ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

میرزای شیرازی و ماجرای تنباکو زیر دست و پای نژادپرستی و قوم زدگی

کاملا بی نام

چهارشنبه 11 مرداد 1391 ساعت 2:51 PM
جناب منصور و علی وققتان را با این حضرات پان عربیسم نگیرید.چیزی جز فحش دریافت نمیکنید.لازمه بنیان اندیشی زدودن و پاک کردن ذهن از هرگونه تعصب است که این آقایان در ان غوطه ورند.حالا اگه واقعا از لحاظ فرهنگی و اجتماعی این قوم در ایران سری بالای سرها بود باز توجیهی داشت ولی مانند سایر اقوام و البته بیشتر از آنها از فقر فرهنگی رنج میبرند. کافی است مدتی آنجا زندگی کنید.کافی است آمارهای  بالای خودکشی دختران و آمار جرم و جنایت را از این قوم عرب زبان (تاکید میکنم عرب زبان نه عرب نژاد) رصد کنید.با تشکر  
 
 
 
فریبا حاجی زاده
چهارشنبه 11 مرداد 1391 ساعت 10:35 PM
جناب آقای سنجری
بچه های بنیان اندیشی افراد تیزی هستند که فریب ظاهرسازی را نمیخورند، موشکاف اند و مو را از ماست بیرون میکشند و اگر اینگونه نبودند بنیان اندیش نمیشدند. و در گذر زمان به آدم شناسی دقیقی رسیده اند و چون واجد چنین خصوصیاتی هستند توانسته اند به زیربنای فکری شما که همان قوم پرستی عرب هست پی ببرند و براساس آن هنوز همه نسبت به شما احساسی را دارند که انسان به یک مهمان ناخوانده ای که قصد رفتن ندارد.
جناب سنجری اگر میخواهید دوستی بنیان اندیشان را جلب کنید نیت خود را اصلاح کنید و آن رگه های باقیمانده قوم پرستی را از زوایای افکارتان بزدایید. کسی اینجا عرب ستیز نیست بلکه همان رگه های باقیمانده از عصبیت قومی شما منجر به حساسیت نژادی و باعث بیان چنین جملات موهومی می شود:
این بحث ها روند ثابتی پیدا کرده. برای این حضرات موضوع از قبل حل شده است. همیشه مقصر کسی است که عرب باشد. اگر به اهانت شان اعتراض نکنید می گویند که خودش هم می داند که پست و بی غیرت است. اگر اعتراض کنید می گویند متعصبید، جاهلید ،حساسیت نژادی دارید، شمشیر را هم همیشه از رو بسته اید ، اصلا هیچ حقی ندارید و ...
شاید گناه بنیان اندیشان این باشد که عرب پرستی نمیکنند! کسی در اینجا به اعراب اهانت نکرده است لااقل اینجا که همه حول اسلام و قرآن جمع شده اند..بجز خود شما که نماینده اعراب هستید، توهم عرب ستیزی را کنار بگذارید، چهره اعراب را در میان بنیان اندیشان منطقی تر و وارسته تر بنمایانید.
ضمنا اگر ادامه چنین بحثی را بی حرمتی به استاد تلقی میکنید پس بدانید به اندازه کافی بی حرمتی کرده اید و لطفا کمتر پشت استاد پناه بگیرید.
 
 
 
 
 
مسعود سنجری
پنجشنبه 12 مرداد 1391 ساعت 12:20 PM
خانم حاجی زاده

اگر شما و بچه های بنیان اندیش واقعا تیز بودید و  فریب ظاهر سازی را نمی خوردید با همان یک جمله کوتاه متوجه موضوع می شدید و آن اینکه " اینجانب هیچگاه آغازگر این بحث ها نبوده ام " !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تا الآن شده است که یکبار قضاوت منصفانه داشته باشید. کامنتهایی که مثلا خطاب به اینجانب بوده را ملاحظه کرده اید؟ هیچ مشکلی با این اهانتها ندارید. پس واضح است که چه کسی مشغول ظاهرسازی است. حقیقتا یکی دوبار بدون ذکر نام در بخش نظرات کامنت گذاشتم و واکنشی ندیدم اما با همان مضمون و با نام خودم کامنت گذاشتم و اینبار عده ای شروع به اهانت کردند. چه برداشتی باید کرد؟ این همان تیز بودن بنیان اندیشان است که می فرمائید؟

کسی به عرب پرستی شما ها نیاز ندارد فقط بهتر است حضرات مراعات ادب و تربیت را بفرمایند و خود را مجاز به اهانت ندانند. والسلام  
 
 
 
 
 
محمدرضا نیسی
پنجشنبه 12 مرداد 1391 ساعت 2:29 PM
سلام‌علیکم

سرکار خانم حاجی‌زاده

کامنت‌ها و موضع‌گیری‌های چندی پیش شما که بعضاً حاوی نگاه منفی به استاد و برخی مباحث بنیان‌اندیشی بود، را به یاد بیاوریم،  همین که اکنون به این نتیجه رسیدی که ممکن است مویی هم در ماست کسی باشد، باید الله عزوجل را شاکر باشیم که روند تحلیل شما رشد داشته است.  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
محمدرضا نیسی
پنجشنبه 12 مرداد 1391 ساعت 2:37 PM
جناب کاملا بی‌نام

مطالبی که اشاره کردی تکرار همان حرف‌های 100 من 1 قازی است که باستان‌پرستان پارسی متوهم ترویج می‌کنند و خیلی در این محفل جایی ندارد (البته مگر این عده‌ای که در لباس دوست هستند)

فقط به جهت تنویر ذهن و عقل کاملا بی‌رمق شما :

یکی از بهانه‌هایی که رضاخان، نوکر بی‌جیره و مواجب انگلیس، برای حمله به دیگر کارگزار و متحد بریتانیای کبیر یعنی شیخ خزعل مستمک قرار داد این بود که حقوق فارس‌زبانانی که در منطقه اهواز به کارگری و یا خدمت در منازل مردم عرب اهواز مشغول بودند، رعایت نمی‌شود

از دست قضا، تعدادی از این فارس‌زبانان در منزل جد مهندس سنجری مشغول به کار بودند  
 
 
 
 
 
 
 
 
فریبا حاجی زاده
پنجشنبه 12 مرداد 1391 ساعت 2:58 PM
آقای سنجری و نیسی حرف من همان است که عرض کردم و نیاز به توضیح بیشتری نیست.
جناب کاملا بی نام، بهتر است شما هم از آب گل آلود ماهی نگیرید و و آتش بیار معرکه نباشید. چنین بحثهایی مجوز اهانت به هیچ قومی را صادر نمی کند.  
 
 
 
 
 
 
علی
پنجشنبه 12 مرداد 1391 ساعت 5:40 PM
آقای نیسی
اینکه دیگران چه بحث هایی قبلا با استاد کرده اند به شما مربوط نیست. درحال کشیدم موهایِ ماست شما و بچه محلتان هستیم.

آقای سنجری
دروغ گویی را به حساسیت نژادی شما اضافه می کنیم. به خاطر ندارم کسی اینجا به عرب ها چیزی گفته یا اشاره ایی حتی کرده باش چه برسد به توهین . شما در حال پی ریزی بحث عرب و عجم هستید تا نمد بینان اندیشی را به کلاهی برای ادعاهای نژادی خود تبدیل کنید.آن بچه محلتان که از ترس می خواهد پشت استاد پنهان شود و به جای پاسخ گویی ، بحث های قبلی با استاد را یادآوری می کند ،شما هم ضایع تر از او حرف های قبلی خود را انکار می کنید. 

 
 
 
 
 
 
 
 
فریبا حاجی زاده
پنجشنبه 12 مرداد 1391 ساعت 8:36 PM
آقای علی
لب مطلب این است که دوستان با عصبیت قومی (از هر نوع، حتی از نوع عرب) مخالف هستند و دور از منطق است که چنین مطلبی عرب ستیزی تلقی شود. متاسفانه آقایان نیسی و سنجری این دو مقوله را خلط کرده اند و توجه ندارند که دوستان با تعصبات و تعلقات قومی آنان مشکل دارند نه زبان و تبارشان.
درست عین این است که من انتقاد ایشان نسبت به خودم در کامنت اخیر ایشان را به پای ترک ستیزی بگذارم!
جناب نیسی اولا نگاه منفی صحیح نیست و اگر بوده نگاه منتقدانه و یا در نهایت مخالف بوده است و این نشان از پویایی بنیان اندیشی و بنیان اندیشان است، ثانیا قرار نیست بنیان اندیشی به دگم اندیشی ختم شود. شخصا با تمام توان مانع آن خواهم بود.
 
 
 
 
 
 
 
علی
پنجشنبه 12 مرداد 1391 ساعت 9:12 PM
آقای نیسی
حالا نوکر کلفت های جد سنجری 1000 تا !! به تو چه؟ شاید میخواهید افتخارات پاس ها از قبیل کوروش و قالی پرنده را با افتخار به کثرت کلفت های جد سنجری تعوض کنید...

آقای بی نام
شاید شما نام مستعار یکی از همین آقایان داری حساسیت باشید که برای تکمیل پازل مظلوم نمایی آمده اید و بهانه ایی هستید برای اعلام تعداد کلفت های جد سنجری !  اما اگر اینگونه نیست : بنیان اندیشی بساط بگو مگوهای احمقانه قومی را بر میچیند و محاسبات گتره ایی قومی و نژادی رااز اعتبار می اندازد.  
 
 
 
 
 
لی
جمعه 13 مرداد 1391 ساعت 03:43 AM
آقای سنجری ..من به یمن ارتزاق از سفره بنیان اندیشی اموخته ام قومیت را ملاک هیچ قضاوتی قرار ندهم و هیچ حکم سراسری را به هیچ قوم و قبیله ایی نسبت ندهم لذا فحاشی شما نسبت به خودم را صرفا ناشی از عدم تربیت خانوادگی در دوران طفولیت که زمان آموختن بدیهیات رفتار اجتماعی است می دانم و یقین دارم شما در بی سرپرستی محض پرورش یافته اید؛ یقینا در کامنت های بعدی که خواهید نوشت ابعاد دیگری از شخصیت خود را نشان خواهید داد. هدف من هم از ابتدا همین بود که بحمد لله مقصود حاصل شد.  
 
 
 
 
 
 
 
 
***
جمعه 13 مرداد 1391 ساعت 10:40 AM
ظاهرا هر چند وقت یکبار باید برای بعضی از دوستان این جمله استاد را یادآوری کنیم که:
نمی توان مبنا و معنای لغت عرب را، حتی در صحرای نجد دریافت و تعیین قدمت و قضیه ی عرب، تاکنون نامیسر و غیرممکن بوده است، چه رسد به درک درست و عالمانه برای پیشینه ی لغت و قوم عرب در خوزستان کنونی. چرا که هرچند حضور قومی با تظاهرات و زبان و لباس عربی در خوزستان کنونی، غیر قابل انکار و تردید است، اما تعیین این که هستی و هویت امروزین آنان تاثیر گرفته از حضور انبوه تر و اصالت دار تر اعراب در پس طلوع اسلام در منطقه است و یا این که خوزی های حاضر را باید دنباله ای از قوم اولیه و اصلی عرب بدانیم، که مستقیما از صحرای نجد کوچیده اند، ناممکن می نماید.
اما به جرات بیش تر می توان پذیرفت که هیچ یک از اعراب کنونی، در نوار زیستی گسترده ای که از شمال آفریقا تا خوزستان را شامل می شود، با نگاه به عمق تاریخ، عرب نژاد نبوده اند و در واقع جز قبیله های ساکن صحرای نجد، دیگر اعراب جهان، تنها پس از پذیرش اسلام عرب شده اند. چنان که تمدن مستقل بابل، یعنی عراق کنونی را، پس از حضور اسلام، به ظواهر و زبان عرب آراسته می بینیم و همچنین است لبنان و یمن و مصر و سراسر شمال آفریقا.
جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۳ ساعت:    15:30  
 
 
 
 
 
زبیدی
جمعه 13 مرداد 1391 ساعت 1:32 PM
ظاهر بحث عرب ستیزی  اینجاخیلی گل کرده .یه چیز در مورد اصل ونسب عربهای خوز ستان بتون بگم که اگه از بچه 7 ساله عرب هم بپرسی میتونه حداقل 10 تا 15 جد خودش رو براتون نام ببره و حتی در مورد اینکه کجا بودن و چکار میکردن رو میتونه بتون بگم حالا اگه بعضی ها از قوم های دیگه نمیدونه چنتا عمه  وعمو داره به ما ربطی نداره البته قوم مسلط ایران اکثرا فقط میدونن چنتا خاله دارن .برا اون اقای کا ملا بی نام و شاید بی اصل ونسب بگم که اگه مشکلات فرهنگی در خوزستان هست (که البته اماری که دادی اکثرا دروغه چون بیشترین امار خودکشی در طهرانه)این همش بر میگرده به سیاستهای قوم شما؟
پاسخ:
آقای زبیدی. گمانم بر این بود که یادداشت ۳۰ و احتمال و امکان حذف ماجرای تنباکو و شخصیت میرزای شیرازی که به معنایی تاریخ معاصر ایران را وارونه می کند، جایی برای پرداختن به عمه ها و خاله ها و جد و آباء ها باقی نگذارد و فضای نوی بسازد مملو از نگرانی تاریخی که اصطلاحا در حال گذر از کدام پاچالیم. آیا لازم به نظر نمی رسد که بحث های بچه گانه سرگذر نوجوانان نابالغ در باب مامان و بابا و مامان بزرگ و بابا بزرگ را از صفحات این وبلاگ حذف کنیم؟!  
 
 
 
 
 
آمون : و أنذرهم یوم الحسرة إذ قضی الامر و هم فی غفلة و هم لایومنون!  
چه قدر احساس تاسف دارم. کاش می مردم و این صحنه ها رو نمی دیدم:  گمانم بر این بود که ...
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد