندین مرحله به انجام برسانیم این است: به کمک دوستانی که در این حوزه تخصص بیشتری دارند مستندات هرچه بیشتری را، هم در تأیید و هم در رد سیستم موجود پزشکی جمع آوری کنیم؛ به هر حال نباید فراموش کرد که پزشکی امروز دارای نقاط قوت فراوان و هم نقاط ضعف بسیار است و نباید صرفا مسئله را سیاه و سفید دید. باید سیر تکامل تاریخی پزشکی را دنبال کرد و نقاط تاریک را شناسایی نمود. همچنین باید روشهای پزشکی سنتی، پزشکی تجربی رایج در بین نسلهای قبل و نیز پزشکی آلترناتیو (جایگزین) را نیز به دقت مطالعه کرده و در مورد آنها هم نکات مثبت و منفی را برشمرد. یادمان باشد که آنها نیز به طور مطلق خوب یا بد نیستند. سرانجام در کنار تمام اینها باید آموزه های مفید پزشکی را از جنبه های تجاری و دکانهای سرکیسه کردن مردم تفکیک نمود.

هر زمان که ما توانستیم چنین مراحلی را با موفقیت به انجام برسانیم، آنگاه به سکوی پرتاب رهایی از پزشکی معیوب امروز و ورود به دورانی جدید در حوزه ی سلامت بدن نزدیک خواهیم شد.

==
در ضمن، این موضوع کشتار فجیعانه ی مسلمانان میانمار فکرم را به شدت آزرده کرده است. نمیدانم که خشم خود را علیه این جنایات هولناک چگونه ابراز کنم. بدتر از همه سکوت خبری وحشتناکیست که هیچ تناسبی با ابعاد فاجعه ندارد. شاید مهمترین عاملی که اسرائیل را در جنگ ۲۲ روزه ی غزه درمانده کرد، پوشش خبری مناسب و هوشمندانه ی جنایات اسرائیل توسط شبکه های خبری حماس بود که در نتیجه ی آن، افکار عمومی جهان نسبت به این جنایات حساس گردید و نه فقط اسرائیل را وادار به عقب نشینی کرد، بلکه هنوز هم که هنوز است عواقب آن اخبار، روابط بین المللی اسرائیل را رها نکرده است.

اما با کمال تأسف، اطلاع رسانی هایی که از جنایات میانمار صورت گرفته هیچگونه تناسبی با ابعاد واقعی آن ندارد. دعا میکنم که برادران مسلمان میانماری، نحوه ی صحیح آگاه سازی اذهان عمومی دنیا را از حماس و غزه بیاموزند.
پاسخ:
آقای موومان. برای اطلاع از عمق نا به سامانی ها و اجحافات از سوی کسانی که تنها به یک دفتر کار (مطب) و یک منشی و تلفن مجهزند، کافی است به پرونده پزشکی شاکیان در نظام پزشکی و یا به مجتمع قضایی مربوطه در شهرک غرب رجوع کنید. مردم غالبا مسن و از پا افتاده که به زحمت خود را از پله ای بالا می کشند در یک طرف و پزشکانی پر مدعا و طلب کار که به شاکیان لبخند پر تمسخر تحویل می دهند در طرف دیگر. آقای موومان پزشکان در این شرایط دشوار همانند وکلای دادگستری و یا صاحبان دفاتر املاک خود را در رده بدترین مهاجمان به مردم قرار داده اند.  
 
 
 
 
آمون : متناظر است به: 
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد