ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تقلب و دروغ در علوم محض و حقه بازیها در شیمی و فیزیک و رد تعقل

طالب حقیقت

دوشنبه 16 مرداد 1391 ساعت 02:25 AM
با سلام به استاد و دوستان.

قبلا لینک عکس زیر از کتاب ایران باستان موله را گذاشته بودم و به نظرم آمد که مربوط به حین خاک برداری هاست. با دقت بیشتر و همچنین پرسیدن نظر استاد، در این امر به تردید افتادم و اگرچه هنوز هم در مورد این عکس و موضوع مکعب سوالاتی دارم، اما به هر حال، اشتباه خود را به این وسیله اصلاح می کنم.
http://bcbprogramer4.persiangig.com/image/iranbastan.jpg

در مورد ناراستی های موجود در علوم دیگر، البته برای من که مخصوصا درباره ی تکامل جستجوهایی کرده ام، این مطلب واضح است که هر چیزی که تا کنون در هر موردی شنیده یا خوانده ایم، نیازمند بررسی است. حتی در بحث با دانشجویان علوم تجربی هم آن چنان که شاهد بوده ام، گاهی دلیل پذیرفتن یک مطلب، تایید اساتیدشان است! و متاسفانه ساده لوحی عجیبی در جامعه رواج داده اند. البته این شامل همه نمی شود، اما اکثریت را در بر می گیرد.
لا اقل تا جایی که الان می توانم بگویم مساله اینجاست که طوری به جامعه القا شده است که عقل را کنار بگذارند و علم را جایگزین آن کنند. البته قاعده این است که علم باید تابع عقل باشد، اما گاهی اوقات مطالبی تحت عنوان علم تبلیغ می شوند که خلاف عقل اند! مثل این نظریات هاوکینگ که می گوید جهان نیازی به آفریننده ندارد!
مشکل هم اینجاست که علوم در اختیار عده ی معینی است و آن ها هم مانند سازندگان تاریخ ایران بی طرف نیستند و تا زمانی که توسط یک گروه بی طرف بررسی نشود، نمی توان به آن ها اعتماد کامل کرد.
البته هنوز هم ریاضیات و فیزیک و شیمی را سالم تر از بقیه می دانم و برای من مایه ی تعجب است که کسی بتواند در ریاضیات هم تقلب کند!
کاش جزئیات بیشتری درباره ی تحقیق آن بنیان اندیشان می گفتید تا بتوانیم صحت و سقم آن را تحقیق کنیم؛ و الا قضاوت قبل از بررسی، ارزشی ندارد.

 

 

آمون : مطلب از اینجاست: 

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/05/16/post-2429/

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد