ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

تمرین از جعل کتیبه بیستون تا جعل تاریخ و انقلاب مشروطه در ایران

آزاده / ق

سه شنبه 29 فروردین 1391 ساعت 02:09 AM
چند سال پیش  در ملایر ( زادگاه محمد ملایری ) یک روز در خیاطی یکی از آشنایان  به هنرمندی افغانی دوره گردی برخورد کردم که عکس هایی با زمینه عهد ناصری یا همان قجری خودمان برای مشتری ها آماده می کرد . دوربین ایشان دیجیتال نبود  ، ولی مهارتی داشت که می توانست تصاویر  را  با پس زمینه  کهنه و پلاریزه چاپ کند . اعتراف می کنم کارش بهتر از هزاران برنامه فتوشاپ کامپیوتری بود به اضافه این ،  در کنار دوربین  ، لوازمی مثل سبیل های پرپشت  بلند ا دو سو تاب خورده و همچنین سرداری و قبا  و کلاه های نمدی که به اصطلاح در آن عصر  برای رجال مرسوم بود با خود به همراه داشت .   
پس زمینه قاجاری در حال حاضر چیز تازه ای نیست  آ نهم بعد از مد شدن کارت های عروسی به سبک قدیم  ، البته این خاطره به قبل از مد شدن این کارت های فانتزی می رسید . جالب بود که شهروند افغان  تاریخ ایران و هم صحنه هایی را در ذهن با خود حفظ کرده بود که ما ، قبل ترها در کتاب تاریخ مدارس در صفی از مشروطه طلب های باروتی بدست دیده بودیم یا در سریال ها  .
هنرمند افغانی برای تحویل عکس آمده بوده .وقتی که با هم قراری گذاشتیم که فردا بیاید و از رمز و رموز  حرفه اش بگوید که ما هم کاسب بشیم ، بنده خدا خلف وعده کرد و نیامد . ما هم دیگر او را ندیدیم ، ولی نمونه کارش را مجددا در منزل دوستی دیدم . عکسی  از  چند مرد سالخوره  با تفنگ های لوله باریک و البسه به اصطلاح قاجاری و کلاه هایی که اثری از گرد سم اسبها و بیابان ها نداشت ، روی رف . دوستم مدام به من اطمینان می داد که تصویر قدیمی و در ته زیرزمین  منزلشان پیدا شده و اقوامش هم در انقلاب مشروطه  به طهران زده بودند . گوشه های کاغذ عکس نو بود .  
نمی دونم اون هنرمند افغان دوره گرد چند خانواده را به آرزویشان رسانده بود که با تبختر بگویند بازمانده های مشروطه چی ها هستند .
پاسخ:
خانم ازاده. حوصله کنید و شگردهای قاجار سار اصحاب کنیسه و کلیسا را بشنوید که آن افغانی روی شصت دست شان خاک خواهد ریخت. عظمت دروغ بافی در باب تاریخ قاجار چنان وسعتی دارد که حک کتیبه جعلی بیستون در برابر ان مشق خط به حساب می اید.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد