ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

شرک در اهل کتاب و شرک در بین مسلمانان جهان بر مبنای تعریف قرآن

محمد اوجال

دوشنبه 18 اردیبهشت 1391 ساعت 4:15 PM
با سلام

جناب استاد پورپیرار، تا آنجا که بنده خوانده ام، خداوند در هیچ کجای قرآن "یهود" را "نجس" نخوانده، بل "مشرکین" را نجس فرموده است:

یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْمُشْرِکُونَ نَجَسٌ فَلَا یَقْرَبُوا الْمَسْجِدَ الْحَرَامَ بَعْدَ عَامِهِمْ هَٰذَا وَإِنْ خِفْتُمْ عَیْلَةً فَسَوْفَ یُغْنِیکُمُ اللَّهُ مِن فَضْلِهِ إِن شَاءَ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ حَکِیمٌ ﴿التوبة: ٢٨﴾

این نص صریح و بی ابهام کلام خداوند است که در آن هر انسان "شرک ورزنده"ای به خداوند، پلید و نجس اعلام شده است. ضمن اینکه شقه شقه کردن دین خدا هم از اعمال همین "شرک ورزندگان" گفته شده است، یعنی همان عملی که اکنون در اکثر کشورهای مسلمان دیده می شود:

مُنِیبِینَ إِلَیْهِ وَاتَّقُوهُ وَأَقِیمُوا الصَّلَاةَ وَلَا تَکُونُوا مِنَ الْمُشْرِکِینَ. مِنَ الَّذِینَ فَرَّقُوا دِینَهُمْ وَکَانُوا شِیَعًا ۖ کُلُّ حِزْبٍ بِمَا لَدَیْهِمْ فَرِحُونَ (روم، 31 و 32)

این که مردمان موسوم به "یهودی" معاصر با نزول قرآن، مصداق "مشرکین" بوده اند، نمی تواند به این معنی باشد که تمامی یهودیانِ پس از آنها هم، "مشرک" خواهند بود، چه، چنین تلقی ای، چیزی جز ایراد اتهام تبعیض و بی عدالتی و ظلم به خداوند نیست، چرا که این، به این معنی است که خداوند انسان هایی، از همان بدو تولد، "مشرک" خلق کرده و می کند.

ارادتمند
پاسخ:
آقای اوجال. قرآن کسی را مشرک می خواند که منکر یکتایی و وحدانیت الله، تراش فرزندان برای خدا و نفی روز معادشود. چنان که در امتداد همان آیه،‌ یعنی آیه ۲۹و ۳۰ و ۳۱ به صراحت یهودیان و مسیحیان را اهل کتاب مشرک شده می خواند و البته هر نحله دیگری هم که به یکتایی خداوند و روز بازگشت ایمان نداشته باشند مشرک خوانده می شوند. توجه کنید که فرق اسلامی منکر یکتایی خداوند و روز جزا نیستند مگر این که انکار صریح کنند. ضمنا یهودیت و مسیحیت یک فرهنگ تابع کنیسه و کلیسا است که یکتایی خداوند و روز معاد را نمی پذیرند. اگر کسی خود می داند که یهودی است پس به اشاره قرآن نجس خوانده می شود.  موفق باشید.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد