ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

جعل نمایش زنان قاجار در مبلمان شهری مدل ۲۰۱۲

زنان قاجار
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 ساعت 02:29 AM
این عکس هم دیدن دارد.

http://www.niksalehi.com/newspaper/view/036302.php  
 
 
 
 
 
 
مهدی - مهدی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 ساعت 06:54 AM
آقا یا خانم زنان قاجار،

هر عکس سیاه و سفیدی از زنان مردنمای مقنعه سفید، عکس زنان قاجار نیست. نیمکتی که این گروه روی آن نشسته اند، جزو مبلمان شهری است که تا قبل از دوره رضا خان و احداث پارک شهر - اولین پارک کشور - به ایران وارد نشده بود.

با احترام
مهدی
پاسخ:
آقای مهدی - مهدی. روش و رفتار شما در برداشت از مدخل های هر یادداشت درست همان چیزی است که دوستان و دشمنان را به الگوی تفحص در باب مباحث جاری دعوت می کنم. برقرار باشید.  
 
 
 
 
 
 
مهدی - مهدی
سه شنبه 19 اردیبهشت 1391 ساعت 07:04 AM
شهرداری تهران چیزی جز این پرت و پلاها در موضوع مبلمان شهری برای گفتن ندارد:

"در تاریخ نگاری ایران، تاریخچه مدون و جداگانه ای از انواع مبلمان شهری و سیر تکاملی آن به چشم نمی‌خورد و سوابق موجود به صورت پراکنده از میان مدارک تاریخی کشور به دست آمده است. از آنجا که قدمت تمدن های باستانی در ایران بسیار بیشتر از اکثر نقاط دنیا و به ویژه تمدن های اروپایی که امروزه در زمینه عناصر و مبلمان شهری پیشرو هستند می باشد، تظاهر حالات ابتدایی بعضی از عناصر و مبلمان شهری مانند انواع آبنماها در زمان هخامنشی در ایران، لوح های سنگی، تندیس های سنگی از پادشاهان و ... که نمایانگر قدمت طولانی مبلمان شهری در ایران است را می توان به این تمدن نسبت داد. در دوران بعد از اسلام نیز هر زمان که حکومت مقتدری بر سرکار بوده تجلی اقتدار آن در شکوه شهرها به نمایش درآمده است. به عنوان مثال در معماری صفویه، همواره خانه های ایرانی دارای الگوی سکوی خصوصی در کوچه و خیابان بودند که عابران پیاده نیز از آن استفاده می کردند. نحوه زنده شدن معابر با این سکوها تنظیم می شد. بعضی از این عناصر هم ریشه در باورهای مذهبی مردم -نظیر سقاخانه ها که در تمام نقاط شهر دیده می شدند- داشته است.

بعد از انقراض حکومت صفویان، دولت مرکزی قدرتمندی بر ایران حکومت نکرد و کشور از این زمان به بعد به خصوص در زمان قاجاریه دچار آشفتگی شدید در زمینه های مختلف هم چنین مسایل و عناصر شهری گردید به طوری که فرصتی برای تعبیه عناصر و مبلمان شهری فراهم نشد. "

منبع:
http://zibasazi.tehran.ir/%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%A8%D8%A7%D8%B1/tabid/64/ArticleId/2353/.aspx

با احترام
مهدی
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد