ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

طوایف لر و عرب در منطقه خوزستان پس از کوچ اجباری به خطه جنوب غرب

آشنا

چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 11:59 AM
جناب فتح با سلام

"قنواتی ها و ساکی ها لر هستند یا عرب ، باوی ها چطور  دیناروندی  و دینارونی ها و سلسله و دلفان لر چی هستند. طایفه کثیر آل کثیر چیه حتما می دانید بعضی تو عرب بودنشان شک دارند."
فراز بالا بخشی از صحبت شما بود که باز تایید کننده نظرات بعضی از دوستان است. به استثنای ساکی ها که اصالتا" از مهاجرین لر کوچک به منطقه خوزستان هستند وبه زبان عربی تکلم می کنند مابقی اقوامی را که نام بردید اصالتا" عرب هستند و به زبان لری تکلم می کنند به این گروه اضافه کنید زیدون وزیدانیها و عرب گاومیشی وکردونیها را که هر چند به زبان لری تکلم می کنند ولی عرب بوده و بیشتر معمرین آنها به این مسئله معترف اند.
شما جهت اثبات نظرتان دوستان را به پرسش از معمرین حواله کردید که فکر می کنم تا حدی درست باشد ولی کافی نیست چرا که این مهاجرتها نه در طی یک مرحله چنانچه در فیلم علف شاهد مراحل اخیرش بیش از هشتاد سال پیش بودید و نه در طی مدت کوتاه و در بازه عمر یک نسل انجام گرفته است .این مهاجرتها آرام ودر بازه دو ،سه صد ساله  به مرور وبا تاخر وتقدم ورود طی چند نسل به صورت خانوادگی وایلی انجام گرفته وهنوز که هنوز است "بنه ها"مانند بنه عباس یا بنه کریم ویا...حکایت از رحل اندازی واسکان خانواده های مهاجرین در ایستگاه آخر این مناطق می کند.
در ضمن عدم وجود اثر جنگ یا در گیری در اثار فولکوریک  بین اعراب و مهاجرین ثانوی این منطقه مطلب را باید در فرهنگ اعراب و خوشآمد گویی به میهمان غیر معارض وصلحجو جستجو کنید وآن را دلیلی بر نفی مهاجرت عرضه نفرمایید چون لرها هیچگاه به عنوان یک مهاجم پا به منطقه نگذاشته اند و فرهنگ عرب نکوهش کننده اخم بر میهمان بوده کما اینکه می بینید بین اعراب و لرها زندگی مسالمت آمیزی وجود دارد مگر آنجا که هویت طلبی تاریخ مجعول بعضی از لرها موجب اصطکاک شود.
با احترام آشنا 

 
 
 
 
آمون : به:   
 
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد