ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

گستره جغرافیایی اهل حق در ایران و اعتقاد به قرآن و معماری اسلامی

مهران

یکشنبه 28 خرداد 1391 ساعت 07:24 AM
جناب نصر اصفهانی

در بضاعت فکری شما (همان بزاعت خودت) همین بس:
   خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی!

البته بهتر بود به جای باز کردن دهانت چشمانت را باز میکردی تا بدانی با چه چیزی مخالفت و با چه موافقت میکنی. نمونه اش حمایت از شیخ علی گورانی نصیری یا به قول نامگذاری فرانسویان: علویان امروز + اسد: شیر دوست داشتنی خودت نصیر اصفهانی:

س: گروهی از مردم که آنان را اهل حق و یا علی اللهیان می گویند، طریقی برای خود قرار داده اند، مثلاً روزه ماه مبارک رمضان را سه روز می دانند و نماز نمی خوانند و شیطان را از جمله خوبان می دانند و شارب گذاشتن را بر خود لازم و واجب می دانند و گرفتن آن را حرام می دانند. منکر قیامت هستند و کیفر اخروی را در دنیا معتقد اند مثلاً اعتقادشان اینست: اگر کسی عملش خوب باشد به قالب حیوان خوب و اگر عملش بد باشد به قالب حیوان بد انتقال می یابد، حضرت علی ـ علیه السّلام ـ را نعوذ بالله خدا می دانند، آیا اینگونه افراد مسلمان هستند یا نه؟ و شرعاً از«نیاز» آنها خوردن چه صورت دارد؟ و زن دادن و زن گرفتن اشکال شرعی دارد یا نه؟

حضرت آیت الله گلپایگانی در پاسخ فرموده است: اگر نعوذ بالله علی ـ علیه السّلام ـ را خدا بدانند و همچنین اگر منکر معاد و یا یکی از ضروریات دین مثل نماز و یا روزه بوده باشند کافر و نجس می باشند و زن دادن و یا زن گرفتن از ایشان جائز نیست.[7]
لازم به ذکر است که از دیدگاه همه مراجع چنین کسی با چنین اعتقادی کافر و نجس می باشد و این سخن تنها دیدگاه آیت الله گلپایگانی نمی باشد.
http://www.adyan.net/112/4856-news.html
پاسخ:
آقای مهران. جغرافیای اهل حق بسیار گسترده است. از دروازه شرقی به سمت رودهن و جنوب شرقی تهران به سمت ورامین که بیرون روی، در مداری به هم پیوسته که بیش تر شامل ساکنان دهات می شود، الی خراسان، به هر مقدار که طلب کنی امام زاده برقرار است و حسینیه و خانقاه و دریغ از یک مسجد، که موجودی کنونی را پس از انقلاب با یک معماری خسیس و سرهم بندی شده، این جا و آن جا عجولانه بالا برده اند. حاصل یک کنجکاوی نه چندان ریز بینانه معلوم شد که قریب به تمامی زنان  و 80 درصد مردان در جغرافیای تجمع اهل حق قرآن را نمی شناسند هرچند در یک تخمین آماری بیش از 7 میلیون نفرند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد