ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

برخورد با اسلام و قرآن با امداد از سخنان راویان و محدثان و نتیجه

l

جمعه 23 تیر 1391 ساعت 1:15 PM
استاد نظرتان در مورد نویسنده مطالب زیر چیه؟ شاید متوجه باشید چه کسی است:

یک نمونه و شاهد روشن و غیرقابل انکار بما نشان می دهد که چگونه بسیاری از تصورات و پندارها جان می گیرد و فرع زاید بر اصل می شود . قرآن محکم ترین و استوارترین سند مسلمین است . در آغاز سوره الاسر ا 17 که از سوره های مکّی 18 است و قضیه معراج از آن سرچشمه می گیرد آیه ای است ساده و قابل توجیه و تعقل:
سُبحانَ اَلّذَی اَسری بعَبدِهِ لَیلاً مِنَ اُلمَسجِدِ الحَرَام اِلَی الَمسجِدِ اُالاَقصَا الّذِی بارَکَنا حَولَهُ لِنُوِیَهُ مِن آیاتِنشا اِنَّهُ »
.« هُوَالسَّمِیعُ البَصیِیَر
هیچ گونه ابهامی در این آیه شریفه نیست . می فرماید : بزرگ و منزه است خدائی که بنده خود را شبانه از مسجدالحرامبه مسجدالاقصی 19 که پیرامون آن را مبارک ساخته ایم سیر داد تا آیات خود را بدو نشان دهد.
این آیه را می توان بر یک سیر معنوی حمل کرد . این گونه سیرها برای اشخاصی که در خویش فرو می روند و
سرگرم رو یای روحی خویشند روی می دهد ولی در میان مسلمین پیرامون این آیه ساده داستان های حیرت انگیز پیدا شده است که به هیچوجه با موازین عقلی سازگار نیست و در اینجا فقط شکل ساده و روایت معقول تر را از تفسیر جلالین می آوریم . تفسیر جلالین از معتبرترین و موجه ترین تفسیره ای قرآن است زیرا نویسندگان آن از انتساب به فرقه های مختلف دور و کمتر آلوده به تعصب و جانبداری از این و آنند.
نویسندگان آن به توضیح معانی قرآن و توجیه مفاد آن قناعت کرده و گاهی شأن نزول بعضی آیات را بیان می کنند . با بی مناسبت مطالبی از قول پیغمبر نقل می کند . آیا خواسته اند علت « اسری » همه اینها راجع به همین آیه اول سوره نزول این آیه را بیان و معنی مبهم آن را توجیه و تفسیر کنند و یا اجمالی از روایات شایعه میان مسلمین را بیاورند؟
در هر صورت مطلبی را که از قول پیغمبر آورده اند بدون سند است و حتی اشاره ای نمی کنند که این مطلب را کدام راوی گفته هر چند آن راوی معتبر و قابل وثوق نباشد و خود این امر نشان دهنده این معنی است که دو مفسر محترم به روایتی که نقل می کنند اطمینان ندارند.( علی. د . )
پاسخ:
برخورد با اسلام و قرآن با امداد از سخنان راویان و محدثان، انحراف به سوی یهودیان است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد