ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تاثیر رابطه علم و عقل بر همدیگر و لزوم کنکاش و تحقیق در علوم محض

توحید

یکشنبه 15 مرداد 1391 ساعت 4:03 PM
سلام و خسته نباشید

گفته اید علومی چون فیزیک و شیمی و ریاضیات هم قلابی است حال آنکه قبلا در انتقاد از علوم انسانی معتقد بودید به این موارد نمی توان علم خطاب کرد و علم ریاضیات و فیزیک و ... است.

به نظر این اعتقاد دیگر خیلی بد بینی است. البته من از تحقیق دوستان خبر ندارم و نباید زود قضاوت کرد ولی تا آنجا که اطلاع دارم علومی چون ریاضی شوخی بردار نیست که بتوان آن را مانند تاریخ و باستان شناسی جعل کرد.

یعنی علومی چون ریاضی نتایج قطعی ای دارند که با چشم قابل شهود است . مثلا اگر فرمولهای فیزیک و ریاضی غلط باشد با این فرمولهای جعلی شما نمی توانید از چیزی به اسم کامژیوتر استفاده کنید چرا که طراحی اجزای آن بخصوص اجزای الکترونیک آن وابسته به فرمولهای بسیار پیچیده فیزیک و ریاضیات است .
و یا نمی توان بر پایه محاسبات اشتباه و جعلی ساختمانهایی استوار ساخت که نیروهای پیش بینی شده وارد بر آن از جمله وزن و زلزله و ... را تحمل کند . و یا ابزار فوق دقیق اندازه گیری و ...

از دوستانی که دستی در این تحقیق دارند اگر اطلاعاتی در این زمینه ارائه کنند و کمی من را روشن کنند ممنون می شوم.

موفق باشید.
پاسخ:
آقای توحید. مثل همیشه باید حوصله کنید. فراموش نکنید که شخصا گرچه به درستی مدخل کنکاش در علوم محض قانع شده ام ولی دستی در این کار ندارم. حوصله کنید و بدانید که اجزاء علم و عقل برهم تاثیر گذارند و اگر یکی ناقص باشد بر دیگر اجزاء نیز تاثیر خواهدگذارد.

 

 

آمون : از اینجا ادامه یافته است: 

 

http://purpirar.blogsky.com/1391/05/16/post-2422/

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد