ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

کتاب «من لا یحضره الفقیه» در اسلام

نصراصفهانی

یکشنبه 6 فروردین 1391 ساعت 9:00 PM
توی کلاس ابتدایی معلم یک مساله ساده رو ده بار تکرار می کنه تا بچه ها یاد بگیرن

در حالی که در دانشگاه مسائل سنگین تر با بیان های اجمالی آن هم فقط برای یک بار بیان می شود!

شما هم ظاهرا از آن دسته هستید که هر متنی را باید ده بار بخوانید تا بتوانید بفهمید. برای همین دیگران را هم توصیه به مرور مکرر کرده اید.کفار نیز حج داشته اند ، اگر کسی در مورد حج ریشه یابی کند و بگوید حج ، امری است که توسط کفار انجام می گرفته چه پاسخی می دهید ؟قطعا می گویید حج سنت ابراهیم خلیل الله است که کفار نیز آن را به تبع از ان حضرت با تغییراتی انجام می دادند و اصل آن دینی است .
در مورد نوروز نیز می توان چنین گفت .

اسلام به طور کلی با سنت هایی که عقلانی و حسنه می باشند، هیچ مخالفتی نداشته و آنها را نفی نمی کند. حضرت علی (ع) هنگامی که مالک اشتر را به منطقه مصر اعزام می کند، به او توصیه می کند که در مقابل سنت های آن منطقه این گونه موضع گیری کند: وَ لَا تَنْقُضْ سُنَّةً صَالِحَةً عَمِلَ بِهَا صُدُورُ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ اجْتَمَعَتْ بِهَا الْأُلْفَةُ وَ صَلَحَتْ عَلَیْهَا الرَّعِیَّةُ وَ لَا تُحْدِثَنَّ سُنَّةً تَضُرُّ بِشَیْ‏ءٍ مِنْ مَاضِی تِلْکَ السُّنَنِ فَیَکُونَ الْأَجْرُ لِمَنْ سَنَّهَا وَ الْوِزْرُ عَلَیْکَ بِمَا نَقَضْتَ مِنْهَا -
و آداب پسندیده‏اى را که بزرگان این امّت به آن عمل کردند، و ملّت اسلام با آن پیوند خورده، و رعیّت با آن اصلاح شدند، بر هم مزن، و آدابى که به سنّت‏هاى خوب گذشته زیان وارد مى‏کند، پدید نیاور (نهج البلاغه، نامه 53)

اما اگر سنتی با معیارها و موازین عقلانی ناسازگار باشد، اسلام انسان را به تفکر دعوت می کند، که میزان ها و معیارهای پوچ و بیهوده را ملاک قرار ندهد و تنها آن چیزی را بپذیرد که عاقلانه باشد:

قالُوا حَسْبُنا ما وَجَدْنا عَلَیْهِ آباءَنا أَ وَ لَوْ کانَ آباؤُهُمْ لا یَعْلَمُونَ شَیْئاً وَ لا یَهْتَدُونَ * یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ (104 و 105 مائده) مى‏گویند: «آنچه از پدران خود یافته‏ایم، ما را بس است!» آیا اگر پدران آنها چیزى نمى‏دانستند، و هدایت نیافته بودند (باز از آنها پیروى مى‏کنند)؟! * اى کسانى که ایمان آورده‏اید! مراقب خود باشید!

بنابراین اگر سنتی واجد مولفه های عقلانی و مثبت باشد، نه تنها نباید با آن مخالفت کرد، بلکه به فرمایش حضرت علی (ع) باید از احداث عواملی که به آن آسیب می رساند نیز دوری کرد. از همین رو، ماهیت اعیاد نوروز، اگر شاد کردن دل مومنان، صله رحم و ... باشد، قطعا از نظر اسلام مورد تائید است:

در نوروز، هدیه اى خدمت امام على علیه السلام آوردند. حضرت پرسید : این چیست؟ عرض کردند : اى امیر المؤمنین! امروز نوروز است. امام علیه السلام فرمود : هر روزمان را نوروز کنید! (کتاب من لا یحضره الفقیه : ٣/٣٠٠/٤٠٧٣)

البته باید همیشه معیارها را به صورت جدی مدنظر قرار داشته باشیم و سعی کنیم اصل و اساس را بر همان فاکتورهای مثبت قرار دهیم. از همین رو، اسلام برای نوروز آدابی قرار داده است:

امام صادق علیه السلام : چون نوروز فرا رسد، بدن خود را بشوى و پاکیزه ترین جامه هایت را بپوش و با خوش بوترین عطرها خودت را معطّر کن و در آن روز روزه دار باش. (وسائل الشیعة : ٧/٣٤٦/١)


خداوند در قرآن ، چهار فصلی را ایرانیان وسایرملل آن را سال خویش قرار داده اند نیز مطرح کرده و می فرماید «ایلافهم رحلة الشتاء والصیف» .
بنا بر این تقسیم به چهار فصل نیز جنبه قرآنی دارد و نوروز ، روز ابتدای یکی از این فصل ها است ؛ بهار و تابستان و پاییز و زمستان امری اعتباری نیست ؛ بلکه امری حقیقی است و به دست آوردن زمان شروع این سال ها ، که همراه مسلتزم قرار دادن سال کبیسه است (تقویم شمسی) نیز ، به اقرار دانشمندان ، دقیق ترین روش اندازه گیری این چهار فصل است .
       
پاسخ:
آقای اصفهانی. دین اسلام کتاب «من لا یحضره الفقیه» ندارد، بازار این گونه مغالطه ها در مذاهب گرم است: مسایقه ای چند سویه در تولید بهتان. از قرآن بگویید که زبان بی غش اسلام است. این سنت عقلانی نوروز نام شما ساخت یهود است تا در آغاز سال هجری سیاه بپوشید، قشقره به راه اندازید و بر سر و روی خود بکوبید و در سالگرد پوریم برقصید و شادمانی کنید.

خانم آزاده. فحاشی هم از بد دهنی شریف تر است. اگر حرفی برای زدن ندارید، به لقلقه های بی مزه پناه نبرید.  ظاهرا سنت یهودی تمسخر مخالف، دست از سر شما برنداشته است.
نظرات 2 + ارسال نظر
عبدالرحمن ط دوشنبه 7 فروردین 1391 ساعت 12:54 ق.ظ http://w3.blogsky.com/

اینقدر مطلب طولانی بود فکر کردم کلاً جواب شماست
کتاب من لا یحضره الفقیه یکی از کتب اربعه تشیع است که محکم ترین احادیث رو دارند.
نمیدونم شما مسلمون هستی یا نه
فرض میگیرم که هستی
اگر هستی مطالب گفته شده منطقی بود
اگر هم شما فقط به قرآن اکتفا میکنی از قرآن برای من اثبات کن که صاحب وبلاگ http://purpirar.blogsky.com/ یک مسلمان است.دقیق دقیق.

بیشتر حرف های شما بوی وهابیت میده تا اسلام
شما اگر میخواهی اول محرم شادی کنی شادی کن پای خودت

purpirar.blogsky.com/pages/l
اینجا را برای همین قرارداده اند! بخوان، بعد ببینم این سوالات را از من می پرسی یا اینکه از خودت؟!!

عبدالرحمن ط دوشنبه 7 فروردین 1391 ساعت 05:22 ب.ظ http://w3.blogsky.com/

نه اینجا و نه در وبلاگ تونستی جوابم رو بدی
امثال شماها جوابی ندارند
میتونم به جرأت بگم که مسلمون نیستی
مغلطه هم نکن

ماشالا چه قدر زود اون همه مقاله رو خوندی!
برو اسمت رو تو گنیس ثبت کن!
من بعد هم چیزی نپرس از کسی که جوابی برات نداره! برو دنبال دلخوشیهات! برنامه بریز سیزده بدر کجا بری؟ ۱۴ فروردین از زیر قرآن رد بشی بری سر کار، روزی چقدر قرآن رو بخونی و بی خیال معنی و مفهومش بشی، ... ! اصلا بیخیال این وبلاگ!
به وبلاگ خودت برس!


اما اگر کسی به راستی دنبال این سوال بود، که نمی دانم چرا باید به ذهنش برسد؟! ، خوب همانطور که گفتم، لینک به این بزرگی را برای همین کار قرار داده ام:


ورود به مرجع وبلاگ
http://purpirar.blogsky.com/pages/l

که البته در بالای سردر وبلاگ نیز وجود دارد! عجبا از بی بصری و بی بصیرتی!
باری، در آن صفحه، می توانید این مطلب را هم پیدا کنید:

http://purpirar.blogsky.com/pages/quranandgod/


و دیگر چیز بیشتری برای گفتن وجود ندارد الا اینکه آیا کسی از سپاه پاسداران به دنبال بی اعتبار سازی آنان توسط این فرد نیست که به این سادگی تهمت کفر و الحاد به دیگران می زند و خونشان را هدر اعلام می کند؟!! وا اسفا!

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد