ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

آموزش چاپ سنگی در قدیم و حضور میلیونی مردم در خیابانهای شهرها

مهناز

سه شنبه 10 مرداد 1391 ساعت 4:39 PM
اما شگفتی دیگر زندگی این خاخام آخوند شده، ردیه‌ای بود که او به زبان عبری بر یهودیت نوشت، البته متن عبری کتاب ظاهرا با توطئه‌های عمدی مفقود شده، اما ترجمه فارسی‌اش منتشر شده است، البته صد سال قبل و با چاپ سنگی و قدیمی!
استاد چاپ سنگی یعنی چی؟چجوری؟  ببخشید سئوال ابتدایی کردم
پاسخ:
ابتدا متن و یا نقش را، بر سنگی همانند لحد حجاری می کردند و سپس بر سنگ حکاکی شده مرکب می مالیدند و ورقه کاغذی را روی سنگ مرکب خورده می گذاردند و برآن غلطک سنگینی می گرداندند و بدین ترتیب متن روی سنگ بر کاغذ منتقل می شد. در اواخر عمر این صنعت دشوار سنگ را به جای حکاکی اسید می زدند.

آقای دیوان سالار. عقل مزاحم مطلب دیگری می گوید: اگر فرض کنیم که هر عابر خیابان به هنگام تظاهرات و برای آزادی جنبیدن فقط یک متر مربع فضا را اشغال کند و عرض خیابان را هم ۲۰ متر بگیریم پس هر صد نفر تظاهر کننده مستطیلی به طول ۲۰ و عرض ۵ متر را اشغال می کنند. حالا اگر بخواهید یک میلیون نفر را به این تظاهرات وارد کنید طول مستطیل شما می شود ۵۰ کیلومتر و از میدان آزادی تا آب علی را می پوشاند.     
 
 
 
 
آمون : اشاره به این یادداشت است در همین وبلاگ:  
 
 
در باب حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا فخر‌الاسلام خاخام یهودی و مولف کتاب «منقول الرضایی» به عنوان ردیه ای بر یهودیت به زبان عبری و و مسلمان شدن او به همراه عده ای یهودی دیگر در دوران فتحعلیشاه قاجار.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد