ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

طوایف لر و عرب در جنوب غربی ایران و اصالت لری و عربی حین مهاجرت

فتح

چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 02:33 AM
آقایان سنجری و نیسی و آقا یا خانم *** اینقدر جدل نکنید فقط توصیه می کنم تا دیر نشده وذخیره و بازمانده ی  پیر مردان و پیر زنان لر یا بختیاری و یا هر کس دیگه که نزدیک به 80 سال دارد تمام نشده و دارفانی را نگفته و غزل خدا حافظی را نخوانده بیابید و یک سوالی راجعب کوچ و فیلم علف بکنید جواب خوبی می گیرید البته آقایان سنجری و نیسی یک سر هم به دزفول یا شوشتر بزنند بد نیست آنجا هنوز چند تایی  پیر عرب حتما هستند که اطلاعات خوبی بدهند شاید تو اهواز هم بیابید. در ضمن یقین بدانید از هر عرب و لری بپرسی اصل و نسبت چیه و از کجایی یه آدرس کوچ بتون میده. با اطمینان می گم  فیلم علف مربوط به کوچ از آناتولی یا سوریه نیست همان ییلاق و قشلاق است. اما  بجز این جوانهای امروزی دست پرورده جمهوری اسلامی ایران و بیننده کانالهای ماهواره ای قبلا همه لرها بخصوص بختیاریها یا آدرسی از اصل و نسب عربی می دادند یا یه کوچی از یه جایی مثل سوریه  یا عراق می دادند. خلاصه چی شد که تو دولت آقای احمدی نژاد همه یک دفعه از تخمه آفتاب گردان کورش شدند و حرفهای قدیمی ها را گذاشتن تو خمره رنگ رزی تاریخ باستان تو کتابهای زرین کوب بروجردی بگرید. راستی نیسی ها و سنجری ها از کجا کوچ کردند ، قنواتی ها و ساکی ها لر هستند یا عرب ، باوی ها چطور  دیناروندی  و دینارونی ها و سلسله و دلفان لر چی هستند. طایفه کثیر آل کثیر چیه حتما می دانید بعضی تو عرب بودنشان شک دارند. این هم یک فهرست مختصر از قبایل و عشایر عرب خوزستان:
آلبوجلال،ال حمزه،ابرهه،اجود،اعگیل،بنی اسد،امازه،اوس،کوتی،ادریس،باوی،بچاری،بحرانی، البوروایه، آل بطاط، بعیجات، راشدی، بغلانی، بنده، بهادل، تفاخ، ثامری، جامع، جبیرات، جرفی، جعافره، جعاوله، جلیزی، جوابر، جنابیان، ابو چلده (چلداوی)، چاسبی، حرادنه، حردانی، حزباوی، بلالی، حلاف، حمادی، حمودی، حمیدی، حناتشه، حوافظ، حیدری، آل حویزی
، آل خاقانی، خرسان، خزاعل، خسرجی، خفاجی، القریات (اگریه و گریباوی)، خمیسی، خنافره، خواجات، دیلمی،عشیره رلفیه، ذهبیات، دوالم، ربود، بنی ربیعه، آل ربیعی محسنی، آل ربیعی، رویشد، زبیدات، زرگان، زغیبی، موسوی، زویدات، زهیریه، ساعد، ساعدی، ساکی، سیلاوی، سبتی، بنی سعید، سلامات، سلیمان، سواری، سودانی، شریفی، صگور، طالقانی، بنی طرف، عامری، عساکره، عطبی، عباده، عبوده السنایره، بنی عبس، عرب مارد، عرب جراحی، عچرش، بنوالعلم، عموری، عوابدی، عیدانی، البو غبیش، البو غضبان، عبدالخانی، عنافچه، بیت غانم، البو فرحان، فاضلی، فرطوسی، فزاره، فرهود، فیصلی، الگطارنه، الگوام، البو چاسب، آل کثیر، کرمی، کعبی، کعب منان، کعب الحاجی، کعب فرج الله، کعب کرم الله، چنانه، کنعانی، بنی لام، محیسن، مزرعه، مطوری، البو محمود، بنی مره، البو مسلم، مشعشعیان، مطرقی، معاویه، البو معبر، معرفی، منتفج، منیعات، مجدم، میاحی، نبهانی، آل نصار، نیسی، نواصری، ویسی، هلالات، البوصالح (صوالح)، بیت ریحان،...
حتما تو این لیست به اسامی جالبی بر خوردید. من نمی دانم اقای پورپیرار می خواهند از این فیلم چه نتیجه ای بگیرند اما این را می دانم که از 25 سال پیش با هر پیر عرب و لری ملاقات داشتم از اصل و نسب و طایفه اش پرسیدم همه هم از مهاجرت می گفتند، البته چند تا پیر بختیاری می گفتند تویکی از این ییلاق و قشلاقها فیلمی هم خارجی ها گرفتن  ولی نگفتند که همه دست جمعی از اناتولی یا سوریه آمدن شاید همه شان درغگو بودند.
از شما دوستان عزیز خواهش می کنم بجای این جدل بی خود بپرسید ایا کسی خاطره ای از درگیری عربها و لرها در اثر مواجه شدن نو رسیده ها دارد جواب منفی است  هیچ درگیری قوی و خانمان سوزی  برای اشغال سرزمین  دیگری و یا شعرهای فلکلوری که این مورد را ثابت کند وجود ندارد یعنی جا برای همه بوده است. و این مهاجرت به دوره فیلم علف نمی خورد.
 
 
 
  
 
مسعود سنجری
چهارشنبه 24 خرداد 1391 ساعت 10:16 AM
آقای فتح

شما که مثل خیلی های دیگر پر مدعا تشریف دارید می شه بفرمائید که بنده جزو کدام یک از اسامی که جناب عالی درج کردین هستم؟ شما اگر به اندازه یک دانه عدس از عرب های خوزستان می دانستی این شکلی پات رو از حدت فراتر نمی گذاشتی.  
 
 
 
 
آمون : ارجاعی:
 
نظرات 5 + ارسال نظر
امید دوشنبه 11 مرداد 1395 ساعت 08:04 ب.ظ

✅برگی از تاریخ...


روزی یکی از حاکمان اسپانیا به خوزستان سفر کرد. دید خوزستانی ها منطقه ای دارند به نام *مال آقا* که در گرمای تابستان به آنجا پناه میبرند و چند روزی از هوای خنک آن لذت میبرند!

لذا به محض بازگشتش به اسپانیا منطقه ای خوش آب و هوا انتخاب کرد و شهری در آنجا بنا نمود و نامش را همان نام منطقه خوزستانی یعنی *مالاقا* نهاد که اکنون بعلت تفاوت تلفظ *مالاگا (malaga)* گفته میشود و یک تیم فوتبال هم بهمین نام در *لالیگا* دارد.


منبع: نداره ولی کی به کیه بابا
منتشر کن برو جلو

لیدا سه‌شنبه 26 اردیبهشت 1396 ساعت 09:34 ق.ظ

میخواستم بدونم کسی ک فامیلش باوی سویریه هست ریشه درکجاداره بهبهان یاباشت یا همون عرب خوزستان هستن

به اداره ثبت احوال باید رجوع بفرمایید!

فاطمه حمادی جمعه 14 آبان 1400 ساعت 08:40 ب.ظ

ببخشید واقعا بنده سر درنمیارم حالا بخواد عرب باشیم بخواد لر باشیم یا کرد و ترک چه فرقی می کنه مهم اینه که همه ی ما ایرانی هستیم مگه عرب های خوزستان چشونه آقای سنجری؟؟؟
بسیار شریف و نجیب هستند
من خودم به شخصه اصلا قوم گرا نیستم و برام فرقی نمی کنه
اما به شرطی که اهانت در کار نباشه و گرنه بدجوری پاسخگو خواهم بود من عربم افتخار می کنم و برای سربلندی ایرانی هر کاری که لازمه می کنم

آمون : اینجا وبلاگ آقای سنجری نیست. ایشون هم عرب هستند. شما هم قومگرا وگرنه به عرب بودنتون افتخار نمی کردید. قومیت باعث اقتخار نیست.

اسدولا میرزا دوشنبه 17 مرداد 1401 ساعت 03:54 ق.ظ

لر و ترک و عرب و خر و کرد همه باهم برادر و برابرند .بنابراین باهم دوست باشید تا در کنار هم به خوبی زندگانی کنید .درسته که خر از بقیه ی شما داناتره اما اصلا به این برتری خود در نزد شما افتخار نمیکند و خود را چون شما برابر میداند.از خر یاد بگیرید تا رستگار شوید.خخخ خخخ :

آمون : متاسفانه سوسکها در ایران هم زندگی می کنند ولی نه جزء انسانها طبقه بندی می شن نه حتی خرها
این هم IPش :
آی پی: ۵.۲۵۰.۳۸.۸۷

خسرو تورک قشقایی سه‌شنبه 25 مرداد 1401 ساعت 01:20 ق.ظ

من خسرو تورک قشقایی از نوادگان اغوزخان بزرگ و فرزند طاهرخان ایل بیگی از محققان تورک شناس به ضرس قاطع اعلام میدارم تمام قبایل عرب خوزستان و عراق تورکتبار و بازماندگان قوم تورک سومری هستند و عموزادگان دور ما تورکتبار هستند امیدوارم که به اصل تورکی خود باز گردند.من از محققان تورک شناس و استاد دانشگاه های معتبر جهانی استانبول تورکیه هستم

آمون : وای به حال دانشجوها!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد