ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تخت جمشید و معماری بابلی و ارتباط دادن آن بنا به هخامنشیان

aydin

جمعه 15 اردیبهشت 1391 ساعت 11:21 PM
استاد مصاحبه ای از شما دیدم که از وبلاگ http://xinap.blogfa.com دانلود کردم . نکته جالبی در این وبلاگ از طرف شما مطرح شد .

نظر بنده این چنین است :

اگر سنگ نقاره های سربازان و شاهان و کتیبه های جدیدا کنده شده توسط دانشگاه شیکاگو را در تخت جمشید در نظر نگیریم با یک فرم و ساختار بابلی سروکار داریم یعنی کل بنا اصلا به دستور هخامنشیان ساخته نشده بلکه دانشگاه شیکاگو زمینه ساز این توهم است . و خواسته اند شبیه پاسارگاد ٬ نقش رجب و نقش رستم ٬ طاق بستان و ... که مربوط به هلنیست های مهاجر بوده و به هخامنشیان و ساسانیان مربوط دانسته اند در این محوطه نیز یک هستی و هویت برای هخامنشیان دست و پا کنند . یعنی بنای نیمه کاره تخت جمشید را بابلیان برای خود می ساخته اند و در اثر اجرای پروژه پوریم ساخت بنا نیمه تمام مانده است . در عصر حاظر هیئت اعزامی دانشگاه شیکاگو با افزودن جعلیات نو کنده ساختار بنا را تغییر ماهیت داده اند .

آیا این حرف آخر در مورد تخت جمشید است .؟

اگر صحیح نباشد باید دوباره صبر کنیم .
پاسخ:
آقای ایدین. حقیقت است که تخت جمشید یک بنای بین النهرینی و کهن است. اطلاعات موجود در باب این که من داریوش و یا خشایارشا و این و اتم از زبان پیکره های سنگی و به خط و زبانی من درآوردی و جعلی بیان شده است. گفتار در باب تخت جمشید هنوز به پایان نیامده و در نگاه پایانی رجوع دوباره به آن خواهم کرد. اینک با حیرت تمام شاهد حضور جاعلان حتی در اتاق خواب ناصرالدین شاهیم!
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد