ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

عکسهای ناصرالدین شاه در سفر به اروپا و سرود خدایگان هخامنشی

منصور

یکشنبه 3 اردیبهشت 1391 ساعت 1:15 PM
سلام استاد
سفر ناصرالدین شاه به اروپا را از باب بزرگی دم خروسهای آن شاید بتوان بزرگترین دروغ دوران او دانست
مثلا می توان توجه کرد که آیا این  سران که از سراسر اروپا برای گرفتن عکس یادگاری روانه فرانسه و انگلیس شده اند آیا به تنهایی هم با ناصرالدین شاه عکسی گرفته اند یا خیر.
با توجه به رونق عکاسی در اروپای آن زمان که بخصوص در روزنامه های آن عصر انعکاس یافته آیا عکسی از ناصرالدین شاه در سفر به اروپا با همان کیفیت دیگر عکسهای موجود همزمان در اروپا موجود است یا خیر
و سوم اینکه با توجه به آثار متعدد بجای مانده از امپراتوری روم  که در سراسر اروپا پراکنده است آیا ناصرالدین شاهی که خوره عکس گرفتن حتی در اندرونی خود داشته آیا هوس نکرده یک عکس یادگاری در میان آن بناها بگیرد؟ آیا سران آن کشورها چنین انگیزه ای نداشته اند که او را به یک مکان با کلاس برای عکس یادگاری گرفتن ببرند تا مجبور نباشد بر روی گلدان نشسته  و تیغ و خار گلها را به خود هموار سازد.
حالا متوجه می شوم «سر آرتور هاردینگ» سفیر انگلیس در زمان مظفرالدین شاه چرا می گوید در زمان کودکی در مدرسه بمناسبت ورود ناصرالدین شاه سرود  «خدایگان هخامنشی» سرودیم!
حالا می توان فهمید که چرا در تهران برای تمام ممالک اروپایی سفارتخانه باز کرده است.
باید ببینیم انشا الله درباره دوران مظفرالدین شاه چه خواهید نوشت .
باید ببینیم که آیا بوی جنگ جهانی اول به ایران رسیده یا خیر
......
پاسخ:
آقای منصور. حوصله کنید تا نشان دهم که آن شاه عاشق دوربین و صاحب صدها تصویر درحالات گوناگون، حتی یک عکس دست نبرده از سه سفرش به اروپا ندارد! هر نمونه مجعول، به استثنای نمونه های کپی، در هر زمینه و از جمله عکاسی، حکایت از نبود اصل می کند.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد