ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

مشخصات و خصوصیات قوم بختیاری در ایران و اصالت و خیزگاه اصلی آنان

بی نام

شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 09:01 AM
جناب آقای مسعود-سلام علیکم
دقیقا" درست می فرمایید وبا شما عقیده ام قدر مسلم عاملین مهاجرت بختیاریها وسازندگان این فیلم تعمد خاصی در عدم مشخص کردن خیز گاه این مردم به قصد فراهم سازی بستر جعلیات بعدی وتایید جعلیات قبلی را داشته اند به طوری که اشمیت معتقد بود که لرهای بختیاری همان اریاییهای اصیل هستند ومادام دولافوآ در کتاب گزارش کاوشهای شوش آنها را بازماندگان مادها می داند وحالا" نیز بعضی از بختیاریها ودقیق تر بگویم مردم لر بزرگ این باور را یافته اند که قدیم ترین مردم این سر زمین وخلف بر حق آریائیهای هستند!!!.جعل بزرگی که در منطقه ممسنی ویافتن مومیایی یکی از شاهان آریایی در منطقه (فکر کنم در سال 85 یا86) را که فیلم ان در موبالها بلوتوس شد را فراموش نکرده اید.این جعل یکی از تلاشهای رسوای سازی بود که در راستای هویت سازی وکیان سروری بخشی برای لر بزرگ انجام شد .جعل چنان ناشیانه بود که این تاییدیه  برای هویت طلبان تاریخی  لر بزرگ چند روزی بیشتر دوام نیافت و چک خرید هویت کما تمام معاملات غبن برای مالک پروری این سر زمین برگشت خورد.
 
 
 
 
بی نام
شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 10:21 AM
برادر بزرگوار جناب آقای مهندس سنجری-سلام علیکم

ممنون از اعلام نظر وایجاد فضای کنکاش وبررسی بیشتر.
مطلب قابل ملاحظه ای که بنده در نظریه پردازی تاریخ سازان کنیسه وکلیسا دیده ام ارجاع  بعضی از تمدنهای قدیم وجدید منطقه به قفقاز و سلب این اعتبار از خاور میانه قدیم و خیزگاه تمدنهای اولیه بشری است.هیچ معلوم نیست بنا بر کدامین مدرک تمدن شش هزار ساله عیلامی که یک صد وبیست سال پیش احدی از وجود چنین تمدنی خبر نداشته بجز آیه ای از تورات که آنان را الیمایی نام برده وآثار نه هزار ساله منطقه شوش و تپه سیلک و...را تمدنی وارد شده از قفقاز می داند.
البته بنده بر نظر خود مبنی بر سماسی بودن بختیاریها اصراری نمی ورزم ولی تاریخ روایی و آداب ورسوم وفرهنگ این مردم با داشته های مردم منطقه خاور میانه نزدیک تر به نظر می رسد تا با مردم قفقاز.در قدیم ترین ضرب المثلهای این قوم رگه هایی از سنن و کلمات عربی را به خوبی می توان تشخیص داد.در موسیقی این قوم وخطیر نواختن این مردم در آلات موسیقی مانند دهل و ناقاره ،در پوشش سنتی این مردم و.. ارتباطی با قفقاز دیده نمی شود.در داستانهایی که من از معمرین این قوم شنیده ام نزدیکی زیادی با فرهنگ منطقه ای دارد.البته همه اینها می تواند اکتسابی وپس از ورود به منطقه باشد در ضمن به عرض عالی برسانم  بنده با این قوم زیاد بیگانه نیستم ودایی های فرزندانم بختیاری هستند و مراوده زیادی با این مردم شریف دارم که به نظر بنده به سماسی بودن آنها گواهی بیشتری است تا قفقازی بودن.  
 
 
مسعود سنجری
شنبه 7 مرداد 1391 ساعت 11:41 AM
برادر گرامی جناب بی نام عزیز
سلام علیکم

اینجانب هم بستگانی در بین بختیاری ها دارم و کوچکترین تردیدی در نجابت و شرافت این مردم ندارم. هدف اشاره بر صحت و دقت نظر استاد در تازه وارد بودن ساکنین این سرزمین است. البته قفقاز تنوع قومی گسترده ای دارد و حتی بسیاری از عربهای شمال عراق مانند تکریت و موصل قفقازی الاصل هستند و از مناطق مختلف قفقاز مانند چچن ، اینگوش، داغستان و آبخاز به این مناطق کوچانده شده اند. بیاد دارم که دقیقا 20 سال قبل جوهر دادایف که سمت مهمی در دولت وقت چچن داشت در ایران و در مصاحبه با روزنامه اطلاعات اذعان کرد که در چچن تا 100 سال قبل به زبان عربی تکلم می شده (که البته قبل از اینکه توضیح بیشتری بدهد خبرنگار اطلاعات بسرعت بحث را عوض کرد). تا آنجایی که بررسی کرده ام قشقایی ها و بختیاری ها در مناطق نزدیک به هم در قفقاز حضور داشته اند و هنوز در منطقه ای به نام قراچه یا قراچای در شمال قفقاز مردمی بسیار شبیه به قشقایی های خودمان زندگی می کنند. اگر کلام جوهر دادایف صحیح باشد آنگاه وجود شباهت در بین مردم بختیاری و عرب در ضرب المثلها و داستانها و فرهنگ دیگر عجیب نیست.

والسلام علیکم
فی امان الله
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد