ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تلاش برای پنهان سازی پوریم با داستان های قومیت های مقیم ایران نو

یه نفر

جمعه 2 تیر 1391 ساعت 6:15 PM
با سلام خدمت استاد

خسته نباشید

1- تا جائی که می دانم در حوزه شرق میانه  فقط زبان های سانسکریت و عربی توان حمل موضوعات متافیزیکی و دینی را دارند و سایر زبانها هر کدام به نوعی ضعف  و  لنگی  در این زمینه دارند . و دوستان اگر زبانی  می شناسند که  حمال  خوبی برای مفاهیم مجرد و دینی می باشد   عنوان نمایند .

2 -  نداشتن  قابلیت  حمل مفاهیم انتزاعی و  یا دینی برای یک زبان و  ملت متکلم به آن   (  باعث نمی شود  ) که حقوق آن مردم  در اکثر زمیبنه ها  مصادره و نادیده گرفته شود .  یهنی اگر زبان ترکی معادلی مثلا برای کلمه  (( حق  ) ) نداشته باشد  دلیلی برای  پایمال کردن  متکلمین آن زبان  در سایر حوزه ها  نیست .  زبان های زیادی هستند که این نواقص را دارند  آیا  مجوزی می شود از طرف حکومت مرکزی برای نادیده گرفتن آن زبان و آن ملت  .

3- به ندرت  هویت طلب ترکی دیده می شود که مثل فارس پرستان  عاشق  قدمت بخشیدن به  زبان خود باشد  و  اکثرا   مباحث در بین طبقات اجتماعی حول   آزادی های زبانی و آزادی های اجتماعی و ملت  متکلم به آن می گردد .

و بطور کلی اثبات قدمت یک زبان  یک مسئله   است و حقوق بنیانی  متکلمین به آن زبان   مسئله ای کاملا متفاوت .  و خواهش من از جنابعالی و دوستان  این است که  بین احقاق حقوق ملت های موجود در منطقه ای  موسوم به  ( ایران  )  و بررسی قدمت   زبان های موجود  فرقی بگذارید  .

با تشکر  از آن بت شکن  شرق میانه
پاسخ:
آقای یه نفر. این مباحث برای یافتن زمان و مکان مهاجرت های اولیه به این خطه و دنباله تلاشی است که اثبات کند  پس از پوریم خطه شرق میانه در دو قرن اخیر و با انتقال مهاجرینی صورت پذیرفته که اینک خود را بومیان کهن و با نام ها و فرهنگ های  درخشان چند هزار ساله می انگارند.
مسلما انتشار چنین تصوری به معنای رد دوران خاموشی و سکوت ناشی از پوریم است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد