ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

Jacob-Farj-Rafael ژنرال و سپهبد جاکوب، فرمانده یهودی ارتش هند

شنبه 21 مرداد 1391 ساعت 10:47 AM
جنگ هند وپاکستان ----- جدائی بنگلادش

ژنرال Jacob-Farj-Rafael سپهبد ارتش هند اصلی ترین رل را در جنگ 1971 هند وپاکستان و جدا شدن بنگلادش ایفا کرد.ژنرال جاکوب در 1923 در بنگال از یک خانواده یهودی به شدت مذهبی از طایفه یهودیان بغدادی هند متولد شد.پدر او الیاس از تاجران ثروتمند منطقه بود.او در 1942 از مدرسه نظامی فارغ التحصیل و بعد تحصیلات تکمیلی خود را در امریکا و انگلیس به پایان بردو به هند بازگشت.در زمان جنگ 1965 هند و پاکستان او فرمانده لشکر پیاده نظام در ایالت راجستان بود.در آنجا کتابی برای ارتش تالیف کرد درباره عملیات نظامی در مناطق صحرائی
توانائی های تاکتیکی او زبانزد همه بود و او را نابغه صدا میزدند. او در مصاحبه اش با کانال NDTV فاش کرد که در اکتبر 1969 ژنرال منکشاو و یک مامور امنیتی برای دیدن او به کلکته آمدند و در جلسه محرمانه ای گفتند که ایندیرا  گاندی نخست وزیر (دختر جواهرلال نهرو) دستور محرمانه برای حمله به Naxals را داده.برای سرکوب مائوئیست ها. و وقتی او از آنها دست خط مکتوب و رسمی برای این عملیات خواسته جواب دادند : نه تبلیغاتی در بین خواهد بود و نه اسنادی .
ژنرال جاکوب برای طراحی عملیات جنگ 1971 علیه پاکستان و به قول خودش آزادسازی بنگلادش از دولت هند جایزه دریافت کرده. طرح عملیات او با نام war of movement در دانشگاه های نظامی هند و پاکستان تدریس میشود. هر چند که ژنرال نیازی فرمانده پاکستان بعدها در مصاحبه ها اعلام کرد که در روزهای پایانی جنگ جاکوب او را تهدید کرده بود که اگر سربازانش شرق پاکستان را ترک نکنند پاکستان با بمب گذاری بی رحمانه ای مواجه خواهد شد .
ژنرال جاکوب بعد از بازنشستگی فرماندار گوا و بعد ایالت پنجاب شد و به رسم اجداد یهودیش به کار تجارت پرداخت.و همزمان مشاور امنیت حزب Bharatiya Janta بود.بعد از برقراری روابط دیپلماتیک بین هند و اسرائیل جاکوب بارها به دعوت اسحاق رابین از اسرائیل بازدید و حتی اشیای قدیمی مربوط به آیین یهود را که در خانه پدری اش موجود بود به موزه اسرائیل هدیه کرد.
خانه او در شهر دهلی مدت های دراز محل زیارت دیپلمات های اسرائیلی با مامورین امنیتی و محققین؟؟؟ بود.او همیشه از حامیان رابطه با دولت اسرائیل بوده . وقتی حزب او بخشی از ائتلاف حاکم دولت هند در 1998 شد اولویت اول او گسترش بیشتر رابطه با اسرائیل بود. و همچنین حامی خرید های نظامی و موشکی از اسرائیل که به قول خودش در این مورد از امریکائیها سخاوتشان بیشتر بود.او فقط در ارتباط با همکاری های نظامی هند و اسرائیل که نزدیک مرز پاکستان انجام میگرفت و پاکستان آنرا تهدید صهیونیسم مینامید سکوت اختیار کرد .و اعلام کرده بود که ما چندین بار توسط پاکستان مورد هجوم قرار گرفته ایم و باید مواظب این مسئله باشیم.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد