ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)
ستارگان دروغ و خیانت

ستارگان دروغ و خیانت

جمع آوری آراء ، نظرات ، مقالات و یادداشتهای پراکنده ناریا (آقای ناصر پورپیرار)

اهداف ایجاد فرق متعدد اسلامی

نصراصفهانی

دوشنبه 22 اسفند 1390 ساعت 12:38 PM
اگر منظورتانازاشتباهات درکتب شیعه پیدامیشه این است که احادیثی در کتب ما علی الخصوص کتب اربعه وجود دارد که با موازین عقلی درست در نمی آید ویا از لحاظ سندی مشکل دارد که نه تنها من بلکه تمامی شیعیان قبول داریم ولی مشکل اینجاست که اهل سنت هرچه در کتب صحاحشان علی الخصوص صحیح بخاری آمده است می گویند درست است وروی آن تعصب دارند لذا اگر به عنوان مقاله توجه بیشتری میکردید متوجه می شدید که منظور ما این نیست که چرا این روایت توهین آمیز در کتب اهل سنت آمده است بلکه این است که آنها با تعصب این روایت را صحیح ومشکلاتش را توجیه می کنند
 
 
 
 
 
آ-ع
دوشنبه 22 اسفند 1390 ساعت 2:40 PM
آقای نصر اصفهانی! تمایلی  به ورود به این مباحث ندارم. منظور دوستان این است که به جای به رخ کشیدن تعصب این و آن و حتی درست و غلط بودن مطلبی با عقل و اندیشه، بیاییم و در مورد امکان وقوع همان مندرجات کتابها بحث کنیم. مثلا ببینیم آیا اصولا با عنایت خاص به مبحث قلم، آیا امکان اینکه هیچ کتابی تا 3 قرن پیش نوشته شده باشد (به استثنای کتاب بینهایت مهم نظیر کتب آسمانی) وجود دارد؟ و اگر نبوده، پس ادعایی نظیر اینکه فلان کتاب در قرن مثلا چهارم هجری نوشته شده، بدون نظر به اینکه متعلق به کدام فرقه و دین و آیین و ملت باشد، چه حکمی خواهد داشت؟
فقط من باب توضیح نوشتم و بس.  
 
 
 
 
 
 
آیت ا... قزوینی
دوشنبه 22 اسفند 1390 ساعت 2:43 PM
ضمن سلام به استاد و تمامی بنیان اندیشان عزیز و تشکر به خاطر نصب مطلب جدید.

دوست عزیز نصر اصفهانی

جدا از بحث شیعه و سنی که شما دنبالش هستید آیا تاکنون به مبانی عقلی در اعتقادات خود رجوعی داشته ای؟

چرا در جواب کامنت های مختلف به جای جواب به همان کامنت شروع به گردیدن دور خود و نفهمیدن مطلب میکنید؟

مسئله اعتقاد به ابر سواری ائمه یا بهشتی شدن فرد با خوردن ادرار و مدفوع و خون ائمه که بوی مشک نیز میدهد چه ربطی به مهدویت دارد؟

در ضمن مشتاقم بدانم که منظور شما از روایات توهین آمیز چیست؟ آدرس بدهید هرچند میدانم جاهلانه به جای خواندن مطلب و برای فرار از پاسخ شروع به پرسش نامربوط میکنید.

اگر شما ضعف اسناد و روایات را در کتب اربعه قبول دارید چرا تاکنون روایات صحیح را در کتابی به همین عنوان فیلتر نکرده اید؟

و اصولا آیا شما به قران به عنوان تنها کتاب غیر محرف آسمانی اعتقاد دارید یا چون بزرگان مورد قبول قد و قواره شما کتابی چون فصل الخطاب را با بیش از ۲۰۰۰ روایت متواتر مورد قبول بزرگان در اثبات تحریف قران نوشته اند قران را جدی نمیگیرید؟ چگونه میگویید اکثریت قریب التفاق احادیث موجود درکتب شیعه منطبق بر ایات قران است. شاید منظورتان قرانی است که الان نیست و دست امام زمان غایب است تا در زمان ظهورش با خودش بیاورد؟

راستی میتوانید وجود فرقه ای به نام وهابی را اثبات نمایید؟

به قول دوستمان که میگفت شما فقط در کار کپی/پیست کردن مطالب بدون فهمیدن آن هستید و نیز چون رادیو فقط حرف میزنید ظاهرا تا باطری دارید همچنان بوق تکرار طوطی وار در شما دمیده میشود و ذره ای اندیشه و صداقت در پندار و گفتار نخواهید داشت.

آیا میدانید مهدی با امام زمان دو مفهوم و دو اعتقاد جدا هستند؟

آیا تاکنون روایات مهدی در نزد اهل سنت و روایات امام زمان در نزد شیعه را خوانده اید؟

آیا معتقدید که امام زمان شما مساجد را ویران/ قران را نسخ و شریعت جدیدی می آورد؟
آیا معتقدید که حمل و ولادت او در یک روز بوده است؟
مادر او از پهلو حامله شده نه از راه رحم؟ و از میان رانها به دنیا می آید برخلاف دیگران؟ معتقدید در ۴۰ روزگی راه میرفت و ۱۸۲ نام دارد؟

آیا معتقدید به حکم داود حکم میراند و سایه ندارد؟
آیا معتقدید که به جای قران و اسلام به تورات و انجیل حکم میراند؟
آیا معتقدید که پیروانش روزها در میان ابرها راه میروند؟ در روزگارش قتل بیشتر مبیشود؟ مردگان مختارند که در قبر بمانند یا به پیروی از او زنده شوند؟
او ابوبکر و عمر را به جرمهای مختلف! از قبر لخت بیرون کشیده به درختی بسته و شلاق میزند؟
معتقدید بدون دلیل میکشد؟ اصولا اعراب را تار و مار میکند؟ مانند یهودیان برای او نامه هم مینویسید؟ مسجدی درست میکند که ۱۰۰۰ در دارد؟ در زمان او عجم قران را به مردم یاد میدهند؟ تمام اموال دنیا نزد او جمع میشود؟
وقتی ظهور کرد تمام ۱۱ امام زنده شده و اصولا رجعت شکل میگیرد؟

تمام اینها گوشه ای از خصوصیات مکتوب و مضبوط امام زمان نزد شیعه است که البته مهدی معروف در نزد اهل سنت به عنوان کسی که هنوز دنیا نیامده هیچ یک از خصوصیات و رفتارهای غیر انسانی را ندارد.

برای بررسی بیشتر به کتاب "بررسی علمی در احادیث مهدی" نوشته آیت الله العظمی علامه سیدابوالفضل ابن الرضا برقعی قمی مراجعه نمایید.

این هم آدرس جهت بررسی روایات و خصوصیات امام زمان که گوشه کوچکی از آنرا در بالا آورده ام:
بحار الأنوار 51/2-28.
( ) - بحار الأنوار 53/14، 22/240.
( ) - بحار الأنوار 52/349.
( ) - بحار الأنوار 51/26.
( ) - بحار الأنوار 52/338.
( ) - الغیبة للنعمانی:ص200.
( ) - نگا: بحار الأنوار 53/202-312 .
( ) - النجم الثاقب : ص293.
( ) - بحار الأنوار 52/315.
بحار الأنوار 51/34.
( ) - بحار الأنوار 52/346.
( ) - بحار الأنوار 51/24.
( ) - بحار الأنوار 52/96.
( ) - بحار الأنوار 52/126.
( ) - بحار الأنوار52/128.
( ) - بحار الأنوار 52/276.
( ) - بحار الأنوار 52/286.
( ) - بحار الأنوار 52/348.
( ) - بحار الأنوار 52/389.
( ) - النجم الثاقب:ص 135.
- النجم الثاقب:ص144.
( ) - بحار الأنوار 51/26.
( ) - بحار الأنوار 51/26.
( ) - بحار الأنوار 51/27.
( ) - بحار الأنوار 51/14.
( )  - بحار الأنوار 51/20.
( ) - النجم الثاقب:ص266.
( ) - بحار الأنوار 51/33.
( ) – الغیبة للنعمانی:ص166.
( ) - الغیبة للطوسی:ص474.
( ) - بحار الأنوار 52/326.
بحار الأنوار 53/93.
( ) - بحار الأنوار 52/391.
( ) - الغیبة للطوسی، ص468.
( ) - بحار الأنوار 52/322.
( ) - الغیبة للنعمانی:ص239.
( ) - الغیبة للنعمانی:ص329 .
( ) - بحار الأنوار 52/325.
( ) - بحار الأنوار 2/309.
( ) - النجم الثاقب:ص293.
( ) - بحار الأنوار51/94.
( ) - بحار الأنوار 52/90.
( ) - بحار الأنوار 51/144.
بحار الأنوار 51/135 .
( ) - بحار الأنوار 53/8 .
( ) - یوم الخلاص:ص344.
( ) - یوم الخلاص:ص332.
( ) - بحار الأنوار 52/347 .
( ) - الغیبة  للنعمانی، ص181.
( ) - یوم الخلاص، ص382 .
( ) - یوم الخلاص، ص 381 .
( ) - یوم الخلاص:ص381 .
( ) - یوم الخلاص، ص379.
( ) - یوم الخلاص، ص379.
بحار الأنوار 53/148.
( ) - بحار الأنوار 53/95 .
( ) - بحار الأنوار53/92.
( ) - بحار الأنوار 53/92 .
( ) - تاریخ مابعد الظهور، ص575.
( ) - تاریخ مابعد الظهور، ص575.
( ) - تاریخ مابعد الظهور، ص271.
( ) - تاریخ مابعد الظهور، ص349.
( ) - تاریخ مابعد الظهور، ص397.
( ) - تاریخ مابعد الظهور:ص443.
( ) - تاریخ مابعد الظهور:ص473.
تاریخ مابعد الظهور:ص472.
( ) - تاریخ مابعد الظهور:ص545.
( ) - تاریخ مابعد الظهور:ص616.
( ) - إلزام الناصب 1/164 .
( ) - إلزام الناصب 2/246.
( ) - بحار الأنوار 52/364.
( ) - إلزام الناصب 1/157.
( ) - بحار الأنوار 53/39.

توضیح: تمامی کتب بالا از کتب مورد وثوق شیعه میباشد.

معذرت از طولانی شدن کامنت.
پاسخ:
آقای قزوینی. به اجمال بگویم ،چنان که امید است با خواست خدا به تفصیل بیش تر نیز بیاورم، غرض از این همه افتراق که برخی چون وهابی فقط نام اند و بس، جز ایجاد شبهه و منحرف کردن ذهن مسلمانان از توجه به قرآن نیست. در این جدال و ماجرای قرآن ستیزانه، هیچ یک معصوم یا مقصرتر از آن دیگری نیستیم و به بیان قرآن هر یک مسیر فرقه و معتقدات خود را راه گشوده و راست نشان می دهیم. با این همه در بالا گرفتن شعله دشمنی و خشم یهود، مظاهر نابودی دشمنان قرآن آشکار است.
نظرات 0 + ارسال نظر
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد