ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

بحث مرگ و زندگی کوچ کنندگان در ییلاق و (یشلاق) قشلاق های سالانه

***

سه شنبه 23 خرداد 1391 ساعت 09:01 AM
جناب نیسی هر چند که ۲-۳ سال پیش به خودم قول دادم که جواب افراد متعصب و فحاشی مثل شما و اون دوستتون را ندهم (سایر دوستان هم ظاهرا به نتیجه بنده رسیدند!!)ولی الان که این کامنت را دیدم و فهمیدم هنوز بزرگ نشدی واجب دیدم باز روشنت کنم.شما اگر ییلاق و یشلاق عشایر را از نزدیک دیده باشید هر گز این اظهارات ناپخته را بیان نمیکنید که:
(کدام مسیر ییلاق و قشلاق سراغ دارید که افراد کوچ رونده، در جای جای طول مسیر می‌گویند این مسیر مرگ و زندگی است؟!!

اصلاً کدام کوچ را سراغ دارید که به اندازه تماشاگران یک مسابقه پربیننده مانند دربی پایتخت، آدم جابه‌جا شود؟!!!

کدام کوچ شامل 50.000 نفر می‌باشد؟ کدام کوچ‌روها را سراغ دارید مه به ازای هر نفر از خانواده فقط 10 رأس گوسفند و یا بز داشته باشند؟!

این تعداد دام کفاف چه هزینه‌ای از مخارج‌شان را می‌دهد؟!!)
تمام این مواردی که برای شما عجیبه را من به چشم خودم دیدم .شما کوچ عشایر فعلی را که با نیسان و خاور دام خود را جابجا میکنند و در جاده های شوسه و آسفالت تردد میکنند را با ۹۰ سال پیش که نه جاده ای بود و نه پلی و نه امکاناتی مقاسه میکنید؟ خاله بنده در همین بیلاق و یشلاق و در ارتفاعات ۲۲۰۰ متری کوههای البرز و در حدود ۵۰ سال پیش بچه زایید و نزدیک بود جونش رو از دست بده . بله برادر اون موقع مسیر مرگ و زندگی بود و جالب اینجاست ایشون را به همراه یک زائو در کوه و کمر و بین راه تنها گذاشتند و به کوچ ادامه دادند تا دامها زودتر به علفزار برسند تا دیگر اقوام زودتر نرسیدند به علفزار. و کل دارایی هر خانواده بیشتر از ۴-۵ تا گاو هم نبود که در آن موقع سرمایه زیادی بود.
از نظر من این فیلم فقط در خصوص ییلاق و یشلاق قوم ناشناخته ای است که الان لر و بختیاری میگیم  و البته با مشاهده این فیلم و بخصوص دیدن نقشه ای که در فیلم مشخص است کاملا به نبود شهرها در ایران آن زمان پی میبریم.البته از این که اقوام به این سرزمین کوچانیده شده اند شکی نیست و تاریخ آن حداقل ۵۰ سال قبل از تاریخ فیلم است.
در مجموع و خلاصه مطلب اینکه حضرات یهودی فقط تصویر ی از اقوامی را که سالها قبلش کوچانیده اند را به نمایش گذاشتند و ییلاق و یشلاقشان را به تصویر گذاشتند و خواستند ببینند در این مدت آیا به شرایط محیط خو گرفتند یا نه!!!
زحمت جواب هم به خودت و دوستت نده که این آخرین کامنتم به شما بود.

 

 

آمون : به نظر این بحث هم دنباله دار می شود: 

 

 http://purpirar.blogsky.com/1391/03/22/post-2128/

نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد