ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

بختیاریها در ترکیه و عدم ثبت مهاجرتهای قبل از بختیاریها به ایران

134

پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 11:28 AM
جناب آیدین ف
البته این پیغام رو قبلا هم گداشته بودم
فیلم علف جزو یک مجموعه 2615 فیلم هستش که از
   1947 – 1981 توسط سازمان جاسوسی آمریکت جمع آوری و به شماره 648207 در ارشیو ملی امریکا ثبت شده.
http://research.archives.gov/description/648207
هدف از این فیلم اینطور ذکر شده:
This film is a documentary that shows the migration of the Bakhtiari tribes as they used cart and caravan from Turkey to Iran. The film is silent but title cards tell the story.
این فیلم مستندی است که در آن مهاجرت ایلات بختیاری از ترکیه به ایران را نشان می دهد.
پاسخ:
به تر بود توضیح می دادند که این فیلم یکی ازجریان های مهاجرت بختیاری ها به ایران است. تا بپرسیم بختیاری ها در ترکیه چه می کرده اند و نیز سئوال کنیم مهاجرت های پیش از امکانات فیلم برداری کجا ثبت است؟  
 
 
 
 
 
مسعود
پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 2:02 PM
جناب بی نام
با سلام
چگونه دریافتید که قوم بختیاری را از کوه های سماس سوریه به ایران مهاجرت داده‌اند؟ آیا از طریق مستند علف به آن پی بردید؟ پیش‌تر در بخش نظرات یکی از یاداشت‌ها در کامنتی با نام آشنا آمده بود کاظم پور کاظم در عشایر و قبائل خوزستان به آن اشاره کرده است. حال آن که در مستند هیچ اشاره‌ای به مبداء حرکت این قوم به جز قسمتی که نام مردمان فراموش شده می‌آید، نیست. 
 
 
 
 
مسعود
پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 2:14 PM
جناب سنجری به عنوان یکی از دلایل قاطع از مهاجرت و نه کوچ قوم لر فرموده بودید که "هیچ گروه کوچ نشینی مسیر کوچ خود را از رودخانه ای مانند کارون قرار نمی دهد"
نظرتان درباره عبور عشایر از رودخانه کارون در زمان حال چیست؟
http://www.mehrnews.com/fa/newsdetail.aspx?NewsID=1657079
 
 
 
 
 
مسعود سنجری
پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 3:31 PM
جناب بی نام گرامی

قوم بختیاری مانند بخش بزرگی از مردم مناطق شمال و شمالغرب و غرب ایران تا شمال خوزستان و مناطق فارس قفقازی الاصل هستند. اشارات مربوط به حضور آنان در سوریه که متاسفانه توسط برخی از نویسندگان عرب خوزستان هم بر آن صحه گذاشته شده است تماما معکوسند و در امتداد همان جعلیات تاریخی هستند که هویت مردم این سرزمین را مغشوش کرده است. طبعا مهاجرت صورت گرفته به سرزمینهای خالی از سکنه ایران ، نقاط مرکزی ترکیه و شمال عراق دارای نظم محکمی نبوده لذا برخی از همین بختیاری ها را تا سالیان نزدیک در حال ییلاق قشلاق از مناطق شمالی عراق تا داخل سوریه دیده اند. پس اساس این تصور که مسقط الراس بختیاری ها را شمال سوریه نشان می دهد دقیقا عکس موضوع است و آن محل هم مانند مناطق فعلی آنها در ایران محلی است که بعد از تهجیر در آن ساکن شده اند.  
 
 
 
 
 
 
 
مسعود سنجری
پنجشنبه 5 مرداد 1391 ساعت 5:56 PM
دوستانی که مرتبا به مهاجرت بختیاری ها از ترکیه یا شمال سوریه به ایران اشاره می کنند انگار مستند طوفان نوح و نتایج آنرا را از یاد برده اند! برادران عزیز ایل بختیاری از مناطق قفقاز به مناطق حضور فعلی خود کوچانده شده اند.  
 
 
 
 
 
مسعود سنجری
جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 00:49 AM
آقای مسعود

لابد شبهای زیادی را با بیخوابی به صبح رسانده اید تا بتوانید مثال نقضی بر کلام اینجانب پیدا کنید. ولی مانند همیشه امثال شما نژادپرستان ضدعرب چشم بسته و متعصبانه به موضوعات می نگرند. ایکاش قبل از نوشتن این کامنت خنده دار نگاهی دیگر به تصاویر مورد اشاره تان می انداختید و بعد اظهار فضل می کردید. هر انسان بی طرفی هم با دیدن تصاویر و مقایسه آن با تصاویر مستند علف به تفاوت آن رود خروشان با این سرچشمه بی رمق فعلی پی می برد. واقعا به اوج افلاس افتاده اید و بجای اندیشه در خصوص محتوای رسوا کننده فیلم دارید با این رفتار جبران مافات می کنید البته مایوسانه. شما بهتر است بجای تلاش برای پاسخ دادن کمی وجدان خفته خودتان را بیدار کنید و اینقدر خود را مضحکه نکنید. اگر حفظ حرمت این وبلاگ محترم مانع نبود پاسخ های لازم و متناسب را خدمتتان عرض می کردم.  
 
 
 
 
 
مسعود
جمعه 6 مرداد 1391 ساعت 11:19 AM
آقای سنجری زیاد برآشفته نشوید... یک سؤال کوتاه از سوی فرد نژادپرست و متعصبی چون من این قدر اعصاب خردی ندارد... معلوم نیست اگر حفظ حرمت (؟!) بلد نبودید پاسخ‌هایتان چه رنگ و بویی می‌گرفت. در هر حال از این که هر بار علاوه بر موارد قبلی از شما سردوشی‌ و لقب جدیدی دریافت می‌کنم بسیار مسرورم.
بنده هر طور که سؤال می‌پرسم شما در پاسخ طوری از کوره در می‌روید که انگار توطئه‌ای در کار است. همان بهتر که ادامه ندهیم. شما هم خوش باش برادر...  
 
 
 
 
آمون : فکر کنم این کامنت جمع کردن را همین جا جمع کنم، بهتر باشد!
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد