ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

دانلود کتاب A New Kind of Science از استفن ولفرام Wolfram ریاضی

موومان

پنجشنبه 26 مرداد 1391 ساعت 11:39 AM
سلام دوستان

امروز میخواهم شما را با مدخل نسبتاً جدیدی در علم آشنا کنم. استفن ولفرام دانشمندیست (طبق معمول یهودی!) صاحب کمپانی Wolfram Research و خالق نرم افزار ریاضی قدرتمند Mathematica. در سال ۲۰۰۲ و بر اساس تجربه ی ۲۵ ساله ی خودش از کار با مدلهای کامپیوتری، کتابی نوشته است تحت عنوان “A New Kind of Science” (یعنی «نوع جدیدی از علم»). این کتاب به صورت صفحه به صفحه در آدرس زیر قابل خواندن است:

http://www.wolframscience.com/nksonline/toc.html

همچنین فایل PDF آن نیز در اینترنت یافت میشود. در آدرس فوق، پس از ورق زدن چند صفحه از کتاب، از شما ایمیلی خواهد خواست تا لینک مشاهده ی آزادانه ی صفحات کتاب را به آدرس ایمیلتان ارسال نماید.

این نوع جدید از علم از آنجا نشأت گرفته که ذهن انسان در مدلسازی های سنتی ریاضی همواره با قرار دادن فرضهای ساده کننده، از مواجهه با شرایط پیچیده فرار میکرده است. نتیجه آنکه، علیرغم موفقیت بالای ریاضیات سنتی در پیوند با علم فیزیک، متأسفانه مدلهای ریاضی سنتی کارایی زیادی در تحلیل سیستمهای پیچیده ای مانند سیستمهای بیولوژیک ندارند. اما کامپیوترهای پرسرعت و توانمند امروز میتوانند سیستمهای پیچیده ی طبیعی یا مصنوعی را بکاوند و در نتیجه، می توان آن سیستمها را، که هیچ مدل ریاضی سنتی رضایتبخشی برای توصیفشان موجود نیست، با برنامه های ساده ی کامپیوتری بازتولید کرد. این امر به نتایج نظری، عملی، فنی و حتی فلسفی عمیقی منجر میگردد که در این کتاب به آنها پرداخته شده است.
کتاب بسیار زیباست و فاقد فرمولهای ریاضی پیچیده است. تنها و تنها بر خروجی بصری برنامه های ساده ی کامپیوتری تکیه دارد که از قضا خیلی هم زیبا، بدیع و چشم نواز هستند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد